PREMIUM LIMUZINA

TEST: AUDI A3 SEDAN 1.6 TDI Odličan spoj kvalitete i štedljivosti

Cijenu od 200.000 kn opravdava dizelaš sa 110 KS, opća kvaliteta i oprema

Zagrebe li se malo po ponudi kompaktnih premium limuzina, dolazi se do iznenađujućeg saznanja kako je Audi A3 Sedan zapravo jedini takav model! BMW nema produženu izvedbu Jedinice, kao ni Mercedes dulju izvedbu A-klase, a sličan pothvat nisu poduzimali niti Volvo, Infiniti ni Lexus.

Dakle, produljenoj Trojci put do uspjeha prilično je otvoren, posebice otkako je ponuđen odličan paket opreme Ambiente Style po cijeni čak 37.220 kuna nižoj u odnosu na dotadašnje pojedinačne doplate, a koje su sada uvrštene u serijsku ponudu. U serijsku opremu uključena su i ksenonska svjetla, višefunkcijski MMI sustav (MultiMediaInterface), brojne dekorativne površine od kroma, aluminija... Uglavnom, popis je podugačak pa brojna oprema tvori privlačnu cjelinu s vrhunskom razinom izrade i materijala, koji dosljedno prate visoke Audijeve standarde i ozbiljno su na tragu skupljih modela viših klasa. Završnu privlačnost čitavom paketu daje cijena, koja se i sa štedljivim, 1,6-litrenim dizelašem od 110 KS zadržava na 198.140 kuna, odnosno ispod psihološke granice od 200.000 kuna.

Pritom odličan, sportski i mišićav dizajn limuzine spretno prikriva činjenicu da je limuzina za samo 15 centimetara dulja od peterovratnog Sportbacka i istovremeno za prilična 24 centimetra kraća od većeg i podosta skupljeg A4, na kojeg otprve i sliči.

Uz paket opreme Ambiente Style jedini dizelski izbor je 1.6-litreni TDI sa 110 KS ( donedavno 105 KS). Već je otprije poznat kao motor pomalo sirovog rada, ali kao stvoren za ovisnike o niskoj potrošnji koju se na otvorenoj cesti bez puno muke može spustiti i na samo 4 litre, pa i manje. Prosjek od oko 5 litara također je laka misija, posebno što uz taj motor Audi isporučuje mjenjač sa 6 stupnjeva. Štedljivost mu je najveća, ali nije i jedina vrlina.

Premda na papiru ne pršti od snage, ima lijepog potencijala i za solidno brz tempo, koji će povremeno moći zadovoljiti i zahtjevnije vozače. Pri pretjecanju pokazuje dobru dozu energičnosti, samo treba pripaziti da okretaji ne padnu prenisko i motor ne uđe u zonu lijenosti, za čiji nagliji izlazak, ne prešalta li se u stupanj niže, onda treba malo strpljenja.

A doživljaj za upravljačem je kao u Sportbacku, na perfekcionistički način pomalo hladan i usmjeren na dizajnerski minimalizam i to je jedino što mu se eventualno, može zamjeriti. I ovdje je ovjes ugođen malo tvrđe pa zavoje guta sportskom oštrinom, ali je istovremeno napravljen dobar kompromis u smjeru udobnosti pa niti hopsanje pokrpanim cestama nije traumatično. Upravljač mu je izravan, mjenjač gotovo sportski krut i vraški precizan, a kočnice snažne. Uglavnom, i ovo izdanje limuzinskog A3 rasni je izdanak Audijeve obitelji.

TEHNIČKI PODACI

Motor: turbodizelski

Obujam: 1598 ccm

Snaga: 110 KS

Moment: 250 Nm

Pogon: prednji

Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva

Prtljažnik: 425 litara

Brzina: 203 km/h

Ubrzanje (100km/h): 10,7 sekundi

Potrošnja: 5,2 l/100 km

CIJENA 198.140 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. listopad 2024 17:04