ŠARMANTAN KOMPAKT

TEST Citroen C4 1.6 HDi Seduction: Razmeće se izgledom, a troši poput siromaha

Šarmantan francuski kompakt mami bogatom opremom, prtljažnikom od čak 410 litara i kvalitetnom izradom, a izabere li se izvedba pogonjena dizelašem od 92 KS može se računati s prosjekom od tek 5,7 litara
 Željko Puhovski

Šarmantan s pokrićem, moglo bi se reći za Citroen C4. Druga generacija francuskog kompakta, naslonjena na platformu kakvu koristi i bratski Peugeot 308, uz šarmantan vanjski dizajn nudi i pedantno izrađenu unutrašnjost, kojoj mekana plastika i koža na strateški važnim mjestima pružaju čak i pomalo aristokratski štih, no daleko od toga da su to jedini aduti.

Zahvaljujući karoseriji rastegnutoj na 4,33 cm i pametnoj organizaciji prostora na svoje dolaze i kupci željni praktičnosti. Prtljažnik od 410 litara najdarežljiviji je među kompaktima s peterim vratima, na stražnjoj klupi ugodno se mogu smjestiti i više osobe, dok je pozicija za upravljačem, izdašno namjestivim po visini i dubini, za svaku pohvalu. Doduše, viši vozači možda će rogoboriti zašto sjedalo podesivo i po visini nije moguće spustiti za još koji centimetar, no većina će se smjestiti udobno kao u kućnom naslonjaču.

Oduševljava i pedantna izrada, što prethodniku nije bila jača strana – najbolje se to vidi kada se dotaknu prekidači, milimetarski precizno posloženi po armaturi i upravljaču, ili se ruka opusti na čvrsto izrađen prednji naslon. Nekadašnje klimavosti nema ni u tragovima...

Prostora za napredak jedino ima kod ručice mjenjača. Obložena kožom fino sjeda u ruci, ali ne ostavlja dojam čvrstoće, makar se kroz stupnjeve prolazi precizno, bez zapinjanja. Također, nema niti šesti stupanj, no zbog toga ne treba žaliti – dugački peti sasvim zadovoljava i na autocesti, a visoki okretaji i grublji rad motora počinju remetiti udobnost tek iznad 140 km/h. Znači, kad ste već u prekršaju...

Kada je potrošnja u pitanju, provjerenom dizelašu 1.6 HDi sa 92 KS, kojeg su zajedničkim snagama razvili PSA i Ford, potpuno je svejedno kakav imate ritam. Vozili agresivno ili imali mekšu nogu na papučici gasa i pritom revno pratili indikator poželjnog trenutka izmjene stupnja prijenosa, žeđ za gorivom nikad ne raste u nebesa. Na testu smo tako u prosjeku trošili 5,7 litara, a nismo vozili baš kao po jajima.

Pritom valja napomenuti da slabija izvedba dizelaša 1.6 HDi (koja se u praksi pokazala znatno pouzdanijom od snažnije sa 112 KS) nudi i sasvim dovoljno špirita. Makar se na papiru stotku hvata za relativno tromih 12,9 s, u praksi motor djeluje uvjerljivo - dobro vuče iz niskih okretaja i solidno ubrzava, zbog čega su pretjecanja brza i sigurna.

Jak adut je i cijena. Bogato opremljen model Seduction nudi se za 15.900 eura, što je obzirom na kvalitetu i motorizaciju više nego poštena cijena. A još boljom ponudom, tražite li dizelaša, čini se osnovna oprema Attraction (ručna klima, tempomat, ABS, el. podizači prednjih stakala...), koja se nudi za 14.630 eura. U kompaktnoj klasi tome mogu konkurirati samo rijetki, poput Meganea Generation 1.5 dCi (14.350 eura) ili Hyundaija i30 1.6 CRDi (13.250 eura)...

Više pročitajte u tiskanom izdanju!

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. studeni 2024 00:25