SVE ZRELIJI RUMUNJ

TEST DACIA SANDERO 0.9 TCe Easy-R Uz redizajn stigla i najpovoljnija automatika u klasi

Gradska Dacija Sandero doživjela je prvi redizajn koji nije opsežan, ali je unaprijeđeno sve gdje je to trebalo, pa sada djeluje ozbiljnije i visokovrjednije. Novost je i robotizirani poluautomatski mjenjač
 Marin Tomaš

Solidnu popularnost na našim cestama Dacia Sandero je stekla pristupačnom cijenom, za svoju klasom solidnom ponudom prostora te provjerenom mehanikom, a sada u salone dolazi u osvježenom izdanju. Blagi redizajn donio je diodna dnevna svjetla, novu atraktivniju masku hladnjaka motora, i nanovo oblikovane branike. U unutrašnjost je također dojam bitno bolji nego dosad, mogli bismo kazati gotovo na razini zapadnih konkurenata. Novi volan sjajno leži u rukama jer je sada mekši i nešto manji od dosadašnjeg, neki prekidači su sad na ergonomski pristupačnijim mjestima poput trube i tipki električnih podizača koji su smješteni gdje im je i mjesto, u stranicama vrata, no uzalud smo se ponadali da će i ergonomija sjedenja biti poboljšana jer ostala je prosječna s kompliciranim podešavanjem visine sjedenja, premda je dizajn tkanina bitno privlačniji.

Foto: Marin Tomaš

Praktično: bočni dio središnjeg grebena sada ima mrežicu za odlaganje mobitela, suputnici straga dobili su utor za limenku s pićem i 12-voltnu utičnicu za punjenje mobitela, a vozačev prozor spušta se i diže impulsno, bez potrebe za stalnim držanjem podizača. Uz otprije poznatu prostranost, robusnu izradu i udobno podešen ovjes sva ova osvježenja i manje dorade sjajno pristaju novom Sanderu. Po pitanju motora kod Dacije je uvijek riječ o Renaultovoj tehnologiji pa tako i sada kod osvježenog Sandera. Ispod poklopca kuca poznato 0,9-litreno turbobenzinsko srce od 90 KS i 140 Nm iz modela Clio i Captur, a novost je da se uz ovaj motor može dobiti i automatski prijenos. Točnije Easy-R, koji nije klasični automatski, nego robotizirani ručni mjenjač, a koji u praksi funkcionira kao čista automatika.

Dacia Sandero 0.9 TCe Easy-R 2017.
Marin Tomaš

To znači da nema klasične papučice spojke, a zamjena za vozačevu lijevu nogu i desnu ruku robotizirani je mehanizam s elektromehaničkim aktuatorima za upravljanje spojkom. Nešto slično nude, ili su nudili proizvođači poput Citroena ili Fiata kod nekih modela, no do danas prema našem sudu, ako baš nije nužda, bolje je odabrati pravi ručni mjenjač. Vožnja u Sanderu s Easy-R mjenjačem traži određeno privikavanje, u vožnji gradom reakcije mjenjača djeluju pomalo sporo i neodlučno, a prihvaćanje gasa ponekad je grublje. Ipak nakon par dana saživjeli smo se s Easy-R-om jer kad smo pogodili pravovremeno davanje gasa vožnja je išla kao po loju, a tko želi može mijenjati u ručnom modu i stvari u potpunosti držati pod kontrolom.

Dacia Sandero 0.9 TCe Easy-R 2017.
Marin Tomaš

Ovaj mjenjač se najboljim pokazao u otvorenoj vožnji kada uvijek na vrijeme prepoznaje trenutak kad treba prebaciti u viši ili niži stupanj, kad potentan i uglađen turbo benzinac sasvim dobro reagira i slaže se s mjenjačem. Na koncu, potrošnja od 6,7 litara u prosjeku sasvim je prihvatljiva brojka koja ne bi trebala nikome biti bitno viša jer Sandero nije stvoren za jurcanje.Tako kod ovog auta sve od ovjesa, upravljača i mjenjača poziva na staloženu vožnju kada do izražaja dolaze lakoća upravljanja, preglednost i udobnost. Po pitanju cijene, tradicionalno, Dacija ima dobru ponudu i kod ovakvog Sandera s Easy-R mjenjačem i paketom opreme Laureate.

0.9 TCe EASY-R Laureate

TEHNIČKI PODACI

Motor turbobenzinski, 3 cil.

Obujam 898 ccm

Snaga 66 kW/90 KS pri 5000/min

Moment 140 Nm pri 2250/min

Pogon prednji

Mjenjač automatski, 5 stupnjeva

Dimenzije 407 x 173 x 152 cm

Osovinski razmak 259 cm

Prtljažnik 320 litara

Gume 185/65 R 15

Masa 980 kg

Ispuh C02 110 g/km

Brzina 175 km/h

0-100 km/h 11,2 sekundi

Potrošnja 6,7 l/100 km

Cijena 83.400 kuna

S doplatama 87.610 kuna

OPREMA LAUREATE: diodna dnevna svjetla • svjetla za maglu • sve u boji karoserije • kromirani ukrasi • plastični poklopci kotača Popster • start/stop • klima • putno računalo • bolje obloge unutrašnjosti • radio s kontrolama na volanu • bluetooth • USB i Aux priključci • daljinsko centralno zaključavanje • prednja stakla na struju, vozačko impulsno • retrovizori na struju • djeljiv stražnji naslon…

DOPLATE: metalik lak • volan u koži • regulator i ograničavač brzine • standardni rezervni kotač • ukupno 4210 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 18:06