U KORAK S VREMENOM

Test: Fiat 500 1.0 Sport Hybrid - tihi rad motora, novi mjenjač i niža potrošnja najveći dobici

Umjesto dosadašnjeg 1.2 motora s četiri cilindra i 69 KS stigao je novi hibridni 3-cilindraš od 70 konjskih snaga
Fiat 500 Hybrid
 Marko Miščević/CROPIX

Fiat je ušao je u eru elektrifikacije modela pa je tako prošle jeseni ponudio mild-hibridnu tehnologiju za model 500. Po svemu, stari 1,2-litreni atmosferski četverocilindraš od 69 KS ne bi trebao nikome nedostajati jer ga je zamijenio tek 77 kilograma težak 3-cilindarski 1,0-litreni benzinac obitelji "FireFly".

image
Fiat 500 Hybrid
Marko Miščević/CROPIX

U kombinaciji s 12-voltnim remenom integriranim elektromotorom (BSG) i litijskom baterijom isporučuje 70 konjskih snaga i 92 Nm pri 3500/min. Po pitanju ekologije došli smo do brojke od 90 g/km za razliku od 108 g/km prethodnog motora s tim da dobitak itekako postoji i u vožnji. Premda "strujna" pomoć djeluje diskretno, 500 Hybrid snažno ubrzava i pokazuje više temperamenta od dosadašnjeg 1,2-litraša.

image
Fiat 500 Hybrid
Marko Miščević/CROPIX

Osjeti ser to već kod kretanja, a novi 500 Hybrid općenito vozi poprilično dobro, dok benzinac s tri cilindra pritom zvuči lijepo te plijeni dobrim manirima što znači da ni u jednom režimu vožnje nije preglasan ili prenaporan.

Ručni 6-stupanjski mjenjač s odlično proračunatim omjerima i precizne ručice pun je pogodak, s tim da taj šesti stupanj pomaže kod smanjenja buke pri višim brzinama na autocesti.

image
Fiat 500 Hybrid
Marko Miščević/CROPIX

Po pitanju brojki, Fiat 500 s mild hibridnim pogonom samo je desetinku sekunde brži do stotke (12,8 sekundi) i svega 4 km/h u max. brzini (167 km/h), ali se zato pokazao štedljivijima, gotovo do službenog podatka kako 500 Hybrid troši i do 20 posto manje od 1,2-litraša.

U praksi nam se pokazalo da troši litru manje nego dosad, ili 5,3 umjesto nekadašnjih 6,3 litre. U gradu se brojka penje na 6,5 litara dok mu u vožnji otvorenom cestom dostaje i decilitar manje od 4 litre. Ako nekog zanima, automatski prijenos još nije u ponudi, no očekuje se.

image
Fiat 500 Hybrid
Marko Miščević/CROPIX

Po pitanju vanjskog izgleda i unutarnjeg uređenja i hibridna verzija ostaje dobri stari 500 kakvog poznajemo već godinama i jedina novost je natpis Hybrid na stražnjem poklopcu.

Konkretni primjerak je na test stigao s opremom Sport koja donosi dinamičnije oblikovane branike, atraktivne aluminijske naplatke od 15 cola te kromirani završetak ispušnog sustava dok u unutrašnjosti dobivate sportskije oblikovana sjedala s "tkaninom" izrađenom od recikliranih plastičnih boca, sportskije oblikovani upravljač presvučen kožom i kromiranu ručicu mjenjača. Zato sve izvedbe dolaze sa serijskim pokazivačem napunjenosti baterije na ploči s instrumentima.

image
Fiat 500 Hybrid
Marko Miščević/CROPIX

Fiat 500 je s novim pogonom sada uhvatio priključak s ostatkom autoindustrije po pitanju hibridne tehnologije s tim da je motor doista štedljiviji nego dosad i ugodniji za vožnju dok je i cijena izuzetna za jedan hibridni model.

image
Fiat 500 Hybrid
Marko Miščević/CROPIX

Fiat 500 1.0 GSE Hybrid, naime, s početnom opremom Lounge stoji 99.350 kuna, nadalje, po pitanju opreme i cijene najisplativija varijanta s opremom Dolce stoji 102.992 kune do registracije, a model s testa s opremom Sport ponešto dinamičnijeg izgleda stoji 103.150 kuna do registracije.

1.0 GSE Hybrid

Tehnički podaci

Motor benzinski, atmosferski, 3 cilindra +

elektropokretač/generator (3,6 kW)

Obujam 999 ccm

Snaga 51 kW/70 KS pri 6000 o/min

Okr. moment 92 Nm pri 3500 o/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 357 x 163 x 149 cm

Osovinski razmak 230 cm

Prtljažnik/spremnik goriva 185/35 litara

Gume 185/55 R15, Goodyear EfficientGrip

Težina 1055 kg

Jamstvo 2 godine

Najveća brzina 167 km/h

0-100 km/h 13,8 sekundi

Potrošnja 5,5 l/100 km

Cijena 103.150 kuna

S doplatama 108.972 kuna

ručna klima • sportska sjedala • stražnji spojler • kromirane ispušne cijevi • kromirane letvice na pragovima • autoradio + bluetooth + USB + Aux + zvučnici straga • vanjski retrovizori u boji auta • aluminijski naplaci (15 cola) • djeljivo preklopiva stražnja klupa • po visini podesivo sjedalo vozača • tepisi sprijeda • zatamnjena stakla • daljinsko zaključavanje • el. podizač prednjih stakala • el. podešavanje retrovizora • maglenke • tempomat

Doplate - metalik boja • automatska klimatizacija

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. prosinac 2024 23:29