POŽELJAN BENZINAC

TEST Ford Grand C-Max 1.6: Iznimno tih, uglađen i elastičan

Novorazvijeni 1,6-litreni turbobenzinac pruža veliku elastičnost i vrlo dobre performanse
 Željko Puhovski/AK

Za razliku od izvornog modela, nova generacija C-Maxa nudi se u dvije verzije, standardnoj s pet i produženoj sa sedam sjedala koju smo nedavno testirali s novorazvijenim 1,6-litrenim Ecoboost motorom. Osim što je 14 cm duži te ima 14 cm veći međuosovinski razmak u odnosu na standardni C-Max, Grand ima i stražnja bočna klizna vrata.

Vrlo poželjan benzinac

Iako Ford tvrdi da se radi o pravom sedmerosjedu, Grandov drugi red zapravo ima dva zasebna i središnje manje sjedalo koje ga zapravo čine šesterosjedom s pomoćnim sjedalom. Treći red nalazi se u podnici prtljažnika i jednostavno se izvlače kada nema potrebe za prijevozom veće količine prtljage. Prostora u prvom i drugom redu sjedala ima pohvalno puno, a u trećem tek adekvatno za odrasle ili puno za djecu. Unutrašnjost je oblikovana po uzoru na modele poput Fieste i novog Focusa, uvjerljivo je izrađena i prilično praktična.

Testirani Grand C-Max pokretao je Fordov novi 1,6-litreni turbobenzinac s izravnim ubrizgavanjem koji razvija 150 KS i 240 Nm. Osim što je iznimno tih i uglađen, novi motor pruža prvoklasnu elastičnost, uvjerljivo ubrzavajući već od 1500 o/min pa sve do 5500 o/min. Optimalno podešeni prijenosni omjeri također novog šesterobrzinskog ručnog mjenjača pridonose odličnim međuubrzanjima.

Velik užitak u vožnji

S obzirom da će se Grand C-Max prodavati i u SAD-u, Fordovi inženjeri ovjes su nešto mekše podesili, što je vrlo poželjno s obzirom na naše prometnice. Sve rupe i izbočine C-Max svladava zadivljujućom lakoćom te ga udobnost koju pruža svrstava u sam vrh kompaktne klase monovolumena. Vozne osobine gotovo jednako impresioniraju.

Vrlo precizan i razmjerno komunikativan servoupravljač te mogućnost sigurnog i brzog svladavanja zavoja pri čemu vozaču brojne povratne informacije ulijevaju veliko povjerenje, ovaj model čine jednim od poželjnijih obiteljskih vozila. Novi Grand C-Max s 1,6-litrenim Ecoboost benzincem i najbogatijom Titanium opremom stoji 29.500 eura, no osnovna verzija dostupna je već od 19.840 eura.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 13:31