STARA ŠKOLA GUŠTANJA

TEST: HONDA CIVIC 1.8 i-VTEC Elegance Ovakav spoj vozačkog auta i praktičnosti ni danas ne nudi nitko u klasi

Deveta generacija japanskog kompakta upravo pleše svoj posljednji ples jer je u Parizu predstavljena deseta generacija Honde Civic. To znači da završava životni vijek i žilavog 1,8-litrenog atmosferca od 142 KS od kojeg se teško rastajemo
 Marin Tomaš

Deseta generacija Civica, upravo je predstavljena na salonu u Parizu, a u prodajne salone stiže početkom iduće godine. Dobra prilika da odvozimo posljednji krug u aktualnoj devetoj generaciji koja još uvijek predstavlja više nego zanimljiv model u kompaktnoj klasi. Atraktivan izgled koji poznajemo pet godina i dalje je u trendu, posebice od posljednjeg redizajna koji je pridonio još oštrijem, sportskom nastupu.

Foto: Marin Tomaš

Prvenstveno se to odnosi na branike, zatamnjena stražnja svjetla, i novi mrežasti uzorak maske hladnjaka. U unutrašnjosti također dominira futuristička nota i premda se ni nakon staža s nekoliko testnih primjeraka iza sebe još uvijek ne navikavamo na logiku upravljanja putnim računalom, hvalimo savršen položaj za sportski profiliranim upravljačem idealnih dimenzija i prihvat perfektno postavljene, precizne i kratke ručice mjenjača, izradu, korištene materijale i puno prostora za putnike. Usto sitne predmete, boce i novčanike ima se gdje odložiti, a prtljažnik obujma 477 litara spada u vrh klase. Posebnost kakvu nitko drugi ne nudi je i originalni način preklapanja stražnjeg sjedala, kojim se oslobađa prostor dovoljan za prijevoz većih i nespretnijih stvari, a bez otvaranja i korištenja samog prtljažnika. Ovakav spoj vozačkog auta i praktičnosti ni danas ne nudi nitko u kompaktnoj klasi. Oprema Elegance pak donosi sve potrebno i dodatno pridonosi ugodnom ugođaju u kabini dok motor ispod poklopca pridonosi sportskom štihu. Atmosferski 1,8-litreni benzinac od 142 KS stare škole sada još samo u aktualnom Civicu pleše svoj posljednji ples i premda vrhunski proizvod koji se fino vrti i lijepo vuče, što u suradnji s mjenjačem kratkih hodova ručice osigurava uživanciju, pod pritiskom ekoloških normi i imperativa niske potrošnje nova generacija stizat će samo s turbomotorima. Zato smo uživali u vožnji testnog modela s 1.8 motorom koji pravi karakter tradicionalno pokazuje na oko 4000 okretaja kada se u igru uključuje filigranski sustav promjenjivog vremena rada ventila i-VTEC. Motor tada počne disati punim plućima i živo uz sportski reski zvuk, vuče do visokih 7000 okretaja. Ovjes je pritom očekivano prilagođen performansama, a osjećaj na upravljaču ne može biti bolji... Na koncu cijena od 177.290 kuna koliko stoji testni primjerak nije best buy u klasi, no tko može i sa 100 KS, a baš želi Civica na raspolaganju je izvedba s 1,4-litrenim benzincem koja stoji 146.990 kuna do registracije.

1.8 I-VTEC

TEHNIČKI PODACI

Motor benzinski, 1798 ccm

Snaga 104 kW/142 KS pri 6500/min

Moment 174 Nm pri 4300/min

Pogon prednji

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 437 x 177 x 147 cm

Osovinski razmak 260 cm

Prtljažnik 477 litara

Gume 225/45 R 17, Bridgestone

Masa 1270 kg

Ispuh C02 145 g/km

MJERENJA

Brzina 213 km/h

0-100 km/h 9,5 sekundi

Potrošnja 7,8 l/100 km

Cijena 177.290 kuna

S doplatama 181.290 kuna

OPREMA ELEGANCE: alu-naplaci • diodna dnevna svjetla • svjetla za maglu • automatska dvozonska klima • aktivno kočenje • start/stop uređaj • program rada motora Eco • tempomat • putno računalo • senzor kiše • parkirna kamera • pomoć pri kretanju na uzbrdici • zračni jastuci i zavjese…

DOPLATE: metalik lak Ukupno 4000 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. studeni 2024 04:33