Još uvijek pomalo skeptični prema električnim automobilima iz razumljivih razloga poput dosega i trajanja punjenja baterije, preuzeli smo na sedmodnevno testiranje novi električni Hyundai Ioniq EV bez prevelikog entuzijazma, jer ruku na srce, dosadašnja iskustva s EV vozilima pokazala su masu kroničnih ograničenja. No, nakon druženja i testiranja Hyundaijevog potpuno električnog modela (koji postoji i kao hibrid te plug-in hibrid), priznajemo, naše se mišljenje o korištenju električnog automobila ipak okrenulo u jednom pozitivnijem smjeru. Više je razloga za to, a najbitniji je taj što Ioniq realno može prijeći do 200 kilometara u gradu s jednim punjenje (obećanih 280 km/h je ipak pre ambiciozno).
Foto: Marin Tomaš
No krenimo redom: Ioniq pokreće električni motor od 120 KS, koji se napaja iz 28-kilovatsatne litij-ionske polimerske baterije. Spomenutih 200 kilometara s jednim punjenjem je optimum jer kod vožnje električnog automobila doseg jako ovisi o težini noge a gasu, vanjske temperature te nizu čimbenika poput uključenog klima uređaja, upaljenih oborenih svjetala...U gradu s laganom nogom na gasu baterija traje dulje, no čin se izađe izvan gradskih zidina i na punom gasu postotak baterije počinje se topiti poput maslaca na vrućoj tavi.
Po samom dosegu dakle, Ioniq nije rekorder, no tih 200 kilometara sasvim je zadovoljavajuća brojka ako se vozite po gradu i okolici. Ono što nam se izuzetno svidjelo jest činjenica da se njegova baterija može napuniti do 80 posto kapaciteta za malo manje od 40 minuta na punjaču 50 kW. U praksi, jedinu poteškoću ovdje predstavlja činjenica da takvu nema svaka punionica u Zagrebu, a posebice šire, pa se na gradskim stanicama za punjenje dogodi da morate pričekati u redu za punjenje (česta situacija na ELEN-u kod Gradskog poglavarstva npr.), ili ako imate dovoljno vremena i dosega otići negdje drugdje. Ovdje valja spomenuti i to da ako ste osuđeni na standardnu utičnicu (kućni kabel) vrijeme punjena traje 12 sati... Srećom po električare mreža punionica diljem zemlje u sklopu regionalnih projekata samo će rasti pa će i duža putovanja biti sve jednostavnija.
Što se tiče same vožnje, Ioniq je za volanom iznimno ugodna petvratna limuzina, sjedi se odlično, ergonomija je uzorna, sjedala odlično odmjerena, a u vožnji SE čuje samo huk vjetra i kotrljanje guma. Udobna i prostrana je i stražnja klupa, a lijepo je prostran i iskoristiv i prtljažnik obujma 350 litara koji preklapanjem stražnje klupe poraste do 1410 litara. Pregledna, ugodno osvijetljena instrumentna ploča pak nudi hrpu korisnih informacija, a za snalaženje u izborniku nije potrebno proučavati upute. Kretanjem na vožnju ne upravlja se klasičnom ručicom mjenjača već putem tipki D, N, R i P na središnjoj konzoli, a može se birati i način vožnje - Normal, Sport i Eco. Po pitanju performansi nemamo zamjerki s obzirom na to da je riječ o električnom automobilu: Ioniq do 100 km/h sprinta za 9,9 sekundi i postojano grabi se do 165 km/h što je više nego dovoljno i za krstarenje autocestom. Ovisno o modu vožnje koji odaberete Ioniq će brže i snažnije reagirati na gas, ali i trošiti više struje, koju je u određenoj mjeri moguće povratiti regeneracijom kočenja. Regeneracija pritom može biti vrlo snažna, posebno na drugoj i trećoj razini, toliko da uz nju gotovo uopće nije potrebno stiskati kočnicu. Ukupno, električni Hyundai Ioniq ostavio je dojam vrlo upotrebljivog automobila kod kojeg su limitirane performanse, doseg i trajanje punjenja svedene na najmanju mjeru, a čija se cijena od 293.990 kuna ne čini previsokom uz najbolji paket opreme Limited Edition. Ovdje treba spomenuti da je za modelsku godinu 2018. Ioniq dorađen u detaljima, prvenstveno po pitanju izolacije kabine, te sada nešto bogatiji najbolji paket nosi naziv Premium, s kojim Ioniq stoji par tisuća kuna više. Dobra vijest: potpuno električni Hyundai s opremom Comfort gdje ne nedostaje ništa bitnog stoji od 271.990 kuna do registracije. Ako ove godine bude i obećanih poticaja od strane države na kupnju električnih automobila tada bi cijena jednog od najiskoristivijih električara na tržištu mogla biti još prihvatljivija.
Ukratko Zahvaljujući električnom motoru od 120 KS i 295 Nm Ioniq se može voziti vrlo ekonomično, ali i dinamično: maksimalna brzina iznosi 165 km/h, a ubrzanje traje 9,9 sekundi Ovisno o tipu punionice odnosno priključka Ioniqove se 28-kilovatsatne litij-polimerne baterije mogu puniti već za 40-ak minuta (50 kW), ali i više od 12 sati (obična kućna utičnica). Realni doseg iznosi oko 200 km Kokpit je ugodan i na oko i na dodir, materijali su većinom vrlo kvalitetni, a izrada ulijeva puno povjerenja. Ozbiljnijih zamjerki ovdje ne bi trebalo biti. Stražnja klupa je dovoljno prostrana za komotni prijevoz dvije odrasle osobe, a iza nje se unatoč smještaju baterija našlo mjesta za prtljažnik od 350 litara Ioniq EV TEHNIČKI PODACI Motor AC elektromotor Baterija litij-ionska polimerna, 28 kWh Snaga 88 kW/120 KS Moment 295 Nm Mjenjač automatski s reduktorom Dimenzije 477x182x145 cm Osovinski razmak 270 cm Prtljažnik 350-1410 litara Gume 205/55 R16 Masa 1420-1480 kg Doseg 280 km Jamstvo 5 godina/bez ograničenja Jamstvo na bateriju 8 god. /200.000 km MJERENJA Brzina 165 km/h 0-100 km/h 9,9 sekundi Potrošnja (tv.) 11,5 kWh/100 km Cijena 293.990 kuna S doplatama 297.190 kuna OPREMA LIMITED EDITION • kamera za vožnju unatrag • koža na upravljaču i mjenjaču • Hill Assist Control • el. park. kočnica • senzor za kišu • elektrokrom. retrovizor • aut. klima • upozorenje za izlazak iz vozne trake • AEB sustav prepoznavanja prepreka i aut. kočenja • diodna dnevna, kratka, stražnja svjetla • bežični punjač mobitela • unutrašnje LED osvjetljenje • detekcija vozila u mrtvom kutu • Aux, USB, Bluetoooth DOPLATE • Marina Blue boja 3200 kn |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....