Reli, dvolitreni turbo brutalne snage, pogon 4x4, žestoka jurnjava... Sve to su prirodne povesnice s Mitsubishijem Lancer Evo, kultnom sportskom jurilicom. Ipak, kad se makne dodatak Evo i na pladnju se pojavi civilna izvedba japanske kompaktne limuzine, nije sasvim jasno što se dobiva. Razlog? Nekako samozatajan, aktualni Lancer nikad nije osvojio srca domaćih kupaca. Makar je te, sad već pomalo davne 2007., na tržište stigao s pogođenim dizajnom kojeg potpisuje Omer Halilhodžić.
A da je riječ o čistom dizajnerskom bingu nevjerojatno otpornom na starenje, svjedoči i danas nekako svježa vanjština koja se nekako posebno ističe u bijeloj boji. Unutrašnjost? Tu se već vide godine, makar oku nezanimljiva, ali čvrsta i besprijekorno izrađena armatura podsjeća na sretna vremena kad su japanski auti radili po pola milijuna kilometara bez kvara. A često i puno više...
Vozači koji prije svega cijene izdržljivost i kvalitetu tako brzo dolaze na svoje, a treba pohvaliti i prostranost. U limuzini rastegnutoj na 457 cm sjedi se ugodno, mjesta za ramena ima dovoljno, a ne smeta niti što je upravljač podesiv samo po visini. U neskladu s vremenom tek je ispis na središnjem zaslonu, s fontom koji je izašao iz mode negdje kad su se u aute prestali ugrađivati kazetofoni, a bilo bi ugodnije i da se putnim računalom upravlja s upravljača, a ne prekidačem na armaturi, smještenom pored inače pregledne instrumentne ploče. S druge strane, dojam podiže serijski bogata oprema (automatska klima, ESP, pomoć pri kretanju na uzbrdici...), ali i oscjećaj sigurnosti.
Iako na vagi broji sasvim prosječnih 1260 kg, Lancer djeluje čvrsto poput tenka, a da sve skupa nije samo dojam potvrđuje nepregledan popis sigurnosne opreme, ali i maksimalnih pet EuroNCAP zvjezdica. No, tko u vožnji očekuje sportski štih, taj bi se mogao razočarati. Benzinac 1.6 sa 117 KS, izveden iz nekadašnjeg 1.5 sa 109 KS produženjem hoda sa 84,8 na 90 mm, sigurno ne nudi ubzanje koje će nekoga zalijepiti za naslon sjedala, no vuče sasvim pristojno, posebno kad ga se otjera u visoke okretaje.
Stisne li se snažnije papučica gasa spreman je čak i iznenaditi temperamentom (stotku hvata za solidnih 10,7 sekundi), a pritom i dobro zvuči. No, nije baš štedljiv, posebno kada se probijati kroz gradski promet. U takvim uvjetima potrošnja raste i do 9 litara.. . Performansama pomažu dovoljno izravan upravljač, dobro odmjeren i precizan mjenjač, premda mu je hod nešto duži nego što bi željeli te izvrsno podešen ovjes, sa stražnjim multilinkom. Cijena? Lancer stoji 125.900 kn, što je pristojna cijena obzirom na brdo opreme i izradu koja omogućuje da auto živ i zdrav dočeka i unuke prvog vlasnika.
Lancer 1.6
TEHNIČKI PODACI
Motor benzinski, atmosferski
Obujam 1590 ccm
Snaga 86 kW (117 KS) pri 6000/min
Moment 154 Nm pri 4000/min
Pogon prednji
Mjenjač ručni, 5 stupnjeva
Dimenzije 457 x 176 x 148 cm
Osovinski razmak 263,5 cm
Prtljažnik 400 litra
Gume 205/60 R16
Masa 1260 kg
Ispuh CO2 128 g/km
MJERENJA
Brzina 191 km/h
0-100 km/h 10,7 sekundi
Potrošnja 7,2 l/100 km
Cijena 125.900 (kn)
OPREMA Invite: alu naplaci 16 cola * automatska klima * pomoć pri kretanju na uzbrdici * radio/CD/ mp3 * putno računalo * senzor kiše i svjetla * el. podizači stakala * el. podesivi i grijani retrovizori * upravljač i mjenjač u koži * maglenke * vozačevo sjedalo i upravljač namjestivi po visini * prednji i bočni zračni jastuci * djeljiva stražnja klupa (60/40) * hlađeni pretinac za rukavice * kit za popravak gume *
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....