Zamalo svi se slažu da je od Insignije limuzine dizajnerski još bolje pogođena karavanska izvedba SportsTourer. Tipičan je primjer auta kojem je atraktivan i sportski dizajn pojeo nešto prtljažnog prostora, a posljedica je da se ispod ogromnog poklopca krije prtljažnik od „tek“ 500 litara obujma, kao i u klasičnoj limuzini. Kombilimuzinska izvedba s peterim vratima nudi još više - 530 litara…
No, karavan ima svoje prednosti - od najlakšeg pristupa prtljažniku do ravne podnice i pravih transportnih karakteristika, s preklopljenim sjedalima. Nedavno je ponuda obogaćena uvođenjem 4x4 pogona, čiju učinkovitost smo isprobali u dizelskoj verziji sa 160 KS, ručnim mjenjačem i debelo iznadprosječno bogatom opremom, u kojoj samo doplate vrijede 5700 eura (koža, navigacija, panoramski krov, glazba Infinity, naplaci od čak 19 cola…).
Uglavnom, riječ je o posljednjoj generaciji Haldex pogona (XWD), koja za razliku od prijašnje, umjesto da pri proklizavanju prednjih, glavnih pogonskih kotača automatski jednako uključuje oba stražnja, sada prebacuje snagu i moment na onaj konkretan stražnji kotač za koji procijeni da je čvršće u kontaktu s podlogom. U ekstremnim situacijama to može iznositi do 85 posto ukupne snage, a u normalnoj, smirenoj do četiri posto, pa tada stražnji pogon praktički i nije aktivan. Sustav smo isprobali samo na suhoj podlozi zaletjevši se vrlo oštro u zavoj.
Ne događa se ništa posebno, mirnoća je impresivna, a kada Insignia počne lagano kliziti, osjeća se kao da, uz pritisnut gas, nekakava nevidljiva ruka auto straga lagano vraća u putanju. Odlično! A o motoru i mjenjaču nema se što novo reći. Riječ je o pomalo grubom i bučnom dizelašu, ne odveć eksplozivnom u startu, ali zato uvjerljivom i uglađenom na otvorenoj cesti. Precizan mjenjač, s efektno dizajniranom malom ručicom, ostavljao bi još povoljniji dojam da je malo mekši i podatniji.
CIJENA 33.995 eura
S DOPLATAMA 39.705 eura
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....