Zanimljivo je proljetos bilo na sceni kompaktnih cestovnih sportaša: odjednom se u krugu jurilica predvođenih Golfom GTI i Meganeom RS po vrlo sličnoj cijeni pojavio cestovni bolid bombastičnog dizajna, u stilu Porschea Boxster i Audija TT… Seksi pojava Peugeota RCZ, mnogima je dala za misliti i ovogodišnja kvota od dvadesetak primjeraka učas je našla svoje kupce.
S francuskim luksuznim kartingom ponovno smo se sreli ovih dana, u top verziji sa 200 KS i iznova ostali zadivljeni strastvenom karoserijom, oplemenjenom mat crnim naplacima i napadno kontrastnim, aluminijskim krovnim lukovima. Dizajnerska idila, čiji neizostavni dio su mjehurasti krov i stražnje staklo te otvor za točenje benzina „šmekerski“ smješten na vrh stražnjeg dijela, ne splašnjava ni pogledom na previše pitom, ali zato elegantan izgled prednjeg dijela, preslikan s obiteljskog kompakta 308. Uostalom, francuski 2+2 sportaš je i postavljen na prilagođenu platformu 308-ice, s polukrutim ovjesom straga. Dijeljenje mehaničkih i pojedinih dizajnerskih komponenti s velikoserijskim izvornikom i jest tajna ostajanja cijene u koliko-toliko zemaljskim okvirima.
Dojam znalački skockanog kartinga koji ostavlja niska i široka karoserija prenesen je i u unutrašnjost. Iza dugačkih vratiju bez prozorskog okvira krije se hedonistički opremljen interijer, također gotovo preslikan iz 308-ice, ali u kojem se sjedi vrlo nisko, „na podu“, okružen visokim bokovima. Lijepo stilizirano okruženje, s ukrasima od polirane plastike i aluminija te analognim satom u sredini, odaje dojam brižne izrade, a u testnom primjerku u zraku lebdi i dašak glamura, unesen brojnom doplatnom opremom, s kožnim oblogama, 3D navigacijom, JBL glazbom, grijanim sjedalima... Ugodnu atmosferu upotpunjuje raskošno puno mjesta sprijeda, dok su stražnja sjedala više simbolične nego funkcionalne naravi.
Grgljav zvuk, koji snažan downsizing motor ispušta pri izlasku iz niskih okretaja probudi i posljednju eventualno preostalu kap adrenalina i stalno navodi na ponovno pritiskanje gasa. Turbomotor snažno, ali uglađeno isporučuje brojne konje, bez zadrške i nagle eksplozije snage pa nije naporan niti za vožnju laganim ritmom, u kojoj zbog lijepo raspoređene elastičnosti brzine nije potrebno često šaltati. No, najveći je gušt razvrtati okretaje u gornju zonu, u kojoj se iznad 4000/min pa sve do graničnih 6500/min osjeti kako motor dodatno živne i uz rezak zvuk besramno navodi na brzinske grijehe...
Motor: turbobenzinski, izravno ubrizgavanje, intercooler
Cilindri/ventili: 4/16
Obujam: 1598 ccm
Snaga: 147 kW/200 KS pri 5500/min
Moment: 275 Nm pri 1700-4500/min
PODVOZJE
Pogon: prednji
Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva
Ovjes: neovisan, sprijeda opružne noge, poprečna ramena, stabilizator, straga polukruta osovina, stabilizator
Kočnice: diskovi 340/290 mm, ABS/ESP
Gume: 235/40 R 19, Dunlop Winter Sport
KAROSERIJA
Dimenzije: 429x184,5x136 cm
Osovinski razmak: 261 cm
Prtljažnik: 321 litra
Spremnik goriva: 55 litara
Masa: 1345 kg
PERFORMANSE
Brzina: 237 km/h
0-100 km/h: 7,5 sekundi
Potrošnja: 9,1/5,6/6,9 l/100 km
Potrošnja na testu: 9,8 l/100 km
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....