BOGATA OPREMA

TEST Renault Fluence 1.5 dCi Sport Way: Dobrodošla porcija luksuza

Dvije godine nakon uvođenja limuzinska je verzija Meganea nabijena raskošnom opremom te sa štedljivim i temperamentnim dizelašem od 105 KS i cijenom nižom od 20.000 eura postaje zanimljiv izbor
 Željko Puhovski

Limuzinska izvedba Meganea treće generacije, predstavljena na jesen 2009. pod zanimljivim imenom Fluence stekla je solidnu popularnost kod naših kupaca, za što je ponajviše zaslužna dizajnerski privlačna izvedba. Ne može se prigovoriti niti komforu i funkcionalnosti, jer je osovinski razmak rastegnut na 270 cm, na prag srednje klase, a prtljažnik od 530 litara među najvećima je u klasi.

Takva forma, promovirana Škodom Octavijom, stječe sve veći broj poklonika na našem tržištu, jer afirmira Fluence kao uvjerljivu i iskoristivu, a razmjerno povoljnu kompaktnu limuzinu fluidne forme i vrlo dobre aerodinamike. Dobro je usklađena s temeljito provjerenim turbodizelašem obujma 1461 ccm i snage 105 KS. Ne ide loše ni u verziji sa 90 KS.

Renaultovi stratezi su očito procijenili da vodu na svoj mlin mogu skrenuti i bogatom serijskom i dodatnom opremom. Zanimljivo je vidjeti auto koji u osnovnom izdanju ne impresionira i miriše na konfekciju, u Sport Way izdanju opremljen aluminijskim naplacima 17 cola, metalik lakom, kromiranim štitnicima na podnici i okvirom ispušne cijevi, kožnim rubovima sjedala i kožnim upravljačem te u doplati ksenonskim svjetlima, sjedalima s grijanjem, USB ulazom te navigacijom. Armatura je izrađena od pristojnih materijala te je, općenito Fluence izrađen kvalitetno. Unutrašnjost je ugodna i prostrana, pogotovo straga, što je važno obilježje svake limuzine.

Turbodizelaš 1.5 dCi je prije pet godina prebolio dječje bolesti, a u najsnažnijoj je verziji prilično uvjerljiv i pohvalno štedljiv. Uglađenost mu nije vrlina i na niskim je okretajima bučan, ali to nije problem. U početku je malo anemičan, ali kad okretaji dohvate 2000/min, lijepo povuče. Performansama pomaže mjenjač sa šest stupnjeva, koji se lijepo šalta, premda bi dobro došao nešto kraći hod ručice mjenjača. Ubrzanje do 100 km/h traje 11 sekundi, što je sasvim dovoljno većini prosječnih kupaca. To vrijedi i za najveću brzinu od 185 km/h.

Ovjes dobro guta neravnine, bez suvišnih zvukova te dobro spaja stabilnost i udobnost. Stoga je vožnja ugodna i ne zamara. Zamjeriti se može jedino neosjećajnom upravljaču, koji ne pruža dovoljno informacija s ceste. Na testu smo izmjerili prosjek potrošnje od 6,1 litru, što je jak adut. Kad se tome pribroji sve ostalo te korektna cijena, mnogi će kazati - zašto ne...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. studeni 2024 22:28