Premda oznaka Sportline u ponudi Škode Superb označava novi paket opreme, čovjek se pri susretu s njom ne može oteti dojmu da se tu krije još nešto. Dio zasluga za to kod testnog auta vjerojatno pripada blještavoj Corrida crvenoj boji, koju u kombinaciji s atraktivnom, gotovo pet metara dugom karoserijom, u prometu nije moguće previdjeti. Dodamo li tome i oznaku 4x4, stražnji spoiler i 19-colne kotače, 15 milimetara nižu karoseriju te biksenonsko-diodna svjetla, nije čudo da ovakav Superb privlači poglede, ali pritom nikad ne prelazi granicu dobrog ukusa.
Foto: Marin Tomaš
Na isti način, svoju dozu elegancije unatoč dinamičnoj injekciji zadržava i u unutrašnjosti, premda je priča sa sportskim sjedalima i kombinacijom umetaka od imitacije ugljičnih vlakana, kroma i piano laka i ovdje mogla otići i u nekom drugom smjeru. A nije, i tu Škoda zaslužuje svaku pohvalu... Posebna sportska sjedala u kombinaciji alkantare, kože i umjetne kože vrlo su udobna, lijepo pridržavaju tijelo i u njima se bez problema pronalazi idealna pozicija.
Preglednost na sve strane je odlična, ergonomska rješenja odavno dokazana, a premda na priču o prostranosti Superba ne treba trošiti riječi, ponovit ćemo da na stražnjoj klupi i najvišim putnicima u pravilu ostaje viška prostora za noge. Za prtljažnik vrijedi isto: brojkama od 625 litara u startu, odnosno 1760 s preklopljenim naslonima nema se što dodati, tim više što je, s kukicama za vrećice i otvorom za skije, i praktičnost ovdje na visokoj razini… Najprimjetniju razliku tako i u kabini nesumnjivo čini šminka potencirana spomenutim detaljima, pa i ovaj Superb iznutra osvaja ponajprije dojmom kvalitete izrade i izdržljivosti te preglednosti i povjerenja u auto.
Vožnja na velikim 19-colnim kotačima udobnija je no što bi se to moglo pomisliti te velika Škoda i uz njih zadržava zavidnu razinu komfora u vožnji. Najviše od sporta u Sportlineu nesumnjivo izvire iz kombinacije dvolitrenog TDI motora u verziji sa 190 KS i 400 Nm, šeststupanjskog DSG automatika i pogona na sve kotače. Da bi raskošna količina momenta u svakoj situaciji pronašla put do podloge u Superbu inače brine XDS+ blokada diferencijala, no ovdje taj posao preuzima spomenuti 4x4 zahvaljujući kojemu velika limuzina u rubnim situacijama djeluje daleko više lakonogom no što bi se to moglo pomisliti. Dio zasluga za to ide i na račun nevelike mase od 1540 kilograma, a dio treba zahvaliti i dobro pogođenom volanu, koji podjednako uvjerljivo djeluje i na nižim i na višim brzinama.
Vozaču je, nadalje, ovisno o trenutnim željama i potrebama ostavljena i mogućnost odabira jednog od tri pretprogramirana načina vožnje (Normal, Sport, Eco) i jednoga čije postavke odabire sam (Individual). O navedenom ovisi i potrošnja, pa se ona kreće od oko 5 litara na otvorenoj cesti, kad je vozač jako pažljiv, pa i do 8 litara na kraćim relacijama u gradu, što je u skladu s očekivanjima za ovakvu vrstu auta i pogonskog sklopa.
Uz navedeno, Superb i kao Sportline u praksi najviše ostavlja dojam vozila kojemu najbolje leži neprestano gutanje stotina i tisuća kilometara. Zvučna izolacija pritom je vrlo dobra, pa će se tek pri brzinama iznad 150 km/h u kabinu početi probijati prvi primjetniji znaci kotrljanja guma i huka vjetra. Sportline se u cjeniku smjestio tik ispod Laurin & Klementa, tradicionalno najbogatijeg i najskupljeg paketa opreme. Od njega je po usporedivim modelima malo jeftiniji, ali donosi jednako upečatljiv nastup. Onima koji bi Škodu radije okrenuli u sportskom nego u luksuznom smjeru, možda i upečatljiviji… Dostupan je uz jače motorizacije, i u limuzinskoj i u karavanskoj verziji. Bitno je jedino da ste spremni izbrojati 332.611 kuna za model kakav nam je stigao na test, bez doplata, ili barem 254.676 kuna za prvi dostupni Sportline u ponudi, a to je 2.0 TDI sa 150 KS…
Ukratko Uz upečatljivu Corrida crvenu boju, koja je ovdje prvi magnet za poglede, paket Sportline donosi i prepoznatljive naplatke, diskretni stražnji spoiler i diodno-biksenonsku svjetlosnu kombinaciju sprijeda Uz pogon na sve kotače Superb u vožnji ostavlja dojam vrlo agilnog vozila unatoč svojim velikim dimenzijama. Dio zasluga za to ide i na račun mase od 1540 kilograma i dobro pogođenog volana Paket opreme Sportline moguće je odabrati uz snažnije pogonske opcije, među kojima je i dvolitreni TDI sa 190 KS uparen s DSG mjenjačem i 4x4 pogonom. Unatoč tome što vozi na velikim 19-colnim kotačima velika Škodina limuzina zadržala je zavidnu razinu komfora u vožnji. Zvučna izolacija je također više nego dobra
2.0 TDI DSG 4x4 TEHNIČKI PODACI Motor turbodizelski, 1968 ccm Snaga 190 KS pri 3500-4000/min Moment 400 Nm pri 1750-3250/min Pogon na sve kotače Mjenjač automatski DSG, 6 stupnjeva Dimenzije 486,1x186,4x146,8 cm Osovinski razmak 284,1 cm Prtljažnik 625/1760 litara Gume 235/40 R 19 Masa 1615 kg Ispuh CO2 132 g/km MJERENJA Brzina 230 km/h 0-100 km/h 7,6 sekundi Potrošnja 6,7 l/100 km Cijena 332.611 kuna S doplatama 394.513 kuna OPREMA SPORTLINE: Front Assist radarski sustav • otključavanje i start bez ključa • parking senzori sprijeda i straga • infotainment radio uređaj • izbor profila vožnje Normal, Sport, Eco, Individual • biksenon s ASF funkcijom, diodna dnevna svjetla • paket LED plus • kišobrani za vozača i suvozača… DOPLATE: navigacija Amundsen • sustav zaštite za vozača i suvozača Crew Protect Assist • Lane Assist • brisač stražnjeg stakla • trozonski Climatronic • grijana prednja i stražnja sjedala • el. panoramski krov • kamera za vožnju unatrag • bočni zračni jastuci straga / ukupno 61.902 kuna |