VRH SNAGE I LUKSUZA

Test: Škoda Superb Combi 2.0 TSI DSG 4x4 Laurin & Klement Najbolja Škoda koju možete kupiti

S turbobenzincem od 280 KS veliki karavan brži je i od Octavije RS, a u kombinaciji s luksuznom i tehnološki naprednom opremom nova je demonstracija Škodinog iskoraka u svijet prestiža. Rijetka i perverzno dobra zvjerk
 Ivan lacković

Foto: Ivan Lacković

U doba dizelskog idolopoklonstva Škoda Superb s 2,0-litrenim turbobenzincem od 280 KS doima se kao svojevrsni raritet, prava ekskluziva. Tim više što dolazi isključivo u prestižnoj kombinaciji s pogonom 4x4, automatskim 6-stupanjskim mjenjačem DSG i raskošnom opremom Laurin & Klement, koja uspješno mazi i probirljive kupce, već naviknute na sjaj i obilje. Ovo je najskuplji Superb koji postoji, ali i takav je osjetno povoljniji od podjednako snažne i opremljene konkurencije.

Izgled je impozantan i saznanje da je riječ o Škodi mnogima ostavlja brojne upitnike u glavama. Bijela boja efektno naglašava veličinu karoserije, krasopisni vanjski natpisi Laurin & Klement ekskluzivnost opreme, a detalji poput agresivnih svjetala i velikih tamnih naplataka samo pojačavaju znatiželju i privlačnost, koji samo rastu pogledom u kvalitetno složenu unutrašnjost, već poznatu po doslovce predsjedničkoj prostranosti.

Velika staklena i u prednjem dijelu otvoriva površina krova unosi puno prozračnosti i dodatno potencira otmjen ugođaj pružen smeđim kožnim i crnim lakiranim površinama te bogatstvom opreme, u kojoj nedostaje tek parkirna kamera. Netko će tek možda poželjeti još masivniju armaturu... Prtljažnik? Divovski. Nakon što se poklopac automatski otvori zamahom noge ispod branika (sjajna stvar imate li pune ruke stvari) ukazuje se golemi prostor u kojem se može prevesti i manji ormar. Bez rastavljanja, naravno…

Prava stvar krije se međutim, ispod prednjeg poklopca. Četverocilindarski 2,0-litreni turbobenzinac od čak 280 KS daje velikom i uglađenom karavanu buntovni karakter, premda ga je zbog velike elastičnosti, automatskog mjenjača i svilenog rada motora jako ugodno voziti i laganijim tempom, u zoni nižih i srednjih okretaja. Tada je najbolje uključiti jedan od smirenijih programa rada motora, s mekanijim i duljim hodom amortizera (Eco, Comfort, Normal…) u kojem su odziv na gas i prebacivanje stupnjeva ležerniji, a vožnja lošom cestom iznenađujuće ljuljuškajuća.

Uz koncertni ugođaj snažnog hifi uređaja Canton uživanje je u jahtaškom stilu krstariti cestama, uz potrošnju koja neće prelaziti 10 litara. Prebacivanje u program Sport međutim, otkriva paklenu ćud turbobenzinca sa 280 KS. Tada odlučno reagira na gas, zvuk postaje muškiji, amortizacija čvršća, a mjenjač prebacuje na višim okretajima, munjevito. Superb postaje bolid u tijelu luksuznog karavana s moćnim ubrzanjima i reskim zvukom iz dva ispuha, koji do stotke sprinta za samo 5,8 sekundi, čitavu sekundu brže od Octavije RS 230!. Poseban dio zabave su pretjecanja. Brz mjenjač sjajno prati namjere vozača, motor u času reagira na gas i pronalazi prave okretaje te povuče vrlo snažno, poput lokomotive.

Osjećaja brutalnosti međutim, zbog velike, masivne i tihe karoserije – nema. Ubrzanja su umotana u luksuzno okruženje koje brzoj vožnji daju smirujući ton. Niti iznad 200 km/h nema posustajanja i turbo moćno vuče do konačnih 250 km/h, uz strujanje zraka koje je jače od rada motora. Dojam? Kao u poslovnoj klasi zrakoplova. Oprez je uvijek nužan, jer mala buka i potpuna mirnoća prikrivaju stvarnu brzinu, pa opasnost od debelog prekoračenja neprestano visi u zraku.

Najbrži na cesti ne znači i potrošnju do neba, dovoljno je i 11 do 12 litara. A žestok sportski ritam s ručnim šaltanjima i stalnim zabijanjem gasa do poda, u kojem 4x4 dolazi do izražaja u brzim i sigurnim izlascima iz zavoja i uz dobar volan prikriva karavansku veličinu i težinu auta, odnosi i preko 13 litara. Za vozače dizelaša glupo puno, ali za ljubitelje jakog benzinca dobrog zvuka, koji svako malo digne adrenalin u žilama, to je cijena koja se u ovoj klasi ne plaća teška srca.

Ukratko

Sjajni 2,0-litreni turbobenzinac TSI napucan na 280 KS vrelo je snage i za ljubitelje auta pravo osvježenje u vožnji nakon sveprisutnih TDI motora

Kada prostorom i opremom raskošnu unutrašnjost, koja nudi i kišobran, ispuni moćan zvuk njemačkog specijaliste Canton, dojam je kao u koncertnoj dvorani

Ubrzanje za samo 5,8 sekundi i najveća brzina od 250 km/h svrstavaju ovaj Superb među najbrže karavane. Zato nijansu premali vanjski retrovizori neće često trebati…

Ovako izgleda najskuplji Superb: potpuna oprema, sjajna zvučna izolacija, dobri materijali, besprijekorna izrada, osjećaj posebnosti i sigurnosti… Fali samo ptičjeg mlijeka…

Superb ima uređaje za čitanje znakova, upozorenje od mogućeg sudara, za aktivno kočenje, nehotični prelazak trake, vozila u mrtvom kutu…

U divovskom prtljažniku moguće je čak i prespavati. Može se i pregrađivati pokretnom pregradom i otvarati zamahom noge ispod branika

Turbobenzinski motor od 280 KS dostupan je i s opremom Style, a tada košta manjih 352.455 kuna (limuzina 343.255 kuna). Superb je najpovoljniji automobil te snage u svojoj klasi

2.0 TSI DSG 4x4

TEHNIČKI PODACI

Motor turbobenzinski, 1984 ccm

Snaga 206 kW (280 KS) pri 5600/min

Moment 350 Nm pri 1750-5600/min

Pogon 4x4

Mjenjač DSG, 6 stupnjeva

Dimenzije 486x186x147 cm

Osovinski razmak 284 cm

Prtljažnik 660/1950 litara

Gume 235/40 R 19, Pirelli Cinturato P7

Težina 1540 kg

CO2 ispuh 164 g/km

Brzina 250 km/h

0-100 km/h 5,8 sekundi

Potrošnja 11,3 l/100 km

Cijena cijena 368.130 kuna

Cijena s doplatama 432.890 kuna

OPREMA LAURIN & KLEMENT: 18-colni naplaci • biksenon glavna i diodna dnevna i stražnja svjetla • tamna stražnja stakla • trozonska klima • aktivno kočenje • parkirni senzori • hifi • paket Light Assistant • keyless uređaj • kožne obloge • start/stop • utičnica 230V • multimedija Mirror Link • el. podešavanje ovjesa • blokada diferencijala • tempomat…

DOPLATE: stakleni električni krov • 19-colni naplaci • kompletan paket sigurnosnih uređaja • wireless • provjetravana sjedala • multimedija Smart Link i navigacija • grijanje mlaznica / Ukupno 64.755 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. prosinac 2024 23:03