PETA GENERACIJA

TEST Subaru Legacy SW 2.0 Lineartronic: Plemenit i egzotičan

Udobna sjedala i daražljiv prostor za noge straga jaki su obiteljski aduti, kao i prtljažnik od 1725 litara. Unutrašnjost nije dizajnirana uzbudljivo, no zato je završna obrada besprijekorna, a prekidači logično raspoređeni...

Kombinacija bokser motora i simetričnog pogona 4x4, kao i brojni relijaški uspjesi, već desetljećima pažnju usmjeravaju na Subaru. No, usprkos brojnim adutima, japanskoj tvrtki na domaćem tržištu ne cvatu ruže. Šteta, pokazala nam je i peta generacija Legacyja, koju smo testirali u prostranoj karavanskoj izvedbi.

Ako se na stranu stavi konzervativan, istočnjačkim kupcima primjereniji dizajn, te pomalo bezličan izgled unutrašnjosti, japanski karavan rastegnut na 478 cm gotovo da nema mana. Poziciju za upravljačem, namjestivom po visini i dubini, nije teško odrediti, straga za noge ima mjesta kao u Škodi Superb, a više nego iskoristiv je i prtljažnik od raskošnih 1725 l. Ništa se ne može prigovoriti ni opremi, koja serijski nudi automatsku klimu, el. parkirnu kočnicu, grijana sjedala, alu naplatke...

Ipak, od blagodati u unutrašnjosti važnija su vozna svojsva, gdje glavnu riječ vode dvolitreni bokser motor sa 150 KS, prvi put u Legacy uveden CVT automatski mjenjač te uvjerljiv pogon 4x4.

Najviše nedoumica prije sjedanja za upravljač nudilo je ponašanje bezstupanjskog, kontinuiranog prijenosa, no već prvi kilometri pokazali su da je riječ o pogođenom rješenju. Doduše, u automatskom načinu rada 1500 kg težak Legacy tromo razvija brzinu i ne djeluje pretjerano uvjerljivo, no tko poželi žustriju vožnju može posegnuti za ručnom izmjenom, kada se kroz šest pretprogramiranih stupnjeva prolazi ručicama pored upravljača.

Na autocesti se bez problema održava visoki prosjek, a prema potrebi i juriša do maksimalnih 200 km/h. No, prava vrijednost uvjerljivog pogona 4x4, uparenog s krutom karoserijom niskog težišta, na vidjelo izbija na otvorenoj cesti. Uz uvjerljive kočnice, zavoji se redaju kao na traci, dok agresivniju vožnju podržava i sveprisutan osjećaj sigurnosti. Jedina mana je što tada potrošnja raste iznad 12 l, makar prosjek od oko 10 litara nije nimalo poražavajuć obzirom na pogon 4x4 i automatiku.

Ukratko, tko želi bogato opremljen i prostran obiteljski karavan pohvalnih voznih svojstava, neće pogriješiti s izborom. Naravno, ako u džep može posegnuti za 38.350 eura...

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Motor: benzinski, bokser

Obujam: 1994 ccm

Snaga: 110 kW/ 150 KS pri 6000/min

Moment: 196 Nm pri 3200/min

Mjenjač: bezstupanjski, CVT

Pogon: 4x4

Dimenzije: 478x178x154 cm

Osovinski razmak: 275 cm

Prtljažnik: 525/1725 l

Gume: 205/60 R16

Brzina: 200 km/h

Ubrzanje 0-100 km/h: 11,3 s

Potrošnja: 10,8/6,5/8,1 l/100 km

Potrošnja na testu: 10,2 l/100 km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. prosinac 2024 04:06