JAPANSKI CROSSOVER

TEST: SUBARU OUTBACK 2.0 TD Peta generacija uvjerljiva na autocesti i bespuću

Uz izvrstan bokserski dizelaš od 150 KS, adut Outbacka je i sigurnosni sustav Eye Sight
 Željko Puhovski/CROPIX

Ako vam paše gorostasni, na 479 cm razvučen karavan s podnicom povišenom 20 cm od tla i opremljen pogonom 4x4, Subaru Outback će vas oboriti s nogu... Čvrst, prostran i jednako uvjerljiv na asfaltu i kad se zaluta u bespuće, nema slabe točke. No, i od dobrog uvijek može bolje, pa je u petoj generaciji sve spomenuto začinjeno i spektakulanim, sigurnosnim sustavom Eye Sight.

Pomoću niza senzora i kamera kombinira niz sigurnosnih sustava, poput aktivnog tempomata i automatskog kočenja, i tako štiti putnike u robusnoj, od aluminija i čelika visoke čvrstoće izrađenoj karoseriji.

I to čini više nego uspješno, uvjerili smo se u zagrebačkoj Savskoj, gdje je vozač ispred nas naglo zakočio. U tom trenutku, prije nego smo se uopće snašli, elektronika nas je zakopala na mjestu takvom snagom da su nam gotovo oči izletjele iz glave. Nije to, kažemo, najugodnije iskustvo, no zato smo iz cijele priče izašli neokrznuto... Ipak, elektronika zna živcirati - dojam je da stalno nešto radite pogrešno, jer vas se svako malo upozorava da ste preblizu prepreci ili da bez kontrole prelazite u suprotnu traku... Dobro je stoga znati da se sve skupa, po želji, može i isključiti.

Zanimljivo, to je uglavnom sve što se može zamjeriti Outbacku. I u petoj generaciji oduševljava ponašanjem u vožnji, uglavnom na račun poznatih aduta. Uzdužno smješten bokserski dizelaš 2.0 TD od 150 KS osigurava nisko težište i besprijekorne prolaske kroz zavoje. Uz uvjerljiv pogon 4x4, naginjanja gotovo da nema, iako je karoserija uzdignuta u vis nimalo skromnih 184 cm.

Solidno se ponaša i CVT mjenjač (ručni, 6-stupanjski je izbačen iz ponude). Pri ubrzanju ne razvlači motor u visoke okretaje i brzina se nabire uglađeno, bez trzanja i prevelike buke. I to prilično brzo, obzirom da japanski tenk od 1,6 tona stotku hvata za brzih 9,9 sekundi. Makar dojam eksplozivnosi, vrijedi upozoriti, na račun opipljive mase i vrhunske zvučne izolacije, uglavnom izostaje. Što može biti skupo, ako nesvjesni da ste poprilično pojurili naletite na policijski radar.

Pozicija za upravljačem je izvrsna, a posebno oduševljava bogatstvo opreme. U izvedbi Unlimited, najskupljoj od tri ponuđene opreme, nema čega nema - od strujom namjestivih prednjih sjedala, kožnih presvlaka i navigacije do alu naplatako od 18 cola. Što god poželjeli, to ćete nači u serijskoj opremi, tako da i ne čudi što popis doplata uključuje jedino metalik boju (4200 kn). Sve skupa prilično i opravdava cijenu od 374.500 kn, zapravo iznimno povoljnu obzirom na ponuđeno. Usporedbe radi, Volva XC70 ne može se dobiti za manje od 359.500, dok cijena Outbacka počinje od 325.000 kn...

OUTBACK 2.0 TD

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, 1998 ccm

Snaga 150 KS pri 3600/min

Moment 340 Nm pri 1750-2800/min

Mjenjač CVT, 7 stupnjeva

Dimenzije 481,5 x 184 x 160,5 cm

Osovinski razmak 274,5 cm

Prtljažnik 512/1848 litara

Gume 225/60 R18

Masa 1582 kg

Ispuh CO2 159 g/km

MJERENJA

Najveća brzina 192 km/h

0-100 km/h 9,9 sekundi

Potrošnja 8,7 l/100 km

Cijena 374.945 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. listopad 2024 04:15