GOLF MEĐU STRUJIĆIMA

Testirali smo električni Volkswagen ID. 3. Otkrivamo što u realnim uvjetima zapravo nudi kupcima

Od kada je krenuo u prodaju prošle godine ID. 3 je pridonio utrostručenju prodaje električnih modela VW-a u 2020.
Volkswagen ID.3
 Boris Kovačev/CROPIX

Prošlu je 2020. godinu, kako za Volkswagen tako i za čitav automobilistički svijet definitivno obilježilo lansiranje prvog samostalnog potpuno električnog modela ID. 3. Novi VW-ov kompaktni električni automobil pritom je tek prvi u nizu modela koji su već predstavljeni, poput crossoverskog ID. 4 modela, ili već najavljenog crossover coupea ID. 5 koji će se komercijalizirati ove godine.

image
Volkswagen ID.3
Boris Kovačev/CROPIX

A, 2020. godinu, premda obilježenu korona krizom, što se tiče modela na električni pogon Volkswagen će pamtiti po dobrom. Zahvaljujući upravo ID.3 modelu Nijemci su prošle godine utrostručili isporuke električnih modela (plus 158 posto u odnosu na godinu ranije) čime su sjajno "zajahali" na valu sveopće elektrifikacije.

image
Volkswagen ID.3
Boris Kovačev/CROPIX

Do kupaca je tako došlo više od 212.000 električnih automobila i prošla je godina definitivno bila prekretnica na marku: postignut je snažan prodor u električnu mobilnost. Cilj VW-a je postati liderom na tržištu električnih automobila bez obzira na postojeću snažnu konkurenciju, s idejom da se kupcima ponudi atraktivna i pristupačna e-mobilnost.

image
Volkswagen ID.3
Boris Kovačev/CROPIX

Što to, dakle, kupcima nudi Volkswagen ID.3? Prije svega, ID. 3 je sjajno konceptualno promišljen i razrađen kompaktni automobil kojeg u Wolfsburgu smatraju prekretnicom u povijesti marke i kojem već sada daju važnost jedne VW Bube ili VW Golfa. VW ID. 3 je postavljen na MEB platformu (skraćeno od Modular Electrification Toolkit) s arhitekturom isključivo za električne modele koja se može skratiti, produžiti ili na druge načine modificirati i koristiti za razne tipove automobila, od kompakta do SUV modela raznih veličina.

image
Volkswagen ID.3
Boris Kovačev/CROPIX

Nadalje, nova platforma omogućuje da se kod ID.3 paket visokonaponskih baterija smjesti u podnici između osovina, čime se masa ravnomjerno raspoređuje po osovinama što jamči izvrsnu upravljivost.

Ovisno o modelu za pogon se koristi jedna osovina ili obje, a u slučaju ID.3, elektromotor pokreće stražnje kotače. Nova konfiguracija pogonskog sustava, dugi međuosovinski razmak i kratki prevjesi karoserije, unijeli su revoluciju i u unutrašnjost. Vanjskim je dimenzijama ID.3 blizak Golfu, ali ponudom prostora koje nudi vozaču i putnicima, može se uspoređivati s Passatom. Stvoren je "otvoren prostor", odnosno prostrana i prozračna kabina koja postavlja nove standarde u kompaktnoj klasi.

image
Volkswagen ID.3
Boris Kovačev/CROPIX

Na test nam je stigao ID.3 model s baterijom kapaciteta 58 kWh smješten straga koji pokreće stražnju osovinu i s obećanim dometom do 426 km prema WLTP-u. Elektromotor pritom raspolaže s 204 KS i 310 Nm momenta što omogućava ubrzanje do 100 km/h za 7,3 sekunde. Spomenimo, srednja je to snaga u ponudi baterija, a nude se i one snage 45 kW i 77 kW.

Izgled/unutrašnjost

Futuristički izgled sprijeda zaobljen i mekanih linja s lijepo oblikovanom bočnim stranicama te straga kutijastog oblika u prometu privlači pažnju. Premda "na oko" djeluje veći od Golfa, ID.3 je "u papirima" dva centimetra kraći, no dva je širi od Golfa dok razmak između osovina iznosi 2770 mm.

U unutrašnjosti se nastavlja "futurizam" s interijerom koji je potpuno raščišćen svega suvišnog: dominiraju ergonomski oblikovan upravljač i prema vozaču zakrenut središnji ekran, dok je klasična ploča s instrumentima minimalizirana. Prikazuje najvažnije: napunjenost baterije, preostali doseg, brzinu kretanja, poziciju mjenjača te grafiku sigurnosnih postavki.

image
Volkswagen ID.3
Boris Kovačev/CROPIX

"Tech" atmosferi kabine najviše pridonosi središnji 10-inčni ekran infotainmenta i multimedije, lagan za interakciju i surfanje s jednostavnim ulazom u osnovne menije i klasičnim tipkama ispod ekrana. Prostranost je izuzetna, korišteni materijali s "eko" predznakom i dizajnom solidni, a preglednost u svim smjerovima izuzetna zbog velikih staklenih površina.

Ergonomija

Već se pri ulasku primjećuje kako je podnica povišena zbog smještaja baterija, no pozicija za upravljačem je odlična, a u okruženju bez previše prekidača i puno "touch" dodira na ekranu se lako snaći. Neobičan je smještaj ručice 1-stupanjskog automatskog mjenjača koja je smještena desno iza upravljača na kućištu instrumentne ploče što je neobično rješenje jer s obzirom na uzrast neće svim vozačima biti "nadohvat ruke".

Pohvalno: VW ID.3 raspolaže zračnim jastukom između sjedala za ublažavanje ozljeda između suputnika pri bočnom sudaru.Po pitanju izrade i materijala korišteno je puno tvrde plastike, no spojevi su tipično za VW izuzetno precizni.

image
Volkswagen ID.3
Boris Kovačev/CROPIX

Zgodno: auto se uključuje za vožnju čim uđete u njega. Dovoljno je imati ključ u džepu, ubaciti u brzinu i krenuti. Isto je i kad završite s vožnjom. Čim otvorite vrata, ID. 3 će sam povući ručnu kočnicu, a kad izađete iz njega će se i ugasiti.

U praksi: vožnja /punjenje

Na brzom punjaču bateriju kapaciteta 58 kWh punili smo za pola sata do upotrebljivih 80 posto i 340 km dometa. VW ID. 3 je u praksi vrlo startan automobil strelovitih ubrzanja i međuubrzanja, a 204 KS lako nosi gotovo 1700 kg težak kompakt. U vožnji do maksimalnih 160 km/h na autocesti baterija se očekivano, najbrže prazni, a u gradskoj najmanje, no tu je i izbor modova vožnje Eco, Comfort, Sport, Individual koji omogućuje različite postavke rada pogonskog sklopa koji utječu na performanse, ali i potrošnje energije.

image
Volkswagen ID.3
Boris Kovačev/CROPIX

U vožnji je VW ID. 3 uvijek precizan na volanu, osjeti se da je težište nisko, a ovjes sjajno izbalansiran dok se veća masa osjeti tek po nešto sporijim izmjenama težišta u bržoj vožnji zavojima. Kočnice su pritom odlične, a u modusu mjenjača B regeneracija kočenja je toliko izražena da u gradskim kreni/stani uvjetima slobodno možete koristi samo papučicu gasa pritiskanjem ili otpuštanjem do zaustavljanja. Svi sigurnosni sustavi pomoći vozaču nisu nametljivi i dobro su kalibrirani.

image
Volkswagen ID.3
Boris Kovačev/CROPIX

Potrošnja /doseg

Ako se vozite kao s "normalnim" automobilom bez pretjeranog obraćanja pažnje na potrošnju energije, u kombiniranim uvjetima moguće je realno prijeći 330 kilometara, a uz više pažnje i postavki motora "Eco" u pretežno gradskoj vožnji moguće je i prijeći do 400 kilometara. Umjerenim stilom ID. 3 troši 20 kWh na 100 kilometara, s manje pažnje do 23 kWh/100 km. Napomena: vozili smo pri niskim temperaturama od nule do plus sedam stupnjeva te brojnim uključenim trošilima - od grijanja, svjetala te često i brisača.

image
Volkswagen ID.3
Boris Kovačev/CROPIX

Zaključak/cijena

"Golf novog doba" kako volimo nazivati VW ID. 3 vrlo je praktičan, prostran, brz i zabavan u vožnji, no kao i svaki električni automobil još uvijek zahtijeva prethodno planiranje vožnje posebno ako krećete izvan grada, uz prethodno utvrđivanje lokacija svih punjača koji će vam se naći na ili u blizini rute kako biste uvijek imali dostupne energije za vožnju s nula CO2.

Što se cijene testnog primjerka tiče ona u varijanti s opremom 1St Edition+ iznosi 339.690 kuna do registracije, no treba računati i s poticajima koji ga cjenovno dovode do prihvatljivijih brojki.

Oprema

PRO POWER 1ST EDITION+ : LED Matrix svjetla s dinamičnim stražnjim žmigavcima • alu naplaci 19” Andoya • crna stražnja stakla • laminirana i termo stakla • el. sklopivi retrovizori • kromirani ukrasi • grijane mlaznice brisača • automatska dvozonska klima • grijanje prednjih sjedala • kamera • senzori sprijeda i straga • alu papučice • ambijentalna osvjetljenja • multimedija s digitalnim radiom, navigacijom Discover Pro i funkcijom Streaming & Internet te 10” dodirnim ekranom i glasovnim upravljanjem • App paket povezivosti s platformama mobitela • kožni i grijani višenamjenski volan • bočne obloge od umjetne kože • keyless • ukrasi u piano plastici • izbor profila vožnje • el. zvuk motora • radarski tempomat • sigurnosni paket (prepoznavanje mogućnosti sudara, naleta na pješake s automatskim kočenjem, čitanje znakova, upozorenje na umor i voznu traku…) • kablovi za kućno i javno punjenje...

DOPLATE - metalik boja White Glacier 5250 kn

Cijena testiranog modela 339.690 kuna

Cijena testiranog modela s doplatama 344.940 kuna

Početni model (Life Performance) 289.745 kuna

Najskuplji (Pro Power 1st Ed Max) 382.520 kuna

Servisni interval 30.000 km/1 god

Jamstvo 5 god/100.000 km

Jamstvo EV 8 god/160.000 km

MOTOR

Vrsta sinkroni elektromotor

Najveća snaga 150 kW (204 KS)

Trajna snaga 70 kW (95 KS)

Moment 310 Nm

Baterija 58 kWh, litij-ionska, u podnici

PODVOZJE

Pogon stražnji

Mjenjač automatski

Ovjes sprijeda McPherson,

straga poprečna i uzdužna ramena

Kočnice sprijeda ventilirani diskovi 330 mm,

straga bubnjevi 280 mm

Gume 215/50 R 19, Bridgestone Turanza

KAROSERIJA

Dimenzije 426 x 181 x 155 cm

Osovinski razmak 277 cm

Udaljenost od tla 15 cm

Prtljažnik 385 litara

Masa od 1720 kilograma

PERFORMANSE

Najveća brzina 160 km/h

0-100 km/h 7,5 sekundi

Prosječna potrošnja (WLTP) 16,1 kWh/100 km

Doseg 426 km

Ispuh CO2 0 g/km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. ožujak 2024 06:53