Razmišljate li o kamionetu, na pamet će vam brzo pasti Toyota Hilux. Robusna i moćna, od 1968. do danas zaživjela je u čak sedam generacija i putem stekla kultni status na svim kontinentima. Posebno u Africi, gdje posljednjih desetljeća nije bilo ozbiljnije vojne hunte bez da Hilux nije korišten kao borbeno vozilo, s teškim mitraljezom postavljenim na teretni dio.
A marketinški, naravno na mirnodobske načine, legendu o nepoderivom stroju podgrijava i sam japanski proizvođač – lani je tako Hilux prokrstario Antarktikom kao da je riječ o šetnji parkom. Doduše, bila je riječ o posebno pripremljenim vozilima, s pojačanim ovjesom, 17 puta većim gumama od standardnih i ugrađenim dizalicama za spašavanje iz ledenjačkih pukotina.
No, ponešto je bilo baš kao na testnom modelu, poput tvornički ugrađenog dizelaša 3.0 D-4D sa 171 KS i 360 Nm, kojega uz uglađeni rad očito krasi i čudesna izdržljivost... A takav, naizgled napuhani prikaz Hiluxa, sve je samo ne lažnjak – jasno je to čim se sjedne za upravljač u jesen 2011. blago osvježenog kamioneta, koji usprkos ušminkanoj prednjoj masci i ponešto luksuznijoj izvedbi i dalje najviše zavodi svojim izvornim vrijednostima.
Prije svega, čvrstom karoserijom od tla udaljenom priličnih 21,2 cm te besprijekornim pogonom 4x4, dostupnim uz redukciju prijenosnih omjera i blokadu stražnjeg diferencijala. Na račun toga Hilux savladava na prvi pogled neprelazne prepreke, barem dok se njime ne zavlači u uske šumske puteljke. Ili u slijepu ulicu. U izvedbi s dvostrukom kabinom, naime, dugačak je 514 cm, a krug okretanja iznosi čak 14 metara.
Hilux se pristojno ponaša i na cesti, makar zbog krute osovine i manje mase stražnji dio voli zaplesati, posebno dok je uključen stražnji pogon, a prilično je neugodan i svaki odvažniji susret s ležećim policajcem. No, dok se ne forsira karoserija nije sklona pretjeranom naginjanju, a ubrzanja su uvjerljiva usprkos masi od skoro dvije tone i lošijoj aerodinamici. Za to je prvenstveno zaslužna ugradnja snažnijeg dizelaša (nudi se i manje uvjerljiv 2.5 D-4D sa 144 KS) i solidne 5-stupanjske automatike (doplata od 10.640 kuna), koji na autocesti Hiluxa mogu potjerati i do 175 km/h.
Sama automatika pritom unutrašnjosti daruje i ponešto prestiža, makar i bez nje izvedba City ne djeluje nimalo spartanski. Uz udobna, snažnije perforirana sjedala i bogati električni paket nudi sve potrebno za udobnost, što se ne može reći za opremu Comfort, a još manje za osnovnu Country (dostupna u Double Cab izvedbi od 200.640 kn).
Treba se tek naviknuti na visoki položaj za upravljačem (šteta što je podesiv samo po visini), ali i na gorostasne dimenzije (šteta što se uz serijsku kameru za pomoć pri vožnji unazad, ne nude i senzori - bili bi od velike pomoći).
Teretni dio? Kada se Hilux ne koristi isključivo za radne zadatke, prostor dužine 151 cm praktičnije je zatvoriti (doplata za Hard top, koja uključuje i korisne plastične obloge, iznosi 18.525 kn). Tada se pretvara u klasični prtljažnik, kojemu je teško prići, ali barem je sve pod ključem. No, cijena tada dodatno raste, a već u početku nije mala. Posebno u odnosu na osnovni Hilux (jednostruka kabina, stražnji pogon i oprema Country), vrijedan 160.360 kn.
Oprema City
automatska klima * alu naplaci 15” * tempomat * kamera za pomoć pri vožnji unazad * radio/CD/MP3 * AUX/USB ulazi * Bluetooth telefoniranje * zaslon osjetljiv na dodir * putno računalo * el. stakla * el. retrovizori * maglenke * kožni upravljač podesiv po visini * pranje prednjih stakala * ABS * prednji i bočni zračni jastuci * zračne zavjese * prednji naslon za ruke * zatamnjena stražnja stakla * bočne stepenice * kromirani retrovizori, kvake i prednja maska
Doplate
metalik lak 5016 kn
TEHNIČKI PODACI
Hilux 3.0 D-4D
Motor dizelski, common-rail
Obujam 2982 ccm
Snaga 126 kW/171 KS pri 3800/min
Moment 360 Nm pri 1400/min
Mjenjač automatski, 5 stupnjeva
Pogon 4x4
Dimenzije 514x185x176 cm
Osovinski razmak 309 cm
Teretni prostor 154x151 litara
Gume 255/70 R15
Težina/nosivost 1985/745 kg
Brzina 175 km/h
0-100 km/h 12,0 sekundi
Potrošnja 9,7 l/100 km
Cijena 276.640 kn
Cijena s doplatama 281.656 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....