Čim se pokrene motor, ruke vozača krenu prema polugama smještenim iz upravljača. Prsti postaju pomalo nervozni u iščekivanju da isprobaju svih šest stupnjeva novog automatskog mjenjača s dvostrukom spojkom. Prava tehnološka mana za MiTo (i za cijelu Fiatovu produkciju) osobito ako se uzme u obzir da dolazi u kombinaciji sa Start&Stop sustavom koji gasi motor pri svakom duljem zaustavljanju.
Nova tehnologija uspjela je unaprijediti i 1.4 MultiAir motor koji snagom i okretnim momentom nije na razini očekivanja kada se spomene ime Alfa (135 KS, 190 Nm). Ipak MiTo TCT (kratica za Twin Clutch Transmission) može biti zabavan. Mijenjanje stupnjeva bez skidanja ruku s upravljača uvijek stvara poseban ugođaj, koji postaje još zanimljiviji kad se posegne za prekidačem s oznakom DNA. Aktiviranjem programa Dynamic elektronika mijenja način rada motora. Mijenja se krivulja okretnog momenta i vozač dobiva 40 Nm više (ukupno 230) i to već pri 1750 okretaja.
Osim toga, sportski program donosi brže reakcije mjenjača i odlučniji odgovor papučice gasa. Promjena ritma se itekako osjeća, posebice s novim mjenjačem koji dobro odgovara sportskom duhu koji se traži. Brzinom i odlučnošću, s obzirom na dosadašnja iskustva s Alfinim automaticima, predstavlja ugodno iznenađenje osobito pri spuštanju stupnjeva. Daleko smo, doduše, od Ferrarija ili Porschea, ali s obzirom na karakter 1.4 turbobenzinskog motora više nego dobro. Malo razočarenje donosi u među ubrzanjima gdje mu nedostaje žestine i promptnosti.
Dobar ovjes, precizan upravljač zasigurno bi podnijeli i više od onoga što je spreman ponuditi 1.4 dizelski motor. No, zauzvrat vozač se vrlo brzo osjeća potpunim vladarom. Ulasci u zavoje su brzi, a stabilnost na zavidnoj razini što dodatno ulijeva sigurnost u vožnji. Pri energičnijim prolascima kroz zavoje osjeća se lagano proklizavanje prednjeg dijela karakterističnog za automobil s prednjim pogonom i motorom na prednjoj osovini, ali to nimalo ne kvari dojam. Za eventualne veće probleme zadužena je elektronika koja spremno reagira na sve neočekivane manevre. Istodobno, kočnice ulijevaju povjerenje ne samo zbog primjetne učinkovitosti, već i zbog lakoće doziranja sile kočenja.
Ponašanje najmanje Alfe drastično se mijenja kada se ručica na središnjem tunelu gurne u Drive i rad potpuno prepusti automatici, a na DNA izborniku prebaci u Normal. Sa dva u osnovi jednostavna poteza MiTo temeljito promjeni karakter. Sve je tada podređeno udobnosti. Izmjene stupnjeva su mekane, usklađene, gotovo neprimjetne, a vožnja postaje tečna i opuštena bez trzaja i neugodnih pauza.
Bez klasičnog pretvarača i s dvostrukom spojkom izbjegnut je tipični i dosadni efekt praznog hoda, no osjeća se značajan pad u broju okretaja između dva stupnja (manje u programu Dynamic). MiTo u novom izdanju pruža zavidnu dozu udobnosti, osobito na otvorenim pravcima kada motor na nižim okretajima lako održava putnu brzinu, a uz klasičnu ručicu na središnjem tunelu, MiTo raspolaže i polugama iz upravljača za sekvencijalnu izmjenu stupnjeva prijenosa.
Motor benzinski, turbo, 4 cilindra
Obujam 1368 ccm
Snaga 99 kW/135 KS pri 5000/min
Okr. moment 190 Nm pri 4250/min
Pogon prednji
Mjenjač automatizirani, 6 stupnjeva
Dimenzije 406 x 172 x 145 cm
Brzina 207 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 8,2 s
Masa 1170 kg
Cijena 20.000 eura
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....