VOZILI SMO

VOZILI SMO: LAND ROVER DISCOVERY SPORT mijenja vremešni Freelander

Rasni terenac s Evoqueom dijeli platformu, motore i mjenjače, a oduševljava praktičnim rješenjima

Land Rover plovi punim jedrima. Samo u prvih šest mjeseci prošle godine prodali su više automobila (197.000) nego u cijeloj 2010. Na kraju godine dosegli su brojku od 381.000, a iz pogona u Liverpoolu svakih osam sekundi izlazi novi primjerak, među kojima i novi Discovery Sport, zamjena za vremešni Freelander.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Izgledom podsjeća na Evoque, ali duži je čitava 22 centimetra (ukupno 4,6 metara), pa ne čudi što nudi osjetno više prostora, a uz doplatu i treći red sjedala. Istodobno, 26 centimetara kraći je od običnog Discoveryja s kojim dijeli tek naziv i već oprobani Terrain Response, kao podnicu od tla udaljenu pristojna 21,2 centimetra. Posljedica? Discovery Sport prolazi s lakoćom tamo gdje se koprcaju glavni suparnici BMW X3 i Audi Q5.

U vožnji do izražaja dolazi uravnoteženost ovjesa koja pozitivno utječe na udobnost i osjećaj sigurnosti. S obzirom na visinu karoserije i stalni pogon na sva četiri kotača Sport je neočekivano okretan i živahan. Upravljač je precizan i izravan, pa se kroz zavoje prolazi bez nagađanja i iščekivanja reakcija.

Britanci nisu bili pedantni samo kad su u pitanju motori. Umjesto nove generacije 2,0-litrenih turbodizelskih motora predstavljenih u Jaguaru pod imenom Ingenium, a koji ispunjavaju Euro 6, Discovery Sport se u prvoj fazi (do početka 2016.) oslanja na već prokušane 2,2-litrene turbodizelaše sa 150, odnosno 190 KS (koristio ih je i Freelander) te 2,0-litreni turbobenzinac (240 KS), puno zanimljiviji kupcima u Sjedninjenim Državama.

Isprobali smo snažniju verziju turbodizelaša 2.2 SD4 s automatskim mjenjačem i 9 stupnjeva, koji je svoje vrline već pokazao u Evoqueu. Podjednako je uvjerljiv i u osjetno težem Discoveryju Sport (8,9 sekundi do stotke i krajnjih 188 km/h), ali i prilično bučan. Putnički prostor je, međutim, dobro izoliran i tek snažna ubrzanja izazivaju nelagodu.

Baby Discovery od kraja siječnja prodaje se i u Hrvatskoj, a početak ponude predstavlja dizelski TD4 s paketom opreme SE koji stoji 398.860 kuna.

2.2 SD4

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, 2179 ccm

Snaga 190 KS pri 3600/min

Moment 420 Nm pri 1750/min

Mjenjač automatski, 9 stupnjeva

Prtljažnik 454/541/1698 litara

Brzina 188 km/h

0-100 km/h 8,9 sekundi

Potrošnja 6,1 l/100 km

CO2 161 g/km

Cijena 398.860 kuna

OSTALI MOTORI

Benzinski Si4 (240 KS)

Dizelski TD4 (150 KS)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. studeni 2024 07:07