više prostora

Za volanom novog uzbudljivog SUV-a Cupre Terramar: Stvoren za obitelj, a ide kao po tračnicama

Novi, atraktivni španjolski SUV rastegnut na 4,52 metra nudi obiteljsku prostranost, ali i sportski štih za upravljačem. Cijene od 38.618 eura

Cupra Terramar

 Cupra

Cupra je u dosadašnjih šest godina na tržištu prigrabila pažnju mlađe klijentele i onih koji se tako osjećaju, odnosno svih koji automobilima pristupaju s dozom strasti i traže hrabar dizajn, kvalitetu i užitak u vožnji. Prije svega je to zasluga Formentora, prvog modela u portfelju bez pandana sa Seatovim logom, a nešto manje Borna, električnog modela koji se usprkos kvaliteti i šarmu ipak nije uspio zavući pod kožu kupaca kojima od vožnja na struju i dalje baš ne rastu zazubice.

image

Cupra Terramar

Cupra

No, u nastavak uspješne priče ne treba sumnjati. Novi prodajni impuls sad donosi Terramar, punokrvni SUV koji je sa svojih 4,52 metara dužine, 1,86 širine i visinom od 1,58 m etra pristojnih 7 cm duži, ali i osjetnih 6 cm viši od Formentora.

Iako su oba smještena na koncernovsku platformu MQB Evo i imaju jednak međuosovinski razmak (2,68 metara), razlike itekako postoje. Jedna od bitnih je prtljažnik – dok Formentorov broji 450, Terramarov nudi bogatijih 605 litara. Odnosno, čak 642 litre kad se stražnja sjedala, uzdužno pomična za 15 cm, pomaknu maksimalno prema naprijed.

image

Cupra Terramar

Cupra

Kako se vozi? Iznimno dopadljivo, saznali smo na prezentaciji održanoj na sasvim logičnom mjestu – nedaleko Barcelone, u okolici, pa i na samoj povijesnoj stazi Autodromo de Sitges, čiji puni naziv ima i dodatak – Terramar. Nova Cupra, naime, nazvana je upravo u čast ovog velebnog ovala izgrađenog još 1923., čiji zavoji imaju nagib i do 80 posto.

Da je Cupra ostala vjerna svojoj sportski orijentiranoj priči i u ovom obiteljskom pakiranju postaje jasno čim se sjedne za upravljač. Već i sama prednja sjedala s integriranim naslonima za glave i izraženom bočnom potporom, ušminkana znakom Cupre i bakrenim prošivima, sugeriraju da Terramar cilja na vozače koji povremeno vole snažnije stisnuti papučicu gasa, a jednaku poruku šalje ostatak vozačevog okruženja.

image

Cupra Terramar

Cupra

U donjem dijelu sportski odrezan upravljač, zadebljan na strateškim mjestima, dolazi s dva velika okrugla prekidača – jedan služi za pokretanje motora, a drugi za izbor programa vožnje (Comfort, Performance, Cupra (VZ), Off-road (izvedbe 4x4), Individual).

Također, našlo se mjesta i za (pre)male polugice za izmjenu stupnjeva prijenosa, poželi li vozač ručno šaltati brzine na automatici s dvostrukom spojkom koja se serijski isporučuje uz sve motore. Da je vozač ovdje središnja figura potvrđuje i njemu zakrenuti središnji dio prednje armature, na čijem vrhu se nalazi raskošni zaslon multimedije dijagonale 12,9 inča.

image

Cupra Terramar

Cupra

Pažnju izaziva i ponuđena motorizacija. Početak ponude predstavlja blagohibridni turbobenzinac 1.5 eTSI od 150 KS, slijedi moćna izvedba 2.0 TSI sa 204, odnosno 265 KS i pogonom na sve kotače (4Drive), a svojevrsni šlag na torti je novorazvijeni hibridni pogon eHybrid kojega čini kombinacija turbobenzinca 1.5 TSI i elektromotora sa sistemskih 204, odnosno 272 KS (VZ).

Upravo s ovim posljednjim smo prešli prve kilometre i odmah treba reći da priča o gotovo 120 kilometara dosega isključivo na struju nije bajka. Uz bateriju od 19,7 kW te mogućnost brzog DC punjenja snagom do 50 kW riječ je o iznimno iskoristivom plug-in hibridu, čije mane su jedino poveća masa, nešto viša cijena i 150 litara manji prtljažnik.

image

Cupra Terramar

Cupra

U strelovitom ubrzanju do stotke za 7,3 sekunde i maksimalnih 215 km/h nismo imali gdje uživati, no zato nas je oduševilo kako se Terramar ponaša na zavojitoj cesti. Serijski se uz sve izvedbe isporučuje, opet u duhu Cupre, tvrđe podešeni sportski ovjes, kočnice čvrsto grizu, a upravljač je sportski izravan. Također, snažniji 2.0-litreni turbobenzinac i plug-in hibrid dolaze s dinamičkom kontrolom podvozja (DCC), što dodatno poboljšava nastup na asfaltu.

image

Cupra Terramar

Cupra

Terramar je već stigao na naše tržište, a poznate su i cijene zasad dostupnih izvedbi – osnovni, no već od starta bogato opremljen španjolski SUV pogonjen blagohibridnim turbobenzincem 1.5 eTSI nudi se od 38.618 eura, za 2.0 TSI 4Drive od 265 KS treba izdvojiti 47.206 eura, dok cijena plug-in hibridne izvedbe sa 272 KS kreće od 56.028 eura.

Ukratko

Španjolski SUV se u zavojima ponaša uvjerljivo i bespogovorno drži zadanu putanju, čemu pomaže i sportski ovjes koji se nudi serijski u svim izvedbama

Unutrašnjost kojom dominira središnji zaslon multimedije dijagonale 12,9 inča izrađena je kvalitetno i precizno, a donosi i puno sportske šminke

image

Cupra Terramar

Cupra

Minijaturno staklo (senzori i kamera svakako dobro dođu pri vožnji unazad), difuzor i svjetleći zaštitni znak krase stražnji dio Terramara. Atrakciji pridonose i šminkerski naplaci od 18 do 20 cola

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
09. studeni 2024 08:14