Lamborghini Countach se automobilskoj industriji smatra jednim od najznačajnijih superautomobila ikad napravljenih, no samo nekoliko ljudi upoznato je s važnošću jedinstvenog Countacha Evoluzionea, ne samo za proizvođača, već i ostatak ljudi u superautomobilskoj 'igri'.
Prototip Countach Evoluzione predstavljen je 1987. godine, od strane Lamborghinijevog 'Odjela za kompozitne materijale', pod vodstvom mladog inženjera Horacia Paganija. Riječ je o čovjeku koji je poznat po osnivanju vlastite kompanije 1992. koja nam je dala Zondu i Huayru.
Evoluzione je dizajniran kao ispitni poligon za nove materijale i tehnologije, koji su kasnijih godina postali norma modernih super i hiperautomobila. Eksterijer je po prvi puta izgledao kao da je izašao iz znanstveno-fantastičnog filma. Iako tijelom Countach, Evoluzione prototip bio je nešto sasvim drugo. Karoserija je s namjernom neobojena, a tu je i redizajnirani aero kit izrađen od kevlara, karbonskih vlakana i aluminija.
Danas su takvi materijali normalni u superautomobilima, no nekad je njihova uporaba bila nečuvena. Nešto takvu su i poklopci kotača od karbonskih vlakana koji su bili mnogo aerodinamičniji od standardnih naplataka, no zbog lošeg hlađenja kočnica, kasnije su uklonjeni.
I kao što biste očekivali, 'Odjel za kompozitne materijale' nije nimalo mario za kozmetiku, već je razviju novu šasiju. Umjesto tradicionalnog čeličnog okvira, Evoluzione je izgrađen na jednodijelnoj strukturi saća od kevlara i karbonskih vlakana. Osim što je bio znatno lakši, jednodijelnost karoserije povećala je torzijsku krutost i poboljšala upravljivost i sigurnost.
Težina ispod jedne tone u kombinaciji s moćnim 5.0-litrenim atmosferskim V12 rezultirala je ukupnom izlaznom snagom od oko 497 KS (365 kW), što je omogućilo znatno poboljšani omjer težine i snage, u odnosu na standardni Countach. Na putu do maksimalne brzine od 330 km/h (što je nevjerojatno za osamdesete godine), Evoluzione je stotku hvatao za oko 4 sekunde. To je dokazano na stazi Nardo, te da je ušao u proizvodnju, postao bi najbrži serijski automobil u to vrijeme.
Tehnička revolucija ovdje ne staje. Prototip je opremljen elektronički kontroliranim ovjesom koji je bio sposoban promijeniti visinu vožnje i krutost pritiskom jednog gumba. To ga je učinilo snalažljivijim, sigurnijim i predvidljivijim u oštrim zavojima.
Iako Countach Evoluzione nikada nije bio namijenjen proizvodnoj traci, u svoje vrijeme pružio je uvide budućim Lamborghinijima, a mnoge od njegovih tehnologija pronađene su kasnije na tržištu. Nažalost, nakon ispitivanja, jedinstveni prototip korišten je za još jedan finalni test – ispitivanje sudara kako bi se dokazala učinkovitost njegove revolucionarne strukture. To znači da trenutno više ne postoji.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....