Lamborghini Gallardo ove godine slavi svoju 20. obljetnicu, a povijest ovog kultnog vozila učvršćuje njegov status pravog primjera automobilske izvrsnosti. Prvi put predstavljen na Sajmu automobila u Ženevi 2003., ovo kompaktno čudo postalo je prvi Lamborghinijev V10 model, postavljajući dosad neviđene prodajne rekorde i zaradivši svoj nježni nadimak, "Baby Lambo".
Početak Gallarda bio je jasan odgovor na zahtjeve tržišta za kompaktnijim, isplativijim Lamborghinijem. Sjeme za ovu kreaciju je 1970-ih posijao sam Ferruccio Lamborghini, koja je na kraju procvjetala u Urraco i kasnije evoluirala u Jalpu 1980-ih. Rješenje za ovu potražnju isprva je bio automobil s V8 motorom tijekom godina, ali je na kraju umjesto toga postao V10.
Nakon opsežnog razdoblja dizajna, testiranja i nekoliko prototipa, Gallardo je označio značajan pomak u Lamborghinijevoj tehnologiji motora. Ovaj pomak dogodio se pod vodstvom inženjera Massima Ceccaranija i Maurizia Reggianija, koji su bili sastavni dio koncepcije i izvedbe Gallardovog potpuno novog V10 motora i sustava prijenosa.
Prvi Gallardo došao je opremljen revolucionarnim 5,0-litrenim DOHC motorom s 10 cilindara koji je izbacivao impresivnih 500 KS. Ovaj je motor koristio kut od 90 stupnjeva kako bi optimizirao raspored vozila, poboljšao vidljivost straga i spustio težište radi poboljšane dinamike. Njegova upotreba sustava podmazivanja sa suhim karterom osigurava optimalne performanse čak i pod najizazovnijim uvjetima.
Zajedno sa svojom vrhunskom tehnologijom motora, Gallardo je predstavio najnoviju generaciju mjenjača sa 6 stupnjeva prijenosa s naprednim sinkronizatorima. Strukturna šasija od aluminija zavarena je na lijevane priključne elemente, stvarajući čvrstu, ali laganu osnovu za ovaj superautomobil.
Svjedočanstvo Gallardove široke privlačnosti bila je njegova operativna svestranost. Za razliku od mnogih supersportskih automobila, Gallardo je nudio pouzdanost i svakodnevnu upotrebljivost bez kompromisa u svojim uzbudljivim performansama.
Jedinstveni dizajn Gallarda, pod utjecajem aeronautike i na čelu s Lucom Donckerwolkeom iz Lamborghinijevog Centro Stilea, postavio je dizajnerski presedan za buduće modele. Njegova kompaktna atletska silueta, integrirani kokpit s prednjom kabinom i oštro zakošeno vjetrobransko staklo pridonijeli su njegovom statusu ikone.
Tijekom desetljeća, Gallardo je prošao kroz brojna poboljšanja i lansirao je razne modele, uključujući Gallardo Spyder, Superleggera i nekoliko LP verzija, od kojih je svaka uvela jedinstvene značajke i tehnološka poboljšanja.
Do trenutka kada je posljednji model sišao s proizvodne trake Sant‘Agata Bolognese u studenom 2013., prodan je u više od 14.022 primjeraka diljem svijeta, što ga čini jednim od najuspješnijih supersportskih automobila u povijesti Lamborghinija.
Njegovo impresivno dvadesetogodišnje putovanje predstavlja Lamborghinijevu predanost pomicanju granica, stvaranju trajnog naslijeđa i formiranju važnog poglavlja u 60-godišnjoj povijesti Lamborghinija koje nastavlja odjekivati unutar automobilske industrije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....