Tijekom pandemije Covida vrijednosti svih rabljenih automobila, pa tako i starijih modela koji su već postali klasici, su počele naglo rasti. No prošle godine je taj trend zaustavljen s blagim padom cijena, posebno za klasike, bez obzira na godište. To je vidljivo iz podataka britanskog UK Hagerty Price Guide po kojima je čak 93 posto od 3000 klasičnih modela u evidenciji zabilježilo stagnaciju ili pad cijena. Ipak, postoji jedan segment vozila u kojem su cijene nastavile rasti, a a radi se o malim sportskim modelima, takozvanim hot hatchevima, izvještava britanski Daily Mail koji donosi popis nekoliko automobila iz te kategorije u koje se itekako isplati investirati. Valja napomenuti da su istaknute cijene prosjek, a mala kilometraža i dobro stanje, kao i uvijek, mogu jako podići vrijednost, dok primjerci u lošem stanju mogu biti osjetno jeftiniji.
1. Renault Clio Williams (1993.-1995.)
Vrijednost: oko 20.000 eura
Legendarni mali model koji je bio prethodnik kasnijih Clija R.S. ima motor od 150 KS, prepoznatljivu plavu boju i zlatne naplatke. Izuzetno zabavni mali auto doživio je skok vrijednosti oko 5 posto.
2. Renault 5 Turbo 1 (1980.-1984.)
Vrijednost: oko 119.000 eura
Možda je i činjenica da će uskoro u proizvodnju krenuti novi električni Renault 5, a i njegova sportska Turbo 3E verzija utjecala na rast vrijednosti ovog ionako jako cijenjenog sportskog klasika. Cijena je porasla za dodatnih pet posto a gotovo 120.000 eura. Nije ni čudo jer ovaj model sa središnje postavljenim motorom od 160 KS i stražnjim pogonom je izuzetno rijedak i spektakularan svjedok svojeg, ludog, vremena.
3. Alfa Romeo 145 Quadrifoglio (1996.-2000.)
Vrijednost: oko 4000 eura
Mnogo pristupačniji od ranije spomenutih Renaulta, sportski model Alfe je u godinu dana zabilježio rast vrijednosti od oko 6 posto. Ovo je najjeftiniji model na popisu, ali i najmanje uzbudljiv. Ipak, dovoljno je snažan da bude živahan i zabavan u vožnji. Osim toga nudi i dosta prostora. Proizvedeno ih je relativno mnogo, no danas je vrlo rijedak.
4. Peugeot 205 T16 (1983.-1985.)
Vrijednost: oko 207.000 eura
Ne nije greška, ovaj 205 se zaista prodaje po cijenama koje su u međuvremenu probile granicu od 200.000 eura, a posljednje su godine narasle dodatnih 7 posto. Tajna visoke cijene je činjenica da je napravljeno samo 200 posebnih homologacijskih 205 T16 koji su još luđi od Renaulta 5 Turbo 1. Pri lansiranju 1983. godine ovaj Peugeot je koštao isto kao Porsche 911, ali osim prednje polovice karoserije, automobil nije imao gotovo nikakvih zajedničkih dijelova sa standardnim 205. Središnje smješteni četverocilindrični 1,8-litreni motor s turbopunjačem razvijao je 200 KS.
5. Peugeot 205 GTi 1.9 (1986.-1994.)
Vrijednost: oko 27.000 eura
Vrijednost legendarnog Peugeota 205 GTi, posebno novijih verzija s motorima od 1,9 litara porasla je prošle godine za 13 posto. Prije tri do četiri desetljeća ovaj automobil sa 130 KS je bio "sportski san" za sve one koji si nisu mogli priuštiti skuplji auto poput Porschea ili nečeg sličnog.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....