Nekad popularne ekstremne prerade skupih sportskih jurilica i uglednih limuzina iz 1980-ih danas djeluju apsolutno ružno, pretjerano, bizarno i potpuno nepotrebno. Međutim, tada se to nije tako činilo. Preširoke gume, ekstremno prošireni blatobrani, "Testarossa" bokovi na automobilima poput Mercedesa 560 SEL ili Rolls Royce modela, ili pak kabriolet prerade automobila koji nikad nisu tako bili zamišljeni, bili su vrh style tuninga koji se jako sviđao bogatima, uspješnima, slavnim i poznatima diljem svijeta, koji su željeli vlastiti unikat.
U jednom trenutku tržište je bilo preplavljeno desecima raznih tuning kuća, većinom iz Njemačke koji su nudili vlastite prerade kupcima u vrijeme kada su koledžice, "stonewash" traperice visokog struka s umetnutom raskopčanom šarenom košuljom, sako s podignutim rukavima, fudbalerka, "vragolasti brk" i "nestašni čuperak" bili obavezan outfit i dio imidža pravog alfa-mužjaka u moćnom automobilu.
Kako se svijet i trendovi mijenjaju takva tuning čudovišta danas su povijest, a prerađene automobile iz tog vremena, danas već klasične Ferrarije, Porsche modele, Jaguare, Rolls-Royce modele, ili Mercedese, autoentuzijasti drže blasfemijom jer "original je original". Pisali smo o jednom takvom "uratku" nekoć popularne tuning kuće Rinspeed pod nazivom Porsche R69 Testarossa koji je bio ponuđen na aukciji i pronašao kupca za 60.000 funti.
Malo novca s obzirom na "unikatnost" te bizarne prerade, naročito ako imamo na umu da osnova, Porsche 911 Turbo iz 1980. godine, na aukcijama danas postiže višestruke iznose. Dakle, i danas takav tuning umanjuje cijene klasicima i tko zna, možda je u tom slučaju bila riječ o kupovini iz sentimenta.
Sada se prisjećamo vremena kada kuće poput Gemballe, Sbarra, Stroseka, Koeniga ili Rinspeeda nisu imali dovoljno kapaciteta kako bi udovoljili svim zahtjevima za prerade skupocjenih automobila - svojevrsni top 10 nepotrebno ekstremno modificiranih sportskih i egzotičnih automobila od kasnih 1970-ih do ranih 1990-ih.
Koenig Competition Evolution
Jedan od najpoznatijih primjera je Ferrari Testarossa u režiji kuće Koenig, čista tuning egzotika iz 1980-ih i jedan od junaka postera u spavaćim sobama tinejdžera po cijelom svijetu do kraja tog desetljeća.
Koristeći znanja stečena iz njegovih ranijih prerada poput Ferrarija 512BB, bivši njemački trkač Willy Koenig proizveo je ultimativnu Testarossu s preko 1000 KS, dodavši dva turbo punjača po čemu je automobil bio dvostruko snažniji od serijskog Ferrarija F40. Mogli ste naručiti i verziju bez krova, a jedan od kupaca bio je i Mike Tyson, tada u zenitu boksačke slave. Štoviše, za boksačkog teškaša je Willy izradio model punog naziva Testarossa Koenig Competition Evolution Cabrio i samo jednom primjerku.
Sbarro Mercedes 500 Portes Papillon
Mercedes 500 SEC Gullwing koji je izradio Styling-Garage (SGS) iz Hamburga, apsolutne je legende kada je riječ o stiliziranju i izgradnji karoserija 1980-ih. Otprilike dvije godine nakon što je Styling-Garage predstavio svoj 500 SGS Gullwing, švicarac Franco Sbarro izložio je vrlo sličan automobil u salonu automobila u Ženevi 1983. godine.
Automobil je dobio ime Sbarro Mercedes 500 Portes Papillon "Gullwing". Osim toga, serijski 5,0-litreni motor iz Mercedesa SEC mogao bi se zamijeniti 6,9-litrenim V8 motor iz W116 450 SEL 6,9.
Strosek 928
Vittorio Strosek dugo je radio kod Koeniga, a onda je odlučio sam krenuti u svijet ekstremnih prerada. Do danas je ostao najpoznatiji po preradama Porschea 928 koji izgledaju možda i najbolji primjer iz tog vremena. Znakovi raspoznavanja: dvije malene leće umjesto svjetala i vrata koja se otvaraju u stilu kasnijeg Mercedesa SLR.
Koenig Specials SL R107
Iako vjerojatno najpoznatiji po svom Ferrariju, Koenig je prerađivao i Mercedese te Porsche modele. Ali gledajući ovaj SL linije R107, možda se nije ni trebao truditi. Bočni obloge u stilu Testarosse i ogromno stražnje krilo apsolutno ne pristaju jednom klasiku koji je tada još dolazio s puno plemenitog kroma. Strašno!
Styling Garage 500 Gullwing
Originalni Mercedes 300SL pokrenuo je pomamu za "gullwing" vratima koja se otvaraju poput galebljih krila još 1950-ih, pa je bilo neizbježno da će netko pokušati prilagoditi tehnologiju modernim Mercedesima u desetljeću kada je ukus napustio svijet tuninga. Prvo je to učinio Styling Garage, koji je 1982. razvio svoj 500 SGS Gullwing na osnovi Mercedesa 560 SEC. Svi neukusni plastični dodaci na karoseriji dolazili su gratis...
B + B Auto Exclusiv 928 Targa
Porsche 928 proizvodio se serijski tek godinu dana kad je tuner B + B Auto Exclusiv krenuo na njega s kutnom brusilicom, odsjekavši gornji stražnji dio karoserije i veći dio krova. Rezultat Targa porschea 928 čudno podsjeća na puno kasniju Hondu CR-X Del Sol. Bila je to 1979. godina.
Rinspeed Porsche 939
Ako mislite da Porsche nikad nije imao model 939, bili biste u pravu. Međutim, ako zbrojite 911 i 28 dobivate 939, što je približno ono što je Rinspeed učinio kabrio verziji Porschea 911, dodavši mu (tko zna zašto) prednja i stražnja svjetla modela 928. Rezultat je bio jedva lijep, ali se svakako isticao na europskoj tuning sceni 1980-ih.
RUF CTR
Možda njemački RUF ne zaslužuje plasman na ovoj listi, međutim njihov CTR je u to doba svakako plijenio pažnju auto entuzijasta, ali zbog performansi. Uparivanje 463 KS snažnog turbo boxera s lakom karoserijom Carrera modela, CTR ili "Yellowbird" postigao je brzinu od 337,6 km/h na testu magazina Road & Track 1987. godine što je bilo više nego dovoljno da "obriše pod" na testnoj stazi VW-a Ehra-Lessien sa suparnicima iz Ferrarija, Lamborghinija i AMG-a.
Gemballa Avalanche 911
Osim žute boje kojom se isticao, Ruf CTR po ničem zapravo nije davao do znanja o kakvoj je raketi riječ. No zato jest začudni Gemballa Avalanche 911.
Koristio je, naime, pogon iz RUF-a CTR, ali ono o čemu su ljudi pričali bio je njegov izgled. (Pre)široko tijelo te golemi modificirani poznati stražnji spojler modela Turbo "whale tail" bili su njegov potpis. A tek kasnija verzija Mirage: bez krova i s kamerom umjesto retrovizora...
Treser Quattro roadster
Još jedan iz plejade tunera 1980-ih s neobičnim kreacijama bila je i njemačka kuća Treser koja je izradila čudnovatu otvorenu verziju Audija Quattro. Naime, kao šef Audi Sporta ranih 1980-ih, Walter Treser bio je ključna figura u priči o Audiju Quattro. No, osjećao je da je automobil treba otvorenu verziju što Audi nije dopuštao pa ga je izradio samostalno. Ikona s pogonom na sve kotače tako je dobila tvrdi sklopivi krov ukomponiran u neobičnu karoseriju...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....