RITAM SCENE

Ana Roš otvara restoran u Istri za 2 mjeseca: "Nemoguće je imati 100% zero waste restoran!"

 Vedran Peteh/
Vlasnica i glavna chefica restorana Hiše Franko u drugoj polovici lipnja trebala bi krenuti s realizacijom istarskog projekta.

Ana Roš, slovenska kuharska megazvijezda otvara restoran u Istri u sklopu luksuznog savudrijskog resorta Petram Resort & Residences za dva mjeseca.

- Pozitivno sam iznenađena odazivom malih proizvođača u Istri kao i kvalitetom njihovih proizvoda. Istra ima izuzetnu mikroklimu i podneblje. Jako se veselim novom projektu - izjavila je Ana Roš na panelu Weekend Food Festivala.

Roš se osvrnula i na pitanje održivosti naglašavajući kako postoji jasno pravilo da se ne smije ubrati više od 20% samoniklog bilja i plodova ako ga želite i druge godine brati te da je poštovanje prema prirodi ključno i kako se ne možemo ponašati kao da grabimo iz neiscrpnog bazena. Dodala je kako joj je velika želja da u projektu sudjeluju i poljoprivrednici iz Slovenije s kojima trenutno surađuje, Jeanne i Matteo koji se bave biodinamičkim uzgojem povrća i da stvore eksperimentalni biodinamički vrt i u Istri jer je kvaliteta tako uzgojenih proizvoda neusporediva s ostalim namirnicama dugačijeg porijekla. Također, Roš je vrlo iskreno govorila i o zero waste konceptu. Mnogi chefovi i vlasnici restorana tvrde kako imaju ili će imati 100% zero waste restoran što je apsolutna laž.

- Mislim da u današnje vrijeme nije moguće imati u potpunosti zero waste restoran. Svi smo na mobitelima, moramo negdje priključiti aparate, trošimo struju i druge resurse, dakle imamo - waste. Isto tako mislim da moramo osvijestiti da ta bitka nije u potpunosti izgubljena i da moramo kroz druge elemente maksimalno poraditi na održivosti kroz iskoristivost i prenamjenu namirnica - izjavila je Roš.

Ana Roš se osvrnula i na navike gostiju bazično u Sloveniji, ali se slika može preslikati na regiju. Naime, osim Hiše Franko, Ana Roš stoji i iza modernog bistroa Ana in Slon u Ljubljani te je analizirala navike gostiju i istražila koja su najprodavanija jela. Postoji velika fama kako gosti traže laganija jela, puna povrća, pozdravljaju smjer održivosti i zagovaraju kvalitetnu, uravnoteženu prehranu. Ipak, čini se da je ova konstatacija još uvijek utopijska jer provedenim istraživanjem, prva tri najprodavanija jela uključuju meso, Roš dodaje kako bi vjerojatno i ostatak liste imao sličan ton da je na karti ostalo još mesnih jela, ali eto nije, jer je većina menija bazirana na povrću. Osim toga, referirala se i na poslovanje pekarnice Ana u centru Ljubljane gdje je moguće kupiti kvalitetne pekarske proizvode koji koštaju nešto više nego konfekcijski proizvodi ali šira populacija ljudi još uvijek nije osvijestila da je bolje jesti kvalitetniji proizvod, a samim time i količinski manje. Navike slovenskih potrošača mogu se poistovjetiti s hrvatskim jer da je drugačije ne bismo imali poražavajuće statistike o lošim prehrambenim navikama, pretilosti i sličnom.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
30. studeni 2024 08:29