U početku je glavna svrha Chelsea Marketa bila opskrba profesionalnih chefova i kuhara amatera sirovinama i opremom, a nakon nekog vremena je započelo opremanje prodajnihm proizvodnih i skladišnih prostora kako bi se ostvarila nova kulinarska nastojanja.
Ubrzo je lokalni steakhouse tamo postavio mensicu, veletrgovci koji su uvozili talijanske proizvode su započeli postavljati svoje štandove sa sirevima, maslinovim uljem i suhomesnatim proizvodima, a imala je i štand sa svježe cijeđenim sokovima, prije nego oni uopće bili ovako razvikani kao danas.
Bila je tu i trgovina s tajlandskom hranom, proizvodnja mlijeka, pekarnice i trgovina koja prodaje noževe i drugo posuđe. Vegetarijanci su na štandovima mogli kupiti neobično voće i povrće. Sve trgovine su bile smještene u gradama između kojih se prolazilo uskim uličicama koje su tamo stajale stoljećima.
Kompanije poput kabelske televizije, Google-a i Oxygena su svoje mjesto pronašle na višim katovima zgrada. Kasnije su se pojavili restorani poput Marimota i Buddakana, slavnih azijskih restorana. Ali u početku je Chelsea Market posjećivao jako mali broj kupaca i uličice između zgrada su vrlo često zjapile prazne.
Oni zaista odani kupci su pak obožavali to mjesto jer im je predstavljalo jedinu stanicu gdje su mogli kupiti baš sve potrebno za nedjeljni ručak ili subotnju večernju zabavu.
Nekoliko godina kasnije, u pokušaju da se mjesto spasi, su se počele otvarati nove trgovine koje nisu bile povezane s hranom. Otvorila se knjižara i dućan s odjećom. Neko vrijeme se činilo da se mjesto pretvara u tipični trgovački centar, što mu nije prognoziralo lijepu budućnost.
Najveća promjena je započela prije 10 godina, kada su prodavači hrane izašli na uske uličice i počeli prodavati već pripremljenu hranu. Neki su djelove svojih trgovina pretvorili u kafiće, počeli postavljati stolove i stolice kako bi se ljudi više zadržavali. Uprava je poticala takvo djelovanje.
Mnoge od starih trgovina su se počele iseljavati ili drastično mijenjati. Ono što je izvorno bila trgovina s mliječnim proizvodima je postala fast food mjesto s hamburgerima... To nije bilo loše, Chelsea Market je već dobrano bila na putu da postane pravi food corner.
Ubrzo su počeli stizati turisti u velikim autobusima. Koji, doduše, nisu bili zainteresirani kupiti tajlandski patlidžan ili bocu tradicionalnog aceta balsamica, već su željeli konkretnu hranu, već pripremljenu. Uskoro su udobne stolice i stolovi nestali, kako bi se napravilo mjesta za ljude koji žele jesti, s nogu.
Koja je pouka priče o Chelsea Marketu? Već pripremljena hrana na Chelsea Marketu je postajala sve bolja i bolja. Danas možete kupiti kineske rezance točno onoliko začinjene koliko želite, odlične meksičke tacose... Chelsea Market je prepuna restorana u kojima možete i sjediti. Možete kupiti kuhane jastoge koji možete jednostavno pokidati rukama i jesti ih na licu mjesta. Ljudi su ludi za hummusom i halvahom.
U stvari, Chelsea Market je danas najveći i najbolji food corner (tržnica, ako želite) u New Yorku, s preko 40 štandova s hranom i nepreglednim morem kulinarskih izbora.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....