Oštro, ali realno

David Skoko o najvećem problemu: "Hrvatska gastronomija ne samo da nije prepoznatljiva, već se i gubi!"

Komentirao je naš chef dakako i fine dining u Hrvatskoj, te uvijek mu dragu temu - malu plavu ribu te problem uvoza i izvoza, a govorio je i o problemima s pronalaskom kvalitetnog kadra u ugostiteljstvu

Gostujući u novoj emisiji Forbes Magazina, naš poznati chef David Skoko u intervjuu s Elvirom Mešanovićem na nedavno održanom prvom GR8 festivalu kave u Zagrebu, govorio je o hrvatskoj gastronomskoj ponudi, brendiranju hrvatske kuhinje, ali i o gorućem problemu ugostitelja - pronalasku kvalitetne radne snage.

Tako je, između ostalog, na pitanje Forbesova urednika kakva je zapravo hrvatska ugostiteljska ponuda trenutno, David Skoko odgovorio da je "definitivno šarenija nego što je bila".

"Imamo jako veliki utjecaj stranih kuhinja. Na taj način se širi gastronomska ponuda, ali nažalost tu i tamo se zapravo i gubi gastronomska prepoznatljivost. Dogodilo se to, primjerice, u Istri. Koliko god krasnih konoba imamo, mnoge su postale nalik steakhouseu. To je dobro jer su ti steakovi stvarno ukusni, ali nažalost to nema veze s nama i često meso koje se tamo nudi definitivno nije domaće", ustvrdio je Skoko.

U nastavku smo doznali i da, prema njegovu mišljenju, hrvatska kuhinja "apsolutno nije prepoznatljiva u svijetu kao nacionalna kuhinja".

image

Chef David Skoko

Biljana Blivajs/Cropix

“Ne znam koliko je hrvatskih restorana po svijetu. Je li hrvatska kuhinja poznatija nego gruzijska, rumunjska? Mi moramo shvatiti da smo još uvijek mlada i jako mala zemlja koja dolazi s brdovitog balkana... Dok smo bili veći, imali smo veću težinu i prepoznatljivost, makar to bili ćevapi i buzare. Sad kad smo mali, teško je postaviti se na svjetskoj gastronomskoj ljestvici osim ako nismo toliko izvrsni i najbolji da smo bolji od onih koji već imaju gastronomsku tradiciju", objašnjava Skoko.

Skoko nadalje smatra i da se gastronomija u našoj zemlji promovira na pogrešan način te je izjavio: "Gastronomija se u Hrvatskoj promovira kao vrlo kvalitetan turistički proizvod. Kao kruna našeg turizma se postavlja naša gastronomija, a to je greška, jer bi naša gastronomija trebala biti kruna poljoprivredne proizvodnje, a turizam bi trebao biti samo potrošač!"

Sugerirao je u nastavku da bismo se kao zemlja trebali više baviti proizvodnjom ekološke zdrave hrane i promocijom konzumacije te iste namirnice. I to, ističe "u bilo kojem obliku samo da se prezentira kao naša i time dizati gastronomiju".

Komentirao je Skoko dakako i fine dining u Hrvatskoj, te uvijek mu dragu temu - malu plavu ribu te problem uvoza i izvoza, a govorio je i o problemima s pronalaskom kvalitetnog kadra u ugostiteljstvu te zašto se toliko ugostitelja žali da im konobari i kuhari često odlaze.

Cijeli članak pročitajte, a prilog pogledajte na ovoj poveznici.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
31. srpanj 2024 13:23