Riba je, bar zasad, lišena svih negativnih konotacija i preporučuje se sa svih strana. Dobro je znati da se ne trebate vikendom dizati iz kreveta u cik zore kako biste bili prvi u redu na obližnjoj ribarnici, već kupnju ležerno možete obaviti i na putu s posla. Prije nešto više od mjesec dana na Jarunskoj tržnici je otvoren delikatesni riblji shop Fisherija. Za koncept drugačiji od klasične ribarnice zaslužni su Ivan Bosnić, Marko Burazin i Branimir Brzić, koji se veleprodajom ribe i morskih plodova bave već više od desetljeća.
- S obzirom na to da se ovim poslom bavimo već dugi niz godina, možemo reći kako smo dobro upoznati s onime što ljudi vole i traže. Odlučili smo pakiranja prilagoditi maloprodaji i krajnjim potrošačima ponuditi robu restoranske kvalitete, koja uvijek mora biti vrhunska – rekao je Ivan Bosnić, jedan od idejnih začetnika.
Ribom i morskim plodovima opskrbljuju više od 220 restorana u Zagrebu, ali i restorane diljem Hrvatske. Odmah po ulasku u Fisheriju vam postaje jasno da je ponuda uistinu raznovrsna, svakako šira od one u klasičnoj ribarnici.
- Fisherija je više delikatesni shop nego klasična ribarnica. Kod nas kupci mogu kupiti očišćenu ribu koja nije toliko prisutna u ribarnicama i na tržnicama. U tom kontekstu govorimo o filetiranoj ribi, očišćenim kozicama i škampima, očišćenom repu grdobine i slično. Nudimo proizvode smrznute na naprednim i sofisticiranim brodovima, tehnologijom koja omogućava smrzavanje namirnica u svega 20 minuta, bez formiranja kristala leda koji inače razbijaju strukturu proizvoda. Na taj način možemo osigurati da naša ponuda bude aktualna tijekom cijele godine. Namirnica koja se smrzava na ovaj način do potrošača će doći svježija nego da se tek ulovljena prevozi iz Splita ili Dubrovnika – govori Ivan.
Inače, razlikujemo dvije temeljne tehnologije zamrzavanja ribe, ''sea frozen'' i ''land frozen''. Prva označava postupak zamrzavanja izravno na brodu, pri čemu riba odmah nakon ulova prolazi kroz tunel za smrzavanje, a tako smrznuta riba je pod puno većim nadzorom te samim time i zdravstveno ispravnija. Riječ je o tehnologiji koja je u Hrvatskoj teško zamisliva, a brodovi specijalizirani za ovakav ribolov stoje više od 200 milijuna eura. Druga podrazumijeva situaciju u kojoj ribarski brod plovi nekoliko dana te se po dolasku na kopno roba zamrzava istom metodom.
Ribu nabavljaju iz cijelog svijeta, a posebno ističu meso jadranskih kozica, file kovača, argentinske kozice, norveški losos i ražnjiće od lignji.
- Potrošačima želimo ponuditi okuse Hrvatske i svijeta. Točnije, pružiti im mogućnost izbora s kojim se ne mogu susresti na tradicionalnoj ribarnici. Od jadranske srdele i mola do karipskog jastoga. Svaka namirnica koju nabavljamo iz inozemstva prolazi test kod 30 chefova, a tek nakon što oni s nama podjele svoje komentare s određenim proizvodom idemo na tržište – objasnio je Ivan.
Što se cijena tiče, Fisheriju ne biste trebali uspoređivati s vašom kvartovskom ribarnicom, budući da oni nude unaprijed očišćenu i obrađenu ribu, a u odnosu na izravnu konkurenciju su od 10 do 15% povoljniji. Na primjer, za očišćene domaće kozice ćete izdvojiti 34 kn za 200 grama, file tune (sushi gade) 199 kn/kg, a lignje 66 kn/kg. Kilogram fileta orade stoji nešto više od 100 kuna, a njima možete nahraniti četveročlanu obitelj. U ponudi imaju i marinirani asortiman (marinirani slani inćuni, marinirane kozice, salata od hobotnice), izbor malih tartufa, a posebnost je svakako smrznuti temeljac od ribe i škampa te carpaccio od hobotnice i kozica.
Ideja Fisherije ne počiva samo na prodaji, već i na želji da se krajnji potrošači educiraju te da se potrošnja ribe po glavi stanovnika u Hrvatskoj poveća: - Talijani konzumiraju tri puta više ribe po glavi stanovnika od Hrvata, a u Italiji je ponuda ribe i morskih plodova upravo bazirana na konceptima poput ovog. Ljudi nerijetko imaju averziju prema čišćenju i pripremi ribe, odgađaju sam čin kupnje ribe. Mi tu odluku donosimo za njih, nudimo im namirnicu spremnu za obradu odmah, u nadi da će ribu, baš poput Japanaca, jesti šest puta na tjedan – entuzijastično je istaknuo Ivan.
Krajnji im je cilj, nakon što potrošače upoznaju s brendom, uspostaviti sustav dostave ''fish boxova'' na kućnu adresu. Ideja je dostavljati kutije s ribom različitih dimenzija, koje će odgovarati onima zamrzivača.
- Svjesni smo da je to proces, potrebno je educirati potrošače i uvesti ih u svijet onoga što nudimo. Zasad želimo da nas ljudi upoznaju – zaključio je Ivan.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....