Početkom srpnja u Cankarevoj ulici nedaleko od zagrebačkog Črnomerca, na kućnom broju pet, potiho su otvorena vrata dućana Fine stvari, nove oaze ljubitelja žestokih alkoholnih pića. Uoči službenog otvorenja održanog u petak, ali i prvih radionica i vođenih degustacija pića koje tek slijede, Zlatko Ivkić, direktor Finih stvari i stručnjak za destilate, osvrnuo se na brojne planove i bogatu ponudu.
"Fine stvari osnovane su još 2008. godine u formatu restorana, da bismo 2015. krenuli s veleprodajom i distribucijom alkoholnih pića hotelima, restoranima i barovima. Kad smo otvorili veleprodaju, pojavila se potreba i za webshopom, a taj smo dio poslovanja pogotovo u vrijeme korone pojačali", objašnjava Ivkić, koji je u ugostiteljstvu, veleprodaji i naposljetku na barskoj sceni još od devedesetih.
OSOBNI PRISTUP
Štoviše, svojim radom pomogao ju je i stvoriti. Iako je pravi poznavatelj tržišta, napominje da je online prodaja došla s nekim pozitivnim iznenađenjima, čak i za njega.
"Veći dio naših krajnjih kupaca u principu dolazi iz Zagreba pa bi me posebno veselilo kad bi netko naručio neku posebnu bocu viskija iz drugih mjesta u Hrvatskoj jer to pokazuje da vrsnih poznavatelja viskija ima svugdje. To su ljudi koji ne kupuju zato što je lijepa boca u pitanju, nego zato što znaju o čemu se radi!"
Ivkić ističe da im je nedostajao neposredni kontakt s kupcima jer svojoj publici ipak nude manje poznate, a kvalitetne brendove čiju priču vrijedi uživo ispričati. Upravo su zato nekoliko godina zaredom organizirali Whisky Leaks, festival viskija na kojem su posjetitelji mogli degustirati pića iz brojnih zemalja, od Japana i Tajvana preko neizostavne Škotske pa sve do Amerike.
Ove godine su zbog posla oko otvorenja fizičkog dućana festival stavili na pauzu, no jedva čekaju nastaviti s predstavljanjem malih destilerija iz različitih krajeva svijeta domaćoj publici.
"U našem novom prostoru planiramo vođene radionice za sve koji žele istraživati svijet viskija i drugih pića. Sigurno ćemo najmanje jednom mjesečno imati radionice koje će biti uvod u viskije, ali planiramo pokrivati i druge teme, primjerice, organizirati radionice posvećene rumu, džinu i mezcalu", nabraja Ivkić.
U asortimanu imaju uglavnom škotske viskije, među kojima su zastupljene male butikne destilerije u kojima se rade zadimljeni viskiji ili pak blended maltovi namijenjeni novim generacijama kupaca.
NEOPHODNO ZNANJE
Na njihovim policama možete naći etikete proizvođača iz Azije čija pića osvajaju nagrade, vrhunske džinove, rumove s Jamajke i Haitija te veliki izbor drugih pića složenih okusa. Cijene proizvoda u dućanu kreću se od stotinjak kuna pa do par tisuća, a naglasak je pritom na kvaliteti i pomnoj selekciji proizvoda i proizvođača.
"Sve kuće s kojima radimo i s kojima preferiramo raditi na neki se način odmiču od industrije. Težimo prema što manjoj intervenciji u pića, da budu što prirodnija i autentičnija. Na našim etiketama sve piše, imate puno informacija o procesu proizvodnje, podneblju iz kojeg dolazi proizvod i slično. Nastojimo raditi s čim manjim kućama jer one podrazumijevaju da je riječ o obiteljskom poslu ili čak nose ime samog osnivača pa su rijetki kompromisi nauštrb kvalitete", kaže Ivkić
DESTILATI OD AGAVE
Iako im je fokus već dugo na viskijima, rumovima i džinovima, dio ponude u Finim stvarima zauzima i mezcal. Destilat od agave predstavlja povratak izvornoj proizvodnji, s majstorima mezcalerima koji, na vrlo tradicionalan način, u vlastitim dvorištima praktički pare i karameliziraju pine, središnje dijelove mesnatih listova kaktusa. Sok se iz njih potom iscijedi i pušta da prirodno fermentira te se zatim destilira, a rezultat je mezcal, stariji brat poznatije tekile. Kompleksnijeg je i bogatog okusa, s aromama dima te je odličan za polagano uživanje, preporučuje Ivkić, a planira u svom dućanu do kraja godine održati i degustacije tog pića, koje se na svjetsko tržište vratilo na velika vrata.
A zahvaljujući Finim stvarima, ni mi za tim trendom ne zaostajemo.
"U Meksiku se destilat od agave tradicionalno zvao mezcal. Sredinom 20. stoljeća proizvođači mezcala u osam meksičkih regija smatrali su da imaju bolje destilate od drugih pa su svoje mezcale zaštitili kao tekile. Tekila nakon toga doživljava svjetski uspjeh uvelike zahvaljujući popularnosti koktela Margarita i u tom trenutku mezcal pada u drugi plan; on postaje lokalno piće zanemareno na svjetskoj sceni. Ono što se sad događa jest veliki povratak mezcala na svjetsku scenu i to u svojoj autentičnoj verziji, kroz njegov originalan štih dobiven starinskim načinom proizvodnje a koji se s vremenom u tekili izgubio", objasnio je Ivkić.
Osvrnuo se pritom i na domaću barsku scenu: “Surađujemo s brojnim barmenima i ako postoji potreba za nekim specifičnim ili rijetkim pićem, oduvijek im izlazimo u susret. Naša se barska scena mijenja i stalno razvija i u tome su jako važni mladi i izuzetno talentirani barmeni. Trenutno je kod nas prisutan trend koji prati sve najnovije trendove u svijetu a koji se temelji na dobrim sastojcima u baru, preciznosti, novim tehnikama koje se naslanjaju na one kuharske… Mi to podržavamo, samo sve to treba održati. Tu su bitni i entuzijazam mladih barmena, ali i stavovi vlasnika barova i restorana. U svakom slučaju, danas možemo piti bolje koktele nego ikada", zaključio je Ivkić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....