Katarina Komarica, koja posljednjih desetak godina dobro zna kako izgleda život s celijakijom, prije četiri godine stvorila je brend koji je vrlo brzo postao priznat na domaćem tržištu. Od strane pojedinaca koji se žele zdravo i kvalitetno hraniti, gastro entuzijasta, restorana i osoba koji boluju od navedene bolesti.
„Katin kruh je nastao iz moje vlastite potrebe za proizvodima bez glutena jer imam celijakiju. Počela sam samostalno peći kruh bez glutena za tri zagrebačka restorana i dostavljati ga na biciklu. U početku je to bila romantična priča, a ja nisam ni slutila da će u roku od dvije i pol godine potražnja i proizvodnja eksplodirati” - govori Katarina.
Kako biste dobili sliku onoga o čemu Katarina govori, važno je znati sljedećih nekoliko brojeva.
2016. godine Katini su proizvodi ostvarili promet od 890 tisuća kuna, 2017. godine on je iznosio oko 1 500 000 kuna, dok su 2018. godine bilježili rast od 60% na godišnjoj razini.
U tom periodu, Katarina je zaposlila osam ljudi i proširila asortiman Katinih proizvoda na pite, kolače i drugo. Ukupno 25 različitih proizvoda.
„Kako je potražnja i dalje rasla, postala sam svjesna da ću se morati opredijeliti između svoje profesije geštalt savjetnika i poduzetničke karijere” - priča nam Katarina.
Odlučila je tvrtku prodati Ivi Zovko, uspješnoj menadžerici koja je u to vrijeme gradila karijeru u kozmetičkoj industriji i bila na vodećoj funkciji renomiranog francuskog brenda, a s velikom željom da pokrene vlastiti posao vezan za gastronomiju i ugostiteljstvo.
„Hrana je oduvijek moja velika strast, a upravo su hrana i vino spojili Katarinu i mene. Tada sam mislila da je to slučajnost, ali danas znam da ništa nije bilo slučajno. U meni se brzo rodila velika ljubav prema Katinom brendu, a Katarina je bila sretna da netko s vizijom i energijom poput moje nastavlja tamo gdje je ona stala” - govori Iva.
„Iva se u to vrijeme bavila mišlju da se okuša samostalno u poduzetničkim vodama. Jedno je vodilo drugom i danas je Iva uspješna managerica i vlasnica Katinog brenda. Širi asortiman i prodaju na način na koji ja ne bih umjela. Mislim da to Katin brend zaslužuje” - nadovezuje se Katarina.
Zdrav rast tvrtke na tržištu bezglutenskih proizvoda temeljni je Ivin cilj, a održati kvalitetu svakim novim proizvodom misija. Zadovoljstvo kupaca je, pak, imperativ.
„Drago mi je da naši kupci danas nisu samo oni koji zbog zdravstvenih razloga (celijakije i drugih autoimunih bolesti koje ne dozvoljavaju gluten u prehrani) moraju konzumirati naše proizvode, već i oni kojima su Katini proizvodi jednostavno ukusni. Naši kupci su i ljudi koji se žele zdravo i kvalitetno hraniti, sportaši, mala djeca koja obožavaju Katine kolače i ljudi koji u svom omiljenom kafiću uz kavicu mogu uživati u Katinim slasticama. Sve više ljudi razmišlja o onome što unosi u svoj organizam, a svi smo, vjerujem, na vlastitoj koži iskusili da od bezglutenskog kruha ne osjećamo težinu u želucu i manjak energije” - ističe Iva.
Kupci su svakim danom sve više informirani i postavljaju sve veće zahtjeve proizvođačima, a praćenje tržišta i svakodnevna komunikacija s istima su krucijalni. Razmjena iskustava s vrhunskim kuharima, ugostiteljima i nutricionistima ključna je stavka u procesu usavršavanja postojećih i stvaranja novih proizvoda.
„Svakoga dana pratimo zahtjeve tržišta, otvoreno komuniciramo s našim kupcima te se savjetujemo sa stručnjacima iz svijeta kulinarstva. Imamo i vrhunski tim tehnologa koji već godinama skupa s nama stvara nove proizvode, pomaže u odabiru najboljih sirovina i savjetuje naš proizvodni tim o najboljim praksama iz svijeta pekarstva i slastičarstva. Najvažnije za dugoročni uspjeh poslovanja je okružiti se kvalitetnim, stručnim, vrijednim i dobronamjernim ljudima. Ako me pitate koji je recept za uspjeh Katinog branda, rekla bih upravo ljudi. Najbolji mogući ljudi kojima smo okruženi od početka poslovanja do danas” - tvrdi Iva.
Dakako, utopija „hrvatskog sna” nije bez mana pa se tako problemi poput administracije i ekonomskih zapreka, pronalaska adekvatne radne snage i dobavljača znaju pojaviti.
„Mi, mali proizvođači, se suočavamo s mnogim problemima velikih nameta i troškova samog poslovanja, tako da je to često borba za preživljavanje. Malo smo tržište i teško je postići velike proizvodne količine, posebno u tako uskom segmentu. Problematika radne snage je, pak, najveći kamen spoticanja, ne samo Katinog brenda, nego i ostalih poslovnih subjekata u Hrvatskoj. Došla su neka druga vremena, tržište rada se uvelike mijenja i poslodavcima se nije lako nositi s tim. Naši ljudi odlaze u nadi za boljim životom, a mi smo primorani otvoriti vrata i srce novim kulturama i jezicima. To na posljetku ne mora biti loše, kod nas u tvrtki to se pokazalo uspješnim, ali dug je put bio prebroditi upravo te jezične i kulturne barijere kako bismo na kraju dobili najkvalitetnije radnike koje iznimno cijenimo” - ističe Iva.
Proizvođači bezglutenskih proizvoda su nerijetko u poziciji da moraju opravdavati vlastitu cijenu, budući da javnost često nije upoznata s činjenicom da je bezglutenska proizvodnja naročito skupa te da troškovi sirovina i brojnih analiza na posljetku rezultiraju višom krajnjom cijenom gotovih proizvoda. Temeljna je razlika i ručni rad koji proizvodu daje dodanu vrijednost i diverzificira ga od svih ostalih proizvoda nastalih procesom industrijske proizvodnje.
„Naše sirovine su i do nekoliko puta skuplje od uobičajenih, a naše marže su zato manje nego u klasičnom pekarstvu i slastičarstvu. Moramo više paziti da je cijena kupcu prihvatljiva nego da je naša marža profitabilna. Još uvijek su to i male ukupne količine zbog uske segmentiranosti ove specifične branše, ali opet se vraćamo na cijenu. Kada bi cijene i nameti bili manji i krajnja cijena bi bila pristupačnija. Kako je bezglutenska proizvodnja specifična, odnosno obrada sirovina i tijesta je potpuno drugačija, strojevi nam nisu od neke pomoći pa je cijela naša manufaktura bazirana na ručnoj obradi i oblikovanju te ručnom pakiranju finalnih proizvoda” - govori Iva.
Usprkos preprekama, ekipa Katinog kruha ne planira stati, a trenutačno rade na tri nova projekta.
„Našim planovima nema kraja. Kako se iza Katinog branda krije nekoliko kreativaca i entuzijasta, a među njima smo i moj suprug i ja, naravno da nastaje puno ideja i planova. Neki od njih budu spremljeni u ladicu i čekaju bolja vremena, a neki od njih upravo sada prolaze kroz razvojne faze i živimo za trenutak da obogate bezglutensko tržište. Nadam se da ću vam moći ubrzo i predstaviti naše novitete, zaista živimo njihovo stvaranje iz dana u dan” - zaključuje Iva.
Postojeće Katine proizvode možete pronaći u mnogim privatnim dućanima zdrave i domaće hrane. Mali privatni dućani zauzimaju posebno mjesto u njihovom poslovanju, tako da je dio delikatesnijeg asortimana namijenjen samo njima. Drugi segment su trgovački lanci koji su također prepoznali kvalitetu njihovih proizvoda, a najvjerniji partner im je zasigurno Spar.
„Spar je od samog početka uz nas. Dok se drugi lanci nisu niti usudili zagrebati po površini tada još novog i prilično nesigurnog segmenta, Spar je imao jasnu viziju i strategiju bezglutenskog segmenta te dao Katinom brendu podršku i priliku” - ističe Iva.
Uz Spar, Katine proizvode možete pronaći i na policama Konzuma i Plodina.
Vjerujemo da će ova lijepa priča o uspjehu dvije žene koje je spojila ljubav prema hrani nastaviti živjeti i iznenađivati nas kreativnim novitetima.
Začetnica brenda, Katarina Komarica, se vratila svojoj profesiji geštalt savjetnika, otvorila Centar za unapređenje kvalitete života (tvrtka za pružanje intelektualnih usluga) te danas radi s brojnim klijentima koji žele unaprijediti kvalitetu vlastitog života. Iva Zovko nastavlja udisati život jednom od najpoznatijih hrvatskih brendova, za koji se nada da će uskoro prijeći granice Lijepe naše. Svaka čast, žene!
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....