Mali specijalizirani dućani koji niču kao gljive poslije kiše u svim većim hrvatskim gradovima postali su mjesta na kojima možete pronaći ukusne proizvode malih domaćih proizvođača i OPG-ovaca iz svih krajeva Hrvatske. Police su im najčešće prepune teglica domaćeg pekmeza, čokoladnih krema i raznih slatkih namaza pa je ponekad teško odabrati što prvo isprobati i čime se počastiti kada se zaželite nečeg slatkog, a zdravog. U toj gomili proizvoda staklenka s velikim natpisom Nutmaz i prepoznatljivom šarenom naljepnicom s likom Orašara sigurno će vam odmah privući pozornost, a nećete pogriješiti ni ako se upravo ona nađe u vašoj košarici. Naime, riječ je o namazu od prženih ekološki uzgojenih lješnjaka, iza kojeg stoje Jeronim Čeko i njegov kreativni partner i kum Željko Rodić, a koji se ističe svojim intenzivnim okusom lješnjaka.
VESELJE U OBLIKU LJEŠNJAKA
Ovaj dvojac počeo je proizvoditi Nutmaz pred Božić 2018. godine, a u prvih devet mjeseci postojanja tvrtke napunili su oko dvije tisuće staklenki, i to s čak pola tone lješnjaka. Možda vam se brojka od dvije tisuće čini malo na tu količinu, no uzmete li u obzir da u originalni Nutmaz namaz ide čak 100 posto lješnjaka, dok se za verziju s kakaom i brezinim šećerom koristi 90 posto, sve će vam biti jasno - Nutmaz je čisti lješnjak! Ambiciozni i radišni prijatelji željeli su da njihovi proizvodi budu prirodni i bez ikakvih dodataka, pojačivača okusa i zgušnjivača te su uspjeli u svom naumu:
- Stalno nam se javljaju ljudi oduševljeni našim namazima. Do sada smo dobili samo jedan negativni feedback, i to od jednog slastičara koji nam je komentirao da nam je namaz pretekući, na što su nam savjetovali da ubacimo razne kemikalije unutra, no to onda više nije naša priča. To bi značilo da u proizvod moramo ubacivati razne stabilizatore i sredstva za želiranje, što ne želimo - istaknuo je Jeronim Čeko.
Jeronim je profesor hrvatskog jezika koji radi kao pomoćnik u nastavi, a Željko je trgovac, no nadaju se da će u jednom trenutku stasati dovoljno da se mogu i zaposliti u vlastitoj tvrtki. Inače se već dugo bave poljoprivredom, uzgojem aronije, češnjaka i sličnih kultura, no lješnjaci ih obojicu posebno vesele. Toliko da su posadili mali nasad u Ježdovcu koji im za sada još ne donosi potrebne prinose pa sirovinu za namaze nabavljaju iz Požege od Josipa Sedlačeka, jednog od prvih ekoloških proizvođača lješnjaka u Hrvatskoj.
- Nismo htjeli prodavati samo sirovinu, htjeli smo napraviti nešto od toga pa smo malo-pomalo mućkali i razmišljali, sve dok nismo došli do recepata. U fazi razvoja mali smo nekoliko opcija namaza, sve smo ih izmućkali kako smo zamislili, stavili smo ih u teglice, na njih napisali brojeve i stavili pred moje dijete. Moj Jakov tada je imao pet godina i pokazao je prstom na teglicu s čoko namazom i rekao: ‘Ovaj!’ - uz smijeh nam je ispričao Željko Rodić kako je klasični Nutmaz dobio čokoladno pojačanje. Zaštitni znak im je mnogima omiljeni božićni lik Orašar, što nije slučajno: - Upozoravali su nas da je Orašar specifičan za Božić - počeo je Željko, na što se Jeronim brzo ubacio: - Ali naš je moto: ‘Proširimo Božić na cijelu godinu!’ - na što su obojica raširili dječački osmijeh od uha do uha.
TRIKOVI ZANATA
Namaze proizvode u Španskom, u pogonu od 50-ak kvadrata u kojem od idućeg tjedna ponovno počinju proizvoditi nakon kratke ljetne pauze: - U rotacijskoj peći pržimo lješnjake koji izlaze vani bijeli i bez opne. Tada ih prebiremo da bismo maknuli one lošije kvalitete. Idući korak je ubacivanje lješnjaka u sjeckalicu koja ih melje pa klasični namaz koji tada nastaje ide izravno u punilicu, a usitnjeni lješnjak koji se koristi za čokoladnu inačicu prije punjenja u staklenke ide u miješalicu sa sirovim organskim kakaom i ksilitolom, odnosno brezinim šećerom, koji je super zamjena za klasične zaslađivače - objasnio je Željko.
- Brezin šećer je okusom i izgledom najbliži bijelom šećeru, ali ne mijenja okus, te ono što je najbitnije, ne radi štetu organizmu, ne smeta djeci i pogodan je za dijabetičare jer ne mijenja razinu šećera u krvi - nastavio je Jeronim. - Kad god moramo nešto pokloniti prijateljima ili njihovoj djeci, uvijek u paket dodamo i koju teglicu tek toliko da probaju, kušaju, otkriju nešto novo… Djeca su nam uvijek glavni degustatori proizvoda, a pomalo se budi i svijest ljudi o kvaliteti njihove prehrane. Želimo osvijestiti potrošača o tome što jede - dodao je Željko.
SAVRŠEN DODATAK KOLAČIMA
Osim što je posebno ukusan na žlicu, Nutmaz možete koristiti i u pripravljanju slastica, pogotovo ako želite neodoljivi okus lješnjaka:
- Ljudi nam javljaju da naše namaze stavljaju u kolače, u biskvit i u sam kruh, potom u kolače koji se ne peku, smoothieje, griz, a koriste ga i kao preljev za palačinke - objasnio je Jeronim, a Željko se nadovezao: - Inače se ovakav proizvod koristi i u pripremi sladoleda od lješnjaka kojem je namaz od lješnjaka baza. Nakon prva dva okusa planiraju širiti asortiman i na druge orašide i sjemenke, a počinju s bučinim golicama koje će sad u rujnu izbaciti na tržište. Nutmaz proizvode možete pronaći u malim dućanima širom Zagreba, od Španskog (dućan Nar), Vrbana (Grga Čvarak), Vrbika (Fino.hr i Domaće delicije Renata), Knežije (OPG Zdenka Dodig) pa do centra (Špeceraj, Naše i Voćka i točka) i dalje*, kao i u Rijeci u dućanima kao što su Špajza ili Domaća butiga.
- Pročulo se za nas pa se ljudi raspituju po društvenim mrežama i šalju nam mailove, a mi šaljemo staklenke Nutmaza svojim partnerima u Zagrebu i Rijeci. Ako nam se javi i netko izvan tih gradova, šaljemo i poštom - rekao nam je Jeronim. - Isprva smo mi obilazili dućane i slali mailove, a danas oni nas već zovu i pitaju da dođemo predstaviti svoj proizvod. Čuli smo i da nam je Tarik Filipović veliki obožavatelj i da ne može bez Nutmaza. Razumljivo - uz smijeh je zaključio Željko.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....