U konkurenciji čak 8697 radova iz raznih sfera dizajna, žiri međunarodnih stručnjaka odlučio je, prema strogim kriterijima, nagraditi upravo kreativni tim Studija Tumpić/Prenc, koji ih je oduševio svojim dizajnerskim rješenjem.
- To je jedna od najcjenjenijih dizajnerskih nagrada na svijetu, a žiriraju se radovi u rasponu od industrijskog dizajna do vizualnih komunikacija. Ove su godine radovi pristigli iz 54 zemlje, a broj prijava bio je rekordan. Koliko Red Dot nagrade znače proizvođačima, možete vidjeti i ako pažljivo gledate reklame jer nagrađeni proizvodi uvijek to daju do znanja, primjerice krupnim kadrom na crvenu točkicu koja stoji na proizvodu koji je osvojio nagradu. Ako, pak, naiđete na nagrađeni proizvod u trgovini, on će uvijek biti obilježen ceduljicom Red Dota. Žiri čini niz stručnih članova iz cijelog svijeta, međunarodnih stručnjaka koji dolaze iz redova dizajnera, profesora dizajna i novinara, a osnovni su im kriteriji inovacija, kvaliteta, funkcionalnost i ekološka prihvatljivost. Prijave se vrše online te im se šalje i fizički primjerak proizvoda - pojašnjava Anselmo Tumpić, kreativni direktor agencije koji je, kao i njegova suradnica Sara Prenc Opačić, iskustvo stjecao posljednjih petnaestak godina u najvećim domaćim i stranim marketinškim agencijama.
POVRATAK U HRVATSKU
- Nakon studija sam otišao u inozemstvo, a onda sam se na neko vrijeme vratio u Zagreb, kada sam se i upoznao sa Sarom, poslovno smo surađivali. No, onda sam opet otišao van, raditi u velike agencije kao što su Saatchi & Saatchi i BBDO. Prije pet godina odlučio sam se vratiti u Hrvatsku, kući u Rovinj, i to u potrazi za kvalitetnijim životom, gdje sam uskoro pokrenuo vlastitu agenciju sa Sarom. Danas se trudimo naše bogato iskustvo iskoristiti ovdje. Nema veze što smo u Hrvatskoj, možemo raditi s cijelim svijetom, pa tako servisiramo mnoge strane klijente - govori Tumpić pa nastavlja o samom nagrađenom dizajnu.
- Htjeli smo dočarati dinamiku prošlosti Istre i težaka iz unutrašnjosti poluotoka koji su nerijetko odlazili raditi kod zemljoposjednika Talijana bliže obali. Tone, predak vlasnika brenda vrhunskog maslinovog ulja Latini, krajem 19. stoljeća povremeno je radio kao zemljoradnik kod istarskih Talijana koje su tada nazivali Latini. Jednom je kao dnevnicu dobio kariranu košulju, onda rijetkost, pa su ga njegovi mještani prozvali Latini. To je ostao i nadimak obitelji do danas, kad su ga Tonini potomci odabrali za ime svojeg brenda. Upravo zbog te priče mi smo bocu maslinova ulja odjenuli u karirani uzorak s džepom u kojem je papirić s ispisanom stoljetnom obiteljskom pričom. Na neki način dizajnom je boca postala portret voljenog pretka. Kroz specifičnu priču vezanu samo za ovu obitelj prenijeli smo poruku domaće proizvodnje ulja od autohtonih istarskih sorti maslina uzgajanih s posebnom pažnjom od polja do gotovog proizvoda. Latini je relativno nov brend i drago nam je da smo mu ispočetka definirali cijeli identitet, koristeći njegovu povijesnu priču koju smo dizajnom preslikali na bocu - priča Tumpić.
ETIKETA KAO KOŠULJA
No, što je danas potrebno za vrhunski dizajn koji dolikuje proizvodu i njegovoj priči? - Naš dizajn je mogao biti puno jednostavniji. No, htjeli smo postići da etiketa podsjeća na tkaninu košulje, pa smo pazili da ti kvadratići od koje je načinjena budu napravljeni od jako puno linija, tako da grafički simuliramo teksturu platna. Također, kada smo tražili papir, pazili smo da ima teksturu u istom smjeru kao te linije, tako da na dodir bude što bliže tkanini, da ju što bolje predstavlja te da nedvojbeno podsjeća na tu košulju. I, naravno, važno je dobro riječima opisati taj koncept u obrazloženju, tako da žiri ima uvid u samu bit ideje - pojašnjava Tumpić, na čije se riječi nadovezuje i kolegica Sara Prenc Opačić.
- Mi smo manji studio, pa na konceptu radimo svi zajedno. Sjeli smo, bilo je tu nekoliko različitih ideja, ali smo se u konačnici zbog te obiteljske priče i lokalnosti odlučili upravo za ovu nagrađenu. Bili smo vrlo posvećeni, proučavali smo ju dugo kako bi se mogla simulirati ta košulja, tkanina, i osobno odlazili u tiskaru da imamo sve pod kontrolom. Radili smo sve, od dizajna do krajnje produkcije. Najvažnije je, zapravo, dobiti pravu informaciju od klijenta, a kada smo je jednom dobili, ušli smo duboko u obiteljsko stablo, razmišljali o procesu proizvodnje ulja... Da bi došao do kvalitetne ideje, moraš imati dobar brif, dobar input sa svih strana koji bi te mogao inspirirati na kvalitetni dizajn - priča Sara Prenc Opačić i napominje da uvijek treba pronaći i “dodanu vrijednost”, koja se može prikazati kreativno.
Za njih je ta “dodana vrijednost” bila upravo košulja pretka obitelji.
GALA URUČENJE
- Međutim, ne može se igrati samo na kreativnost. Kreativnost bez podloge koncepta je suh dizajn. To je više umjetnost. Mi smo imali odličnu informaciju o proizvodu i svemu što stoji iza njega i mislim da smo uspjeli iskoristiti to za naš koncept na najbolji način - pojašnjava Sara Prenc Opačić, direktorica za odnose s klijentima u nagrađenom rovinjskom dizajnerskom studiju.
Prestižna nagrada Red Dot dodjeljuje se već 65 godina za iznimna dizajnerska rješenja i kreativne dosege te inovativne koncepte. Timu koji čine Sara Prenc Opačić, Anselmo Tumpić i Anton Licul Grk nagrada će biti uručena na gala večeri 1. studenog u Konzerthausu u Berlinu, kada će biti izloženi i ostali nagrađeni radovi. Svi će se oni potom naći u međunarodnom godišnjaku Brands & Communication Design 2019/2020, a oni nagrađeni s Best of the Best i na izložbi u berlinskom Muzeju komunikacija. Studio Tumpić/Prenc se s osvojenom nagradom Best of the Best sada nalazi i među onima koji konkuriraju i za Red Dot: Grand Prix nagradu, čiji će dobitnik biti objavljen 1. studenoga.
- Nas je već ovo oduševilo. Iskreno, jako smo se iznenadili. Za nas je to velika stvar i sigurno je da se nadamo nekakvom skoku. Također, to je natječaj na svjetskoj razini, što je izvrsno jer, za razliku od onih hrvatskih, nema utjecaja na žiri. Mi smo jako zadovoljni proizvodom i time što smo napravili, ali ne mogu reći da očekujem i taj Grand Prix. Opet, neću niti reći da mu se ne nadam. Uvijek postoji šansa - zaključila je Sara Prenc Opačić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....