Pulska je povijesna tržnica od ovog tjedan bogatija jer je na njen kat uselio Lokalitet. Riječ je o u Puli i šire poznatoj trgovini i svojevrsnoj "tržnici" isključivo lokalnih OPG-ova iz Istre i drugih krajeva Hrvatske koja je prije nekoliko godina otvorila svoja vrata na pulskoj Verudi. No, s godinama su vlasnici ovog lokala, koji nudi isključivo domaće ručno rađene proizvode, od sira do suhomesnatih proizvoda, te kruha, piva, vina, sokova, ali i domaće voće i povrće, odlučila tu istu "tržnicu" pretvoriti u lokalnu ugostiteljsku ponudu u srcu najvećeg istarskog grada. A pulska tržnica odavno vapi za ovakvim sadržajima kako bi konačno postala slična tržnicama u zapadnim europskim gradovima koje predstavljaju "srce" domaćih proizvoda i hrane.
- Lokalitet predstavlja tradiciju, doživljaj i vrijednost koje su objedinjene u jedan proizvod, a proizvod je taj koji čini poseban teritorij, pogotovo kada znamo da ga stvaraju ljudi, tradicija i područje. Lokalitet za nas znači "local eat at", u prijevodu "jedite lokalno". Cilj je bio smjestiti takav koncept u urbana središta kako bi se svima omogućilo da mogu konzumirati domaće proizvode. Osim što je naš koncept takav, da nudimo proizvod, mi ujedno pričamo i priču o tim proizvodima, kazala nam je direktorica Lokaliteta Blanka Sinčić Pulić koja je svojedobno radila u Istarskoj županiji upravo na zaštiti tradicionalnih proizvoda ovog kraja poput istarskog pršuta. U Lokalitetu se danas tako mogu kušati i probati proizvodi, primjerice, sirevi i ostali mliječni proizvodi mljekare Latus, zatim mesnice Daniele koja proizvodi nagrađivane suhomesnate proizvode i pršut, pršutarne Dujmović, craft pivo Kampanjola, vino obitelji Sosich, sireve sirane Asić, kruh pekare Ošo te mnogih drugih.
A u ovoj "produženoj ruci" Lokaliteta s Verude, nudit će se sendviči s domaćim pršutom i sirom, ali i kulenom. Tu su i daske sa suhomesnatim proizvodima, bruskete s raznim namazima, domaćim povrćem na žaru, skutom, slanim sardonima, namazom od tune i tartufa. Isto tako, svatko će moći odabrati što želi kušati od lokalnih proizvoda te po svom guštu složiti svoju "dasku" lokalnih proizvoda.
Blanka je objasnila i zašto su se ona i suprug odlučili za prostor na gornjem katu zgrade jedne od najljepših hrvatskih tržnica koja je građena u doba Austro-Ugarske, no koja nažalost gastronomski nikako da zaživi iako za to ima sve predispozicije. Naime, pulska tržnica najčešće je nakon zatvaranja zelene tržnice te dućana u njenom prizemlju i ribarnice popodnevnim satima pusta, iako kat zgrade ima niz lokala.
- Tržnice u Europi, tko god je imao prilike malo putovati, vidio je da su generator okupljanja lokalnog stanovništva te turista. Temelj su izvornosti, lokalnih proizvoda i autohtonog načina života. Zato svi žele obići tržnice. Žele doživjeti zemlju i tradiciju te osjetiti područje. I zato sam odabrala tržnicu iako bi bilo možda lakše odabrati Kandlerovu ulicu gdje je ljeti otvoreno najviše lokala i restorana u Puli. Ali mi nikad ne biramo jednostavniji put, nego dugoročno održiv put. Lako je brzo doći do uspjeha, ali je pitanje koliko je takav uspjeh održiv. Lokalitet ima priču za koju želi da traje i zato mora biti na stabilnim temeljima, kazala je. Ono što im je fokus i misija je dovesti domaći proizvod na razinu koju on zaslužuje, kao što je to primjerice učinila Italija, tim više što Lokalitet nudi proizvode čak 50 proizvođača.
- To je proizvod koji se radi ručno i koji je rađen u obitelj i zato je temelj tradicije i garancija zdravog i kvalitetnog života. Takav proizvod mora biti dostupan i zato bih željela zajedno s proizvođačima da uspijemo podići razinu njegove kvalitete kao što to ima jedna Italija, ističe dalje. Njihova ponuda u svemu sadrži upravo ručno rađeni proizvod u obliku street fooda.
- Nitko ne nudi street food s domaćim proizvodima. A mi ćemo pokazati da se može napraviti odličan sendvič od našeg kuhanog pršuta, našeg sira, namaza od bučinih sjemenki i našeg domaćeg kruha. Možemo napraviti jako ukusan sendvič bez kečapa ili majoneze, zaključila je Sinčić Pulić.