Ako se nađete u Istri na kakvoj pučkoj fešti, sajmu cvijeća ili gastronomskoj manifestaciji, sigurno ćete naići i na zelenožuti kamioncin na kojemu možete kupiti sladoled. U njemu ćete najčešće sresti Andreja Kadića, koji se prije tri godine sa suprugom upustio u proizvodnju i mobilizaciju domaćeg sladoleda. Da, mobilizaciju!
Slovenac podrijetlom, sladoledom se bavi već deset godina, a kada ga je put doveo u Istru znao je da je to - to. Iako ih mještani na sajmovima već poznaju po kamioncinu, par je poznat ponajviše u središtu Istre, jer u Pazinu imaju svoju sladoledarnicu po imenu Ema, u sklopu koje se nalazi i proizvodni pogon. Andrej i njegova žena jedini su zaposleni, a u pogonu imaju jednu studenticu na ispomoći.
O njihovoj ideji Kadić govori: "U Italiji ima puno ovakvih kamioncina, i ne samo sa sladoledom, nego i kuhanim jelima. Samo što je tamo puno lakše jer se možeš zaustaviti gdje god želiš. Ovdje to nije tako, ipak je malo teže."
No bilo kako bilo, organizatori raznih događanja prepoznali su njihovu kvalitetu i jednostavnost, te je njihov sladoled sve češće i rado viđena slastica u Istri.
Mliječne sladolede rade od punomasnog mlijeka koje sami pasteriziraju i miješaju s raznim okusima (pistacija, bueno, karamela s kikirikijem, cheesecake amarena...). Ipak, voćni sladoledi su bez laktoze i glutena i proizvedeni su na bazi vode sa 100% udijelom voća.
Ponuda sladoleda mijenja se ovisno o dostupnosti voća koje većinom dolazi iz njihova vrta, a najpoznatiji su po odličnom sladoledu od domaćih smokvi. Domaća sušena menta u kombinaciji s čokoladom jednako je tražena, dok ljubitelji orašastih okusa posebno vole spoj kikirikija i karamele.
Cijena kuglice u njihovoj sladoledarnici u Pazinu je 1,50 euro, i tako će ostati, kaže Andrej. No cijena na sajmovima, zbog visokih cijena najma prostora koja svake godine ide gore, za kuglicu sladoleda je 2 eura.
Iako su Skandinavci nacija koja sladoled jede i u najhladnijem razdoblju godinu, mi to zasigurno nismo, pa sladoledari moraju pronaći način da prezime zimski period. Obitelj Kadić je stoga u ponudu uvela belgijske vafle kako bi ponudila toplu slasticu na zimskim manifestacijama, ali su se vafli toliko svidjeli kupcima da su sada dio stalne ponude malog kamioncina.
I ovaj poduzetni par tu ne staje.
"Mislim da fali mobilna prodaja svega, a pogotovo tako lijepog proizvoda poput sladoleda", zaključio je Kadić, s čijom izjavom se možemo složiti.