VELIKI 10. ROĐENDAN NOVE RUNDE

Promijenili su domaću pivsku scenu i svojim pivom osvojili čak i one koji su mislili da ne vole craft pivo

Svojim pivom C4 promijenili su cijelu craft scenu, osvojili čak i one koji su u početku podrugljivo komentirali "ono tamo neko mutno pivo ovih iz Nove runde", a danas ga piju čak i oni koji ne vole craft pivo. Miroslav Šuvak i Marko Filipin ovih dana slave velikih 10 godina svoje Nove runde pa smo ih, prije slavlja koje je zakazno za 15. srpnja, posjeli na naš vrući kauč, otvorili pivo i počeli s rešetanjem... Sve detalje potražite u nastavku!

Kako gledate na to da i danas, nakon 10 godina, postoje oni koji su skeptični prema vašem pivu i idejama o small batchevima po kojima ste, među ostalim, zadnjih godina postali prepoznatljivi? Samo pitam...

Marko: Jasno nam je da postoje oni koji smatraju da je ono što mi radimo pretjerivanje, da smo dosadni i slično, svatko ima pravo na svoje mišljenje. Meni je to, recimo, super jer se zapravo stalno razvijamo. Iz svakog piva nešto naučimo i s vremena na vrijeme napravimo nešto što je stvarno wow i uđe u našu ponudu. Ljudi stalno žele nove stvari i toliko su se na to navikli da nas sad već pitaju: ‘E ovo pivo mi je bilo super, kad ćete nešto novo izbaciti?‘, stalno čekaju. Ima ljudi kojima se nešto svidi pa nas zovu i pitaju hoće li biti još, ali ponekad se dogodi da se to pivo svidi samo toj osobi i njezinih pet prijatelja i više se, nažalost, neće ponoviti. Kad malo razmisliš, u cijelom tom gurmanskom sektoru postoje proizvođači koji stalno rade nove čokolade, nova peciva, nismo mi izolirani primjer, takvo je danas tržište i small batchevi su za ljude koji stalno traže nova uzbuđenja. Mi ne živimo od novih piva i etiketa nego od naših core piva, APA-e i poznatog C4, i ta naše core piva su isto nešto na čemu treba stalno raditi. Nije to samo da sad izmisliš recept i opustiš se i stalno radiš na jedan način. Cijelo vrijeme razvijamo recepture, ulažemo u njih, testiramo. Imati core pivo još je izazovnije nego stalno raditi nova piva, a mi dobro znamo koliko radimo pa nas loši komentari, ako se tu i tamo pojave, stvarno ne diraju previše.

Miroslav: Znamo da ima ljudi koji su vjerni C4, znamo da ima i onih koji će piti samo APA-u, a znamo da ima i onih luđaka koji će rado probati nove stvari i biti uzbuđeni kad izbacimo nešto novo i upravo zbog njih sve to i radimo. Poanta je da stalno idemo naprijed i zabavljamo i sebe i publiku.

image
Neja Markicevic/Cropix/Cropix

Jeste li uopće ikad pomislili da ćete doći do 10 godina rada i ispijanja piva zajedno?

Miroslav: Kad otvaraš biznis, imaš neku viziju, ali, opet, iznenadi te. Kad smo tek otvorili i krenuli raditi s bircevima, da mi je netko rekao da ćemo kroz godine krenuti izvoziti svoje pivo i doći do tih velikih 10 godina, teško bih u to povjerovao. Imali smo taj organski rast i uspjeli smo pokrivati svaku stepenicu koju smo išli gore, sve nam je teklo nekako nevjerojatno lako. Kad se uzme cijeli taj put od 10 godina, stvarno je zanimljivo vidjeti što smo sve napravili.

Marko: Meni je od početka cijelo ovo naše stvaranje podjednako intenzivno i nekad se i ne uspijem okrenuti i pogledati što se sve dogodilo. Stalno je jednako napeto, kad izbacujemo nove proizvode, stvaramo i kuhamo, uvijek bude uzbudljivo i mislim da nas je to uzbuđenje zapravo i dovelo do tih velikih 10.

Što mislite, gdje je za vas eksplodiralo? Kako je došlo do toga da svi znaju za Novu rundu?

Miroslav: Ja ni ne znam da svi znaju za nas, možda znaju ljudi koji briju na pivo i craft, ali mislim da ima još puno publike koja ne zna tko smo mi i što radimo. Možda su se neke naše pive istaknule, kao što je C4, ali postoje dijelovi zemlje koje nismo toliko pokrili. Recimo, u Dalmaciji vjerujem da hrpa ljudi ne zna tko je i što je Nova runda.

Marko: Jednom mi je jedan čovjek rekao: ‘Znam ja za Novu rundu, vi ste ona Zmajska, je li tako?‘ Tako da mislim da ne znaju baš svi za nas!

Znači C4 je kruna vašeg stvaranja?

Miroslav: C4 smatram nositeljem cijele hrvatske craft scene!

Marko: Skromnost na vrhuncu...

Miroslav: Ako bih morao izdvojiti neko pivo, mislim da je C4 napravio stvarno veliku stvar. To pivo je takav brend da ga piju i vole i oni koji ne vole ili nikad nisu čuli za Novu rundu. To je neovisan brend koji smo stvorili, probio se čak i izvan granica, naša perjanica, flagship. Napravio je revoluciju u Hrvatskoj što se tiče mutnih piva. Specifično je, od mirisa i arome, gorko, ima karamelnu pozadinu koja drži tu gorčinu i drži te zainteresiranim od prvog do zadnjeg gutljaja.

Marko: C4 je privukao one koji uopće ne piju pivo. To je, jednostavno, pivo samo za sebe. Baš je drugačije od svega i bilo je to još kad se pojavilo. Nije nešto što možeš naći negdje drugdje, ne možeš ga usporediti s nekih pet-šest sličnih. Grub, divlji, punog okusa, C4 je baš nešto drugačije.

image
Neja Markicevic/Cropix/Cropix

Znači, kad pijete pivo u slobodno vrijeme, pijete C4?

Marko: Ne! Ako idem nekamo u društvu, znam da ću popiti barem tri piva, a u tom trenutku nije pametno piti C4 pivo. Naime, dosta je jako...

Miroslav: Ovisi kakvo je vrijeme, je li zima ili vruće, ali evo sad kad je zatoplilo, najviše volim neki dobar sour ili pilsner. Ako pijem C4, treba mi voda i znam da će se popiti više.

Koja piva konkurentskih pivovara volite popiti?

Miroslav: Volim soure Zmajske, super mi je i serija Florida Weisse Garden Breweryja.

Marko: Primarius ima super pivo, onako za cijeli dan piti polako. Općenito u Hrvatskoj imamo dobro razvijenu scenu, ima izbora, dobar broj dobrih pivovara na tako malu zemlju, posebice Zagreb. Skoro kamo god odeš možeš popiti dobro pivo, što je odlično. Jer, dobro pivo je kao sladoled za odrasle, jednostavno ga mora biti.

A kad ste zadnji put popili industrijsko pivo?

Marko: Industrijska piva pijem iz nužde na koncertima i na moru. Iz nužde. Šalim se, ja u tome vidim nekakvo zadovoljstvo jer, sad kad sam toliko godina u ovom poslu, vidim, razumijem i znam kako se što zapravo radi. Čak i kad mi se sviđa i kad mi se pivo ne sviđa, ja iz njega nešto naučim.

Miroslav: Zadnje industrijsko pivo koje sam popio bio je Guinness. Rijetko pijem industrijska piva, ali, isto tako, neću nikome gurati craft pivo ako ga to ne zanima. Danas stvarno ima izbora, ja biram craft, a netko će dvolitrenu bombu, ima nas svakakvih. Nekome je bitno samo da piva ima puno i da je jeftino, a nekome da u njemu uživa...

image
Neja Markicevic/Cropix/Cropix

Kad smo već kod cijena, ima ekipe kojoj je vaše pivo preskupo...

Miroslav: Postoji razlog zašto su naše cijene takve kakve jesu. Dosta smo kroz godine sebe žrtvovali što nismo išli u širinu, u retail, pazimo kome dajemo pivo, radimo pivo koje želimo i ne štedimo na hmelju koji upotrebljavamo. Nismo svagdje dostupni, cijenimo taj hladni lanac i mislim da ljudi koji su spremni izdvojiti neku cifru za naše pivo znaju da će ono biti dobro. Garantirano im je da će dobiti top-kvalitetu. Publika koja nas od početka prati zna sve, lojalna je i zna da iza svega što izbacimo stoji veliki trud.

Marko: Na core pivu i nismo puno skuplji, na APA-i i IPA-i tu smo negdje s ostalim craft pivarima, ali na specijalima jesmo zato što tu postoji cijeli proces da bi oni nastali. Razvoj proizvoda, dizajn, testiranja, to značajno diže cijenu proizvoda, posebice zato što ćeš ga napraviti jednom, a ne dvjesto puta. Puno je veći ulog i troškovi su užasno visoki kada nešto radiš u manjim količinama.

Miroslav: Ne idemo u širinu, bitno nam je s kim radimo. U Zagrebu imamo 50 stalnih mjesta, sami ih biramo, dosta odbijamo jer one s kojima radimo zbilja cijenimo. Oni su se isto prilagodili našim uvjetima, recimo kako čuvati pivo, kako istočiti, i to treba cijeniti. Ali kad gledate, sve stvari koje se rade na ovaj način, jednostavno, moraju biti skuplje. Primjerice, zadnjih nekoliko godina popularne su i zanatske pekare, sladoled... mislim da su craft pivari tu odigrali veliku ulogu i da smo pokrenuli taj neki trend da ljudi više počnu cijeniti manje proizvođače, da razumiju kako se radi i zašto nešto košta koliko košta. Upravo je craft pivo napravilo taj prvi skok.

image
Neja Markicevic/Cropix/Cropix

Krenuli ste s točenim, a već ste dugo poznati po svojim prepoznatljivim limenkama. Pa onda, limenka ili čaša?

Marko: Krenuli smo s točenim jer nam je to nekako bilo najprirodnije. Osobno volim piti iz limenke, nekako mi je veći gušt, a iz čaše bi bilo pravilnije jer se vidi boja i karakteristike piva. Limenke su lakše i lakše se prevoze, nema vanjskih utjecaja, nema oksidacije i nema lomova.

Miro: Na koncertima definitivno limenka! Bilo je u početku dosta teško, svi su pitali što izvodimo s tim točenim, a kada smo krenuli s limenkama, složili smo se da je to to i da te limenke budu pola litre. Pa svi vole popit pola litre dobre, hladne pive.

Marko: Dobro, tko zna, ne bismo nikad išli na staklene boce, ali male limenke, vidjet ćemo, možda jednom za neke stilove s većim postotkom alkohola... Ali zasad nam je pola litre taman!

Čuli smo da za rođendan pripremate veliko slavlje, koncerte... Znači da će pivo i na slavlju biti u limenkama?

Miroslav: Bit će svega! Kad smo se 2019. godine uselili u pivovaru u Zaboku, čekali smo nekoliko godina da možemo napraviti neku super feštu i prvu smo napravili tek prošle godine. Korona nas je malo usporila, a iako smo dosad već imali okupljanja, ove godine radimo baš veliku feštu. Bit će dobra svirka bendova koje volimo, radit ćemo i neke kolaboracije, na tapu će biti 24 piva. Slavlje je zakazano za danas, 15. srpnja u Zaboku, u našoj pivovari. Voljeli bismo da ekipa dođe u što većem broju i da budu odgovorni. Postoji brzi vlak, mi smo od stanice 15-ak minuta, tako da - treba uživati pametno. Nadamo se da se vidimo!

Vidimo se, dečki. I sretan rođendan!

image
Neja Markicevic/Cropix/Cropix
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. prosinac 2024 09:03