VELIKO SLAVLJE

Prvi su na tržište stavili ulje s potpuno drugačijom etiketom, danas slave maslinarskog Oscara

 Goran Sebelic/Cropix
Braća Chiavalon ovih su dana itekako imali razloga za slavlje. Stigle su godišnjice, ali i nova velika priznanja...

Slavilo se ponovno kod Chiavalona u Vodnjanu, a razloga je bilo više. Prije svega osvajanje maslinarskog Oscara Premio il Magnifico, zatim 15 godina od lansiranja na tržište njihove specifične etikete i pakiranja koje su osmislili Bruketa&Žinić, ali i otvorenje nove uljare te kušaonice.

Da, poznata vodnjanska braća maslinari novu su uljaru i gospodarstvo otvorili prije dvije godine, no zbog epidemije nisu to uspeli proslaviti na pravi način. Ovo je bila prigoda da svoje proizvode i priču predstave javnosti, poslovnim partnerima te svim dragim gostima u velikom broju kako su željeli od kada su počeli maštati o ovoj investiciji kilometar udaljenoj od Vodnjan usred maslinika s pogledom na Brijune.

- Prošlo je 25 godina od kada sam pobrao prve ulike koje mi je nono dao. Tada sam pobrao nekih 611 kila maslina i napravljeno je prvih 60 litara ulja. Već 1998. napravili smo 200 litara ulja i tada je moj nono rekao - sada si pravi maslinar. Od te 1998. trebalo je vremena da narastemo, da završim fakultet i da ljudi počnu prepoznavati naše proizvode, kazao je Sandi Chiavalon koji je godinama u Istri slovio za najmlađeg maslinara. I onda je upoznao kreativni dvojac Davora Bruketu i Nikolu Žinića koji su mu rekli da ima izvrsno ulje, ali da je dizajn ambalaže loš. To je ponukalo Chiavalona da izađe na tržište s dotad neviđenim pakiranjem koje je izazvalo velik interes javnosti te je pokupilo brojne nagrade.

image
Goran Sebelic/Cropix

- Tada se dogodio velik prijelom u našem poslovanju. Ja sam im rekao da znam da će napraviti veliku stvar, ali da nemam novaca i da radimo samo 10 godina te da mi ulike tek počele davati rod. No, oni su mi odgovorili da naše ulje zaslužuje drugačiji dizajn. Kada sam došao kod njih na prezentaciju, mislio sam da su mi sakrili etiketu u vrećicu. Ali to je bila ta ambalaža koja je osvojila mnoge nagrade, ušla u muzej suvremene umjetnosti i nakon nje desilo se cijelo čudo. Tako smo postali poznati proizvođači ulja. Tada su i drugi proizvođači shvatili bitnost dizajna etikete i ambalaže, kazao je ovaj istarski maslinar. Bruketa je dodao da su Chiavaloni bili jako hrabri kada su s tom etiketom izašli na tržište jer mnogi drugi proizvođači to ne bi bili napravili. Ali ta se avangarda pokazala pravim pogotkom.

image
Goran Sebelic/Cropix

- Nama se s ovom etiketom promijenila percepcija o tome tko smo i što smo. Te smo godine proizveli 1850 boca, a od toga je 1782 njih kupio rovinjski TDR za svoje poslovne partnere. Tada smo shvatili koliko je naš proizvod poseban, kazao je Tedi Chiavalon. A kako su tad bili jedni od predvodnika u tom segmentu, tako su i danas u pronalaženju novih izazova. Zato je za njih nedavno talijansko priznanje Premio il Magnifico, gdje su proglašeni najboljim proizvođačem na ovom ocjenjivanju najboljih europskih maslinovih ulja, bilo pravo iznenađenje. Na tom su natjecanju sva njihova ulja nagrađena maslinarskim zvijezdama, a čak tri dobila su maksimalne 3 zvjezdice.

image
Goran Sebelic/Cropix

- Još nismo svjesni uspjeha kojeg smo postigli. Biti najbolji među najboljim svjetskim proizvođačima iznimna je čast, ali i nagrada za dugogodišnje odricanje i trud cijele obitelji i svih naših vrijednih djelatnika. Dobiti pak nagradu daleko od doma, baš na dan kada se u našem Vodnjanu održavala 28. Smotra maslinovog ulja poseban je osjećaj. Upravo smo na toj smotri krenuli predstavljati naša maslinova ulja prije 25 godina. Baš zato je ovo nagrada i za sve one koji su vjerovali da mi u Istri možemo proizvesti maslinovo ulje koje pripada samom svjetskom vrhu. Potencijal naših autohtonih sorti - buže, bianchere, rosignole, žižolere u kombinaciji s vrhunskom tehnologijom i modernim agrotehničkim mjerama dobitna su kombinacija koja je sada priznata i prepoznata u svijetu, a Vodnjan i Istra su sada rame uz rame s najboljim svjetskim regijama, poručili su Chiavaloni.

image
Goran Sebelic/Cropix

Zato su, uz dizajnere Bruketu i Žinića, na proslavi bili i Matia Barciulli te Emiliano Biagi koji su uručili nagradu Chiavalonima u Firenzi. Pohvalili su uljaru koja za njih izgleda poput spa, a ne proizvodnog pogona.

- Ovo je primjer izvrsnosti kakav ima čitava vaša regija. I to treba promovirati i poticati, kazao je Barciulli koji poziva i druge istarske proizvođače da se priključe njihovim klubu maslinarske izvrsnosti.

image
Goran Sebelic/Cropix
image
Goran Sebelic/Cropix
image
Goran Sebelic/Cropix
image
Goran Sebelic/Cropix
image
Goran Sebelic/Cropix
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
09. studeni 2024 02:01