“Sve je zapravo krenulo kao hobi, a ‘bubu u uho’ stavila mi je moja prijateljica koja je neprestano ponavljala ‘pa ti moraš nešto s tim napraviti!’. Naravno, velika podrška mi je i obitelj, a posebno me inspirirala i priča o Christine Ferber, poznatoj francuskoj slastičarki koju su okrstili imenom The Jam Fairy. Iako cijela priča kreće iz ljubavi za okusima, u trenutku kada nešto želite staviti na tržište morate ozbiljno analizirati troškove, tržište, ciljanu publiku, kupce, napraviti što realnije planove, jer tržište prepoznaje kvalitetu, ali do tog trenutka morate preživjeti. Onog trenutka kad ste na polici bitno je da vas kupci prepoznaju kao proizvod koji udovoljava nekim njihovim željama, da dobijete onaj ‘ah, napokon’ moment i da to kažu i drugima”, priča nam Iris.
TRI OKUSA
Iako je dobar dio života povezan s radom u korporacijama, slatko i slastice oduvijek su njezina velika ljubav. Pomalo perfekcionist po prirodi, i tome je pristupala prilično studiozno te je, priznaje, pročitala more knjiga kako bi došla do receptura koje su baš po njenom ukusu. Ili po ukusu njezinog supruga, koji ujedno ima i čast kušati sve njezine eksperimente prije nego što ugledaju svjetlo dana ili se nađu na policama.
“Jednom prilikom iskombinirala sam jabuku, limun i đumbir, i ta me kombinacija apsolutno oborila s nogu, ali širi krug ljudi ipak nije bio oduševljen. Više se ne mogu sjetiti ni broja probnih primjeraka i kombinacija koje smo istestirali prije nego što je odluka pala na ova tri okusa: mango-limeta, malina i borovnica s whiskeyjem!” otkriva nam Iris pa nastavlja: “Malinu sam napravila jer ono što je bilo dostupno na tržištu nije bilo dovoljno dobro. Mango je nastao kroz eksperiment, a borovnica s whiskeyjem je odraz moje želje za drugačijim!”
Privlače je neobične kombinacije i često se pitala zašto uz toliko šarenilo voća uvijek pronalazimo jedne te iste okuse džemova na policama. Vodila se mišlju kako je dobar džem zapravo podcijenjen i kako je njegova uloga puno važnija od pukog mazanja na šnitu kruha za doručak. Priznaje kako ona, primjerice, uživa u kombinaciji dobrog džema i jogurta ili sira s plemenitom plijesni, a pravo otkriće su joj kokteli. “S idejom sam krenula u realizaciju upravo zato što sam primijetila ‘rupu’ na tržištu. Džemova ima puno, ali iz raznih razloga uglavnom je ponuda standardizirana na nekoliko najčešćih okusa, uglavnom su to džemovi s manje voća i preslatki”, ističe Iris te nastavlja: “Ono što ja želim ponuditi nije ‘bakin recept’ jer on sadržava uglavnom puno šećera i često prekuhane džemove.”
BEZ ADITIVA
Htjela je napraviti proizvod za koji će bez zadrške moći reći: “odličan je!”, tako se u ZEST&Co teglicama nalazi između 75 i 85 g voća na 100 g proizvoda bez upotrebe konzervansa i aditiva te sa smanjenim udjelom šećera. Radi se o malim serijama proizvoda koji su se prvo pojavili na policama zagrebačke pekarnice Korica, voćarni Domana, a dostupan je i za online narudžbu na stranicama Farma shopa po cijeni koja se kreće oko 35 kuna, ovisno o lokaciji. Nakon popuštanja mjera i vraćanjem svakodnevice kakvu smo poznavali prije suočavanja s globalnom pandemijom, Iris najavljuje kako će se uskoro naći i na policama njihovih fizičkih lokacija u Masarykovoj i u King Crossu, a šarene teglice prepoznat ćete i po minimalističkim i decentnim etiketama beogradskog studija Metaklinika.
Što se tiče nabave samih namirnica, prisiljena je istraživati i proizvođače izvan granica zemlje poput manga i limete, no kad je riječ o bobičastom voću kao što su malina i borovnica izbor pada na lokalne proizvođače.
“Pri odabiru dobavljača kvaliteta voća je imperativ. Važan mi je i način uzgoja kao i dostupnost. Primjerice, marelicu nisam do sada radila, iako mi je bila u planu. Nisam uspjela pronaći sortu koja mi odgovara teksturom pulpe, bojom i kvalitetom okusa. Ponovno nakon istraživanja i kilograma pojedenih marelica, kuhanja probnih primjeraka cijelo prošlo ljeto pronašla sam sortu i dobavljača iz okolice Zadra, uspostavila kontakt i nestrpljivo i s veseljem čekam berbu!”, zaključila je Iris. Umjesto bojama na etiketi, Iris se fokusira na boje u teglicama, a kad svijet krene funkcionirati bar približno kako smo navikli, nedvojbeno je da će iz ZEST & Co manufakture stići još vijesti o novim i neobičnim kombinacijama domaćih džemova.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....