Sasvim je jasno kako skuplja vina percipiramo kao kvalitetnija, bogatija i ukusnija, no jedna je švicarska studija nedavno dokazala da čak i laganje o cijeni vina mijenja naš doživljaj. Naime, tema provedenog istraživanja bila je povezanost cijene i okusa, a 140 ispitanika potvrdilo je da, čak i u slučaju kada piju jeftinije vino, ali im se daje informacija da je ono skuplje, isto to vino smatraju boljim i kvalitetnijim. Utvrđeno je tako da informacije o cijenama itekako utječu na sam doživljaj.
Ispitanici su tijekom ovog istraživanja navedeni na trag da je u pitanju pravo kušanje vina kako bi rezultati bili što realističniji, a zatim im je, uz informacije o vinu, predstavljena i lažna cijena, viša ili niža od one stvarne. U istraživanju je sudjelovalo 140 ispitanika i kušala su se talijanska vina od 10, 35 i 70 dolara. Kada su jeftinija vina ispitanicima predstavljena kao skuplja, oni su ih prozvali kvalitetnijima i ugodnijima za ispijanje, navodi Food&Wine. Kada su im pak skuplja vina predstavljena kao jeftinija, razmišljanja pri ispijanju ostala su približno ista.
Istraživanje je provedeno na University of Basel pod vodstvom profesora Jensa Glaaba, a pročitati ga možete ovdje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....