Tko se ikada vratio s putovanja na Tajland, Šri Lanku ili neku drugu azijsku zemlju, bolno je svjestan činjenice da je tropsko voće u našim dućanima blijeda sjena voćki koje se mogu kupiti na svakom tamošnjem uličnom štandu, i to za djelić naše cijene. Jasno, dobaviti vrhunski mango, liči, pitaju i papaju nije jeftin posao, no kako ih je doista užitak pojesti od prvog do zadnjeg zalogaja, mnogi će za te vitaminske bombe bez razmišljanja izdvojiti potreban novac.
Jedna od njih je Dora Kličko, koja se, nakon brojnih putovanja na kojima je probala voće kakvo kod nas nikada nije ni vidjela, nije mogla pomiriti s tom situacijom. Umjesto toga, odlučila je stvari uzeti u svoje ruke, i zato se početkom godine uputila u Berlin. Tamo se svake godine održava veliki sajam voća zvan Fruit Logistica, višednevni događaj koji okuplja dobavljače i distributere, uzgajivače i sve popratne službe koje čine sustav dobave voća za cijeli svijet, i počela je stvarati vlastitu mrežu kontakata.
"Kad sam tek počela prilaziti izlagačima na sajmu, isprva su me gledali začuđeno, no što sam više govorila o svojoj ideji, to mi je i samoj bilo jasnije što ustvari želim postići. Na Fruit Logistici doista sam bila od jutra do mraka, kako bih se upoznala s raznim ljudima, od kojih su mnogi danas moji suradnici", objasnila nam je početak projekta koji je dopadljivo nazvala Soccnjak, spoj riječi "sočno" i "voćnjak".
Njenom timu zatim su se pridružili i njeni prijatelji, Jurica Juriša i Valentino Jadriško, a u sklopu Soccnjaka plan im je organizirati male pop-up događaje posvećene tropskom voću, kao i prodavati svježe voće u obliku košarica koje će dostavljati diljem Zagreba.
Premijeru je Soccnjak imao na nedavno održanom umjetničkom događanju Nesvrstani, na kojem su nagrađivani Vozicheck dizajnera Matka Plovanića iz studija Balkon ispunili posudicama očišćenog i narezanog tropskog voća, kao i raznim cijelim voćkama, kao što su, primjerice, papaja, karambola, marakuja ili mango. Njihovo prisustvo izazvalo je opće oduševljenje posjetitelja, kojima je ideja o Voćnoj Kušaoni, kako su nazvali svoj pop-up, bila pravo osvježenje. Oni najhrabriji mogli su kušati čak i zloglasni durijan, mnogima odbojan zbog intenzivnog mirisa.
"Ljudi su osobito dobro reagirali na mangostin, azijsko voće čvrste kore i bijelog mesa s košticom… Većina ga nikada nije kušala, i prvi dan je tek nekoliko ljudi sramežljivo probalo, no idući dan sve se rasprodalo! Zaista sam ostala iznenađena", objasnila nam je Dora i istaknula da su na Nesvrstanima ostvarili ono čemu se nadala - stvorili su pravi tropski ugođaj i atmosferu u svom kutku Laube, gdje se održavao festival.
Dora je naglasila i da ne planiraju otvarati fizičku voćarnu, nego su uveli prednarudžbu za tjednu dostavu košarica sa svježim tropskim voćem. Cijene košarica kreću se od 19 do 39 eura, a u njima dobijete kombinaciju voćki koje su taj tjedan stigle preko Dorina glavnog dobavljača iz Nizozemske.
"Svaki tjedan imamo popis dostupnog voća koje stiže iz cijelog svijeta, pa biramo što želimo da nam dostave. Osim toga, moj me dobavljač često nazove i kaže mi da ima pošiljku, primjerice, kvalitetnog avionskog manga ili, pak, da je upravo dobio žutu pitaju, koja mi je osobno puno ukusnija od crvene. Tako biramo što će se naći u košaricama, i zasad ne odstupamo od svojih kombinacija, koje objavljujemo na društvenim mrežama da ljudi mogu naručiti", istaknula je.
Objasnila nam je i da je manjak znanja najčešći problem, zbog čega se ljudi često ne usude ni isprobati nešto egzotično: "Ljudi mi znaju doći i reći da su uzeli mango u supermarketu te kako im nije bio dobar, ili da nije bio žut iznutra. Naravno, kao što postoji mnogo sorti jabuka, tako postoje različite sorte manga. Štoviše, ima ih više tisuća diljem svijeta! Također, ljudi ne obraćaju pozornost na to kakav je mango, je li "ready to eat" ili je avionski. Avionski ćete uvijek više platiti", napomenula je i objasnila razliku: "Kada kupujete avionski mango, ili bilo koje drugo voće koje je tako obilježeno, to znači da je ono prvo dozrelo na stablu, a zatim je ubrano i prevezeno avionom. S druge strane, "ready to eat" voće bere se nezrelo, i onda dozrijeva u posebnim komorama kod dobavljača koji ga distribuira. Pritom valja naglasiti da "ready to eat" može i dalje biti doista ukusno voće, tako da od njega ne treba zazirati", odlučna je.
Svaki tjedan mijenjat će se kombinacija voćki u Soccnjak košaricama, a svaka predstavlja priliku da isprobate nešto novo, bio to kaki, peruanska jagoda, pitaja, marakuja, baby ananas, mladi kokos ili nešto drugo. Poželite li okusiti prave trope, doista ne morate dalje tražiti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....