Hej, jeste li čuli možda za ovu pivovaru, zove se Saso Mange, upitala nas je kolegica nedavno u redakciji. Na njihovo pivo Hairy Blonde naišla je dok je plesala u zagrebačkoj Medici, iznenadila se okusom i prvom prilikom prijavila nam da je to nešto vrijedno pažnje. Brza pretraga po društvenim mrežama otkrila nam je ono čemu smo se nadali - riječ je o pivu koje nastaje na području Zagreba, i to u Gajnicama. Usto nas je zaintrigirao i neočekivani naziv pivovare, iako kreativnosti po tom pitanju na našoj sceni doista ne nedostaje.
Prema legendi, Saso Mange je bio Rom koji je skupljao čudne i odbačene stvari, ne obazirući se na podsmijehe i upite zašto mu sve to treba. Promućuran trgovac i preprodavač, u jednom je trenutku ipak došao na svoje i kada bi nekome zatrebao jedan takav predmet, odgovor na pitanje ima li ga u svojoj kolekciji uvijek je bio “saso mange” odnosno “ima svega”. Kako je taj izraz postao naziv za malu craft pivovaru iz Gajnica, objasnio nam je Matija Santro u podrumskom pogonu nedaleko od pruge koja prati Aleju Bologne. Ovaj tonski snimatelj s još trojicom prijatelja stoji iza brenda Saso Mange koji je puno više od same pivovare.
- Što god vam treba, od struje, razglasa, rasvjete, prijevoza i piva do šankova, sve imamo. Što god treba, mi ćemo riješiti - nasmijao se.
Naime, pivo je u njihov poslovni model došlo naknadno, kao logičan dodatak njihovu “saso mange” konceptu koji se zapravo više odnosio na glavni posao trojice idejnih začetnika pivovare - Filipa Ledinšćaka, Filipa Filipija i našeg sugovornika Matije Santra. Budući da se bave snimanjem zvuka, zajedno vode tvrtku Ontodei koja iznajmljuje sve potrebno za ozvučenje različitih audiovizualnih projekata i snimanja, ali i glazbenih festivala. Ako nekome treba nešto od opreme, ova tri tonca to imaju, a usto su organizatori festivala trance glazbe na Cresu pod nazivom FreeMental.
Kad im se pridružio pivski tehnolog i pivar Daniel Derenčinović, odlučili su da bi mogli, osim najma opreme i organizacije, ponuditi klijentima i pivo jer u čemu najradije uživaju posjetitelji glazbenih festivala nego u hladnom i osvježavajućem piću od hmelja koje je prije pandemijskih uvjeta na takvim događanjima teklo u potocima. A nadahnuti trance party scenom, došli su i do svoje krilatice koja je dio popularne izjave koja se nerijetko mogla čuti upravo nakon nekoliko piva i kojeg sata žustrog plesa: “Samo tvrdo” jer “nema lagano”.
Prvo Saso Mange pivo nastalo je u podsljemenskoj zoni, u podrumu na Borčecu još 2016. godine, i to u kućnim uvjetima, za frendove i opskrbu manjeg glazbenog festivala. Zadovoljni konceptom, u jednom su trenutku počeli skupljati novac i kupovati pivarsku opremu, a tijekom pandemije odlučili su uložiti svu zaradu iz raznih projekata kako bi podrumski prostor stambene kuće u Gajnicama, u kojem se nekada nalazila tiskara, pretvorili u pogon svoje pivovare. U lipnju 2021. godine napokon su i službeno izašli na tržište pivima Choppy Apa (5,5% alk.) i Hairy Blonde (4,5% alk.) čije je recepture smislio i usavršio pivar Derenčinović. Naime, dva Filipa i Matija za sebe kažu da nemaju pojma o pivu, samo ga vole piti. Dok je Choppy Apa intenzivnijeg okusa, malo jače zahmeljena i srednje gorčine koja vuče na grejp, Hairy Blonde je laganije, pitko i osvježavajuće pivo s blagim notama citrusa.
- Trenutačno radimo oko 2000 litara piva mjesečno. U pogonu imamo dva fermentora, a planiramo staviti još četiri, od kojih svaki ima zapremninu od 1000 litara. Tako bismo dosegnuli 6000 litara mjesečno - ispričao nam je Derenčinović kojem se po glavi mota ideja o trećem pivu koje bi im ušlo u stalnu ponudu. Usto im je cilj raditi specijalne šarže kojima se mogu poigrati i iskušati granice sirovina i vlastite kreativnosti, a zatim ih ponuditi kafićima da ih stave na svoje točionike.
Osim po neobičnom nazivu, njihova piva možete prepoznati i po zabavnim likovima koje potpisuje umjetnik Miro Župa, a do suradnje je došlo sasvim slučajno. Za sam dizajn etikete zadužili su prijatelja dizajnera Bojana Kanižaja.
- Svi se znamo već dugo i Župi se svidio koncept opaljenog piva za opaljene ljude pa nam je napravio likove za brend koje ljudi lako zapamte - objasnio je Santro.
Pozitivne reakcije na pivo nisu izostale, čak ni od onih koji inače nisu navikli na craft nego se drže svojeg omiljenog komercijalnog lagera. Pogotovo kada kušaju Hairy Blonde kao savršen uvod u zanatsko pivo. Upravo zato kad god rade na komercijalnim snimanjima kao što su razni reality showovi, ali i snimanjima filmova, dokumentaraca i serijala, uvijek sa sobom nose gajbe piva Saso Mange jer najbolja je reklama ona koja dođe spontano, s hladnim pivom nakon cjelodnevnog snimanja.
- Nedavno smo radili na jednom projektu u Crnoj Gori i nosio sam četiri gajbe našeg piva. Prvi slobodni dan odlučili smo počastiti ekipu. Naravno, sve se odmah popilo pa su nam kolege rekli da će nas mijenjati na snimanju, samo neka mi odemo na let za Podgoricu i vratimo se s još piva - uz smijeh nam je ispričao Santro.
Saso Mange možete potražiti u zagrebačkim dućanima Friškoteka i O’pege, mini marketu Proljeće, pivskim dućanima Pomalo, To & To i Ambasada te specijaliziranoj trgovini Spicy Days. Želite li se uz čašu njihova piva podružiti s prijateljima, naručite Saso Mange na mjestima kao što su Pločnik, Medika, Bonk, Plavo stablo, Fakin craft bar, Beer & Snacks bar, Street food Krojačnica, pizzeria Chello i Planinarski dom Runolist. I ne zaboravite, ima svega!
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....