Ovaj put čaše su bile u prvom planu, a ne ono što je u njima. Istina, probali smo nekoliko vrlo zanimljivih vina, od vrlo dobrih španjolskih cava manjih proizvođača do još neetiketirane kupaže starih bijelih sorti s Plešivice o kojoj će se tek pričati. I sve smo kušali iz iste, univerzalne Spiegelau Definition čaše, koja je lako nosila sva vina.
Definition je najnovija serija čaša uglednog njemačkog proizvođača Spiegelau kojeg je 2004. godine kupio austrijski Riedel. Uz model Universal, tu su još tri oblika: Bordeaux, Burgundy i Champagne. I sve ih odlikuje visoka elegancija i izvanredna lakoća - univerzalna čaša zapremine 550 ml teži samo 120 grama.
Spiegelau, koji je inače stariji od Riedela - spominje se već u prvoj polovici 16. stoljeća - u svojim se inovacijama oslanja na najmoderniju tehnologiju koja proizvodnju čini jeftinijom ne kompromitirajući kvalitetu proizvoda. Baš kao što je Riedel sredinom 80-ih u svojoj liniji Vinum čaše prilagođene karakteristikama pojedinih vina preciznom strojnom proizvodnjom učinio pristupačnim vinskim entuzijastima, ni najmanje ne umanjujući vrhunski doživljaj uživanja u vinu.
Spiegelau Definition čaše u nas, među prvima u svijetu, nudi zagrebački Vivat u svojim vinotekama i na web shopu. I čim je s njima upoznao neke ugostitelje i vinare, oni su odmah pokazali zanimanje i narudžbe su odmah krenule. Tome je, naravno, razlog dobra cijena, koja nimalo ne kompromitira osjećaj luksuza koji pruža čaša u ruci. Premda vrlo tanke, elegantne nožice, čaša je dobro balansirana, pa je čak i u najvećoj, burgundskoj, čija je zapremina impresivnih 960 ml, lako zavrtjeti vino.
Maximilian Josef Riedel, 11. generacija čuvenih austrijskih staklara i predsjednik tvrtke, zadovoljno trlja ruke. Već ga, naime, neko vrijeme žulja to što su primat u luksuznom segmentu vinskih čaša preuzeli Zalto i Gabriel. Čini se da sada, sa Spiegelau Definition linijom, napokon ima hit kojim bi opet mogao promijeniti odnos snaga u staklenim vitrinama luksuznih restorana i hotela.
Jedan je naš plešivički vinar, nakon što je vidio i isprobao te čaše, odmah naručio po deset kartona svakog od četiri Definition modela. Njegova je računica jasna: čaše su njegov svakodnevni prezentacijski alat, moraju biti lijepe i funkcionalne, ali su i potrošna roba - povremeno se pokoja i razbije, pa je lakše kad im je cijena značajno niža od konkurentske. Slično razmišljaju i restorateri. Cijena čaše Spiegelau Definition u Vivatu je 115 kuna, odnosno 690 kn za komplet od šest čaša.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....