OD TUBA DO VREĆICA

Zvijezda majoneza slavi veliki 65. rođendan! Pogledajte kako su pakiranja izgledala kroz povijest

 Ustupljena Fotografija/
Od inovacije u vrećici do svjetskog brenda - proizvodnja Zvijezda majoneze započela je pakiranjima u tubama i staklenkama, a 1965. donijela je inovaciju s majonezom u vrećici

Zvijezda majoneza najpoznatija je domaća majoneza, ujedno i jedan od najdugovječnijih prehrambenih proizvoda u našoj zemlji, koji obilježava 65 godina prisutnosti na tržištu. Prvi je put proizvedena davne 1959. godine. Unatoč dugoj tradiciji proizvodnje, Zvijezda majoneza i danas se proizvodi po originalnoj recepturi, isključivo od svježih žumanjaka i suncokretova ulja.

Prema istraživanjima, Zvijezda majoneza već godinama drži vodeću poziciju na domaćem tržištu. Proglašena je najsnažnijim brendom u Hrvatskoj u 2023. prema istraživanju BRANDpuls. Također je nositeljica oznake Hrvatska kvaliteta koju dodjeljuje Hrvatska gospodarska komora te nagrade Woman’s Choice 2024 i Coolest Brand award 2024. Tijekom godina Zvijezda majoneza postala je snažan brend i izvan granica Hrvatske te se danas prodaje na 15 inozemnih tržišta.

image
Ustupljena Fotografija/

Prema legendi, majoneza je nastala slučajno, i to 1756. godine, kada je kuhar francuskog vojskovođe Mahona, prema kojemu je majoneza (od francuskog Mahonnaise) dobila ime, bio primoran napraviti hladni umak za meso, zbog manjka ogrjevnog drva. Od tada se majoneza Europom proširila kao luksuzno jelo, a početkom Zvijezdine proizvodnje majoneze u Hrvatskoj postaje lako dostupna gotovo svakom kućanstvu.

Najprije se počela proizvoditi u tubi i staklenci, a već 1965. godine najveći domaći proizvođač jestivih ulja tržištu je predstavio značajnu inovaciju - majonezu u vrećici. Upravo je ta vrsta pakiranja i danas najprodavanija, s više od 8 milijuna prodanih komada u prošloj godini.

"S ponosom obilježavamo 65 godina Zvijezda majoneze, proizvoda koji je postao nezaobilazni dio prehrambene kulture u Hrvatskoj. Održavajući tradicijsku recepturu i visoku kvalitetu, ostali smo vjerni izvornim, prirodnim sastojcima, dok istovremeno uvodimo inovacije kako bismo zadovoljili nepca različitih ukusa i srca svih generacija. Naša povezanost s potrošačima temelji se na povjerenju koje smo gradili desetljećima, pružajući im proizvod koji zadovoljava njihove različite potrebe i preferencije“, izjavio je Gašpar Novak, direktor sektora za marketing i razvoj Zvijezde.

image
Ustupljena Fotografija/

Originalna Zvijezda Delikates majoneza i dalje je klasik omiljen među potrošačima. Osim ovog tradicionalnog okusa, potrošači na tržištu mogu pronaći i Zvijezda laganu majonezu s 50 posto manje masti, kao i onu s prženim lukom, a Zvijezda također u ponudi ima i Wasabi majonezu, Čili majonezu te Ultra hot čili majonezu. Neovisno o odabiru, svaka Zvijezda majoneza proizvodi se isključivo od svježih žumanjaka i suncokretovog ulja te je bogata vitaminom E i nezasićenim masnim kiselinama, a ne sadrži konzervans, dodane arome i stabilizatore.

image
Ustupljena Fotografija/

ZVIJEZDA U BROJKAMA – MILIJUNI VREĆICA, TISUĆE KILOMETARA

Majoneza: Od luksuza do svakodnevice

Zanimljivo je da je do 1959. majoneza bila smatrana luksuznim jelom, nedostupnim za većinu kućanstava. No, Zvijezda je to promijenila i učinila majonezu dostupnom svakome. Prvo u tubama i staklenkama, a potom 1965. uvodi i inovaciju – majonezu u vrećici, koja je i danas najprodavanija.

80-e su bile godine

Najveći rast popularnosti majoneza je doživjela početkom osamdesetih godina prošloga stoljeća, kada je u proizvodnom pogonu Zvijezde u rad puštena nova linija za kontinuiranu proizvodnju majoneze, što je doprinijelo preuzimanju liderske pozicije na tržištu.

image
Ustupljena Fotografija/

Više od 1000 kilometara vrećica

S više od 8 milijuna komada godišnje, majoneza u vrećici najprodavanije je pakiranje Zvijezdine majoneze. O kojoj je količini riječ oslikava podatak da, kada bismo poredali svih 8 milijuna većica, pokrili bismo udaljenost od Zagreba do Francuske gdje je majoneza i nastala, što je više od 1000 kilometara.

Kako biramo omiljeno pakiranje?

Prema istraživanju među potrošačima, majonezu u tubi preferira 29% kupaca, dok teglicu i vrećicu bira 28%, odnosno 24% potrošača. Najmanje popularan, ali i dalje neizostavan, flakon se drži s 19% glasova.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. listopad 2024 12:06