Događaj je okupio ljubitelje lokalnih okusa, ugostitelje i stručnjake, a naglasak je stavljen na važnost zaštite i promocije autohtonih proizvoda.
Igor Runtas, predsjednik Udruge Samoborska češnofka, istaknuo je značaj ovog događaja za zajednicu: "Ovo je prva manifestacija na kojoj smo, osim češnofke, predstavili i druge zaštićene proizvode našeg kraja – samoborski bermet i rudarsku greblicu. Zadovoljni smo drugom godinom manifestacije a radimo na brendiranju i ovog proizvoda i manifestacije."
Samoborska češnofka, dimljena kobasica koja se priprema od mješavine mesa, češnjaka i vina, prvi put je spomenuta 1915. godine. Ovaj proizvod, koji se tradicionalno proizvodi unutar šireg područja Samobora, prošao je proces zaštite, koji je započeo u svibnju 2020. godine, a službeno je zaštićen oznakom zemljopisnog podrijetla 14. studenog 2022. godine. Iako se prvo zaštita radila na nacionalnoj razini, put prema EU certifikaciji bio je ključan za osiguranje autentičnosti proizvoda.
"Oznaku OZP nosi Udruga Samoborska češnofka, a proizvod mogu proizvoditi samo certificirani članovi Udruge. Ministarstvo poljoprivrede provodi kontrolu svakog proizvođača najmanje jednom godišnje, a izvješća o svim inspekcijama šalju se u Bruxelles", objasnio je Runtas.
Trenutno je IGO-MAT jedini certificirani član koji ima EU oznaku.
Ova zaštita znači da Samoborska češnofka može biti proizvedena samo unutar šireg područja Samobora, a svaka osoba koja želi proizvoditi ovaj specifičan proizvod mora proći certifikaciju, čime se jamče visoka kvaliteta i autentičnost.
Dani Samoborske češnofke donijeli su i promociju drugih zaštićenih proizvoda ovog kraja, poput samoborskog bermeta i rudarske greblice, koji također nose oznaku zemljopisnog podrijetla. Ovi proizvodi zajedno s kremšnitama i kotletom, simbolima Samobora, pružaju bogatstvo okusa koje čini ovaj grad gastronomski prepoznatljivim, a okupljenima je predstavljena i samoborska muštarda.
Manifestacija nije bila samo prilika za degustaciju, već i za podizanje svijesti o važnosti zaštite autohtonih proizvoda na europskoj razini. Runtas je naglasio: "Dani Samoborske češnofke postali su događaj koji doprinosi jačanju gastronomskog identiteta Samobora. Naša je misija promicati lokalne proizvode kao ambasadore naše gastro kulture, kako u Hrvatskoj, tako i na europskoj sceni."
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....