JEDINSTVEN PROJEKT

Očaravajuća transfomacija barokne crkve iz 16. stoljeća u dom i studio mladog umjetnika

 Nerea Moreno
Tas Careaga Irazabal je svestrani umjetnik i vlasnik kreativne agencije specijalizirane za multimedije

Tas Careaga Irazabal - tascareaga, je svestrani umjetnik i vlasnik taslab - kreativne agencije specijalizirane za multimedije koja je smještena u Bilbau u Španjolskoj. Inače podrijetlom iz Caracasa u Venezueli, Tas je većinu svoga života proveo u Bilbau.

image
Nerea Moreno

Iako ga prati poprilično teška životna priča, Tas kaže kako je uvijek sebe tjerao da održi pozitivan stav prema životu i neprestano je sebi postavljao sve veće zahtjeve. Zahvaljujući svojoj obitelji Careaga je dobio potrebno obrazovanje te nakon njega i prvi posao koji ga je dalje odveo u smjeru današnjeg života. - Moj prvi posao mi je dao financijsku stabilnost i mogao sam kupiti svoj prvi fotoaparat.

image
Nerea Moreno

-Moj pas Tola, s jedne strane, moj skateboard s druge strane, fotoaparat na ramenu i mogao sam započeti to prekrasno putovanje - ističe mladi umjetnik. Nakon tri godine iskustva otvara vlastitu agenciju, a istovremeno neumorno putuje svijetom i fotografira. Kako sam kaže, za njega to nije samo posao, on svijet vidi kao umjetnički izričaj.

image
Nerea Moreno
image
Nerea Moreno
image
Nerea Moreno

Kako je s vremenom njegova agencija rasla tako se Tas znao često susretati s novim prostorima za svoje poslovanje pa je tako sam vrlo rado i uređivao te prostore. Nakon nekoliko takvih projekata došao je na ideju da bi možda bilo vrijeme da osmisli vlastiti stan i studio. Kad se ideja oformila Tas je krenuo u potragu za napuštenom zgradom koju će preurediti.

image
Nerea Moreno

Trebalo mu je nekoliko godina iscrpne potrage da pronađe ono što je priželjkivao, sve do jednog oglasa koji je nudio ruševine stare crkve u Sopuerti na prodaju. Careaga je to vidio kao savršenu priliku da ostavri ono što je i zamislio i nakon tri godine uređivanja dosegnuo je svoje snove.

image
Nerea Moreno
image
Nerea Moreno

Barokna crkva koju je Careaga otkupio inače potječe još iz 16. stoljeća, a zbog neumoljive prolaznosti vremena i nebrige crkva je bila skoro u potpunosti u ruševinama kada ju je umjetnik uzeo u svoje vlasništvo. Glavna ideja kojom se Tas vodio je da prostor bude prilagođen njemu i njegovom karatkteru, do u tančine presonaliziran, pun poštovanja, a da ipak bude po mogućnosti lagan i flksibilan.

image
Nerea Moreno
image
Nerea Moreno

Osim što je Careaga sve osmislio imao je i stručnu pomoć svog prijatelja arhitekta Carlosa Garmendia iz garmendiacordero koji je vodio gradilište i brinuo se da konačni rezultat bude odraz poštovanja spram povijesti objekta. Renovacija se odvijala u zadanim gabaritima potpuno poštujući prijašni izgled crkve i sve s namjerom da jednom kada stupite u prostor ne ulazite samo u nečiji dom, nego se susrećete s jednim potpuno novim iskustvom imajući na umu da uranjate u posvećeni prostor.

image
Nerea Moreno
image
Nerea Moreno

Dnevi boravak je glavna pozornica cijele ove priče. S obzirom da se išlo na zadržavanje prijašnjeg izgleda, veliki otvoreni prostor spaja dnevni boravak, blagovaonicu i kuhinju. Kako ulazite u prostor to je prvo s čime se susrećete. Zadivljujući spoj umjetnosti, suvremenog izričaja i bogate sakralne povijesti. Tas je osim osmišljanja dizajna, autor i ponekih komada namještaja u prostoru, kao što je blagovaonski stol i klupe, te stolić za kavu koji je napravljen od okvira starog klavira iz 1800. godine.

image
Nerea Moreno

Pozornost također privlači i kuhinja koja se smjestila na mjesto nekadašnjeg oltara, koja iako sada sadrži nekoliko suvremenih dodataka i dalje ostaje u odnosu poštovanja spram lokacije. Na galeriji, gdje je nekada bio kor, smještena je spavaća soba s posebnim Tasovim umjetničkim kutkom, a koja ujedno ima i fantastičan pogled na prvu etažu prostora pa imate osjećaj kao da ste u loži i promatrate neku jako zanimljvu predstavu.

image
Nerea Moreno
image
Nerea Moreno

Cijeli prostor je prožet raznim umjetninama, a najviše se ističu slike i fotografije, koje su dijelom Careagine, a neke su djelo njegovih dobrih prijatelja. Iako se radi mahom o suvremenoj likovnoj umjetnosti ovaj moment također podsjeća na uređenja baroknih crkava koje su također bile poprilično ispunjene slikama sakralne tematike.

image
Nerea Moreno
image
Nerea Moreno

Tada su umjetnine otkrivala karakter ondašnjih vlasnika, a sada je ponovljen jednak postupak. To i sam umjetnik govori, napominjući da se ne radi zapravo o umjetninam, nego o stvaranju osobne priče na zidovima. Iako je ovaj projekt Tasov dugogodišnji san i sve je na kraju ispalo točno onako kako je on zamišljao, tako da može mirno sjediti u svom novom prostoru i uživati uz čašu vina promatrajući učinjeno, ipak kaže da je ovo projekt koji nije završen i podložan je stalnoj promjeni, baš kao i život. Careagu pronađite i na Instagramu @tascareaga

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
21. studeni 2024 11:07