DOSAD NEVIĐENO

Zbog niza dijamanata na ovoj trgovini svi zastajkuju i fotografiraju se, provjerili smo o čemu je riječ

 GIONATTA XERRA STUDIO

Čak 2829 keramičkih "dijamanata" postavljeno je na pročelje novouređene trgovine svjetski poznatog brenda Tiffany & Co. u Stuttgartu, za čije je uređenje zaslužan inovativni arhitektonski studio MVRDV. Za ovaj su uradak koji nikog ne ostavlja ravnodušnim i ispred kojeg se svi prolaznici fotografiraju, dizajneri bili inspirirani njihovom poviješću inovacija materijala pa se rješenje u obliku ručno izrađenih keramičkih elemenata u obliku dijamanata brzo nametnulo kao najbolja ideja.

Nevidljivo montirani na stakleni izlog kako bi dali efekt "lebdenja", ovi umjetni dijamanti premazani su posebnim slojem boje koja se preljeva i tako podsjeća na Favrile staklo koje je patentirao Louis Comfort Tiffany 1894. godine. "Dijamanti" su montirani izravno na stakleni izlog pomoću čeličnih spojeva koji nisu odmah vidljiva, a njihova gustoća prilagođena je želji da se djelomice otkrije pogled u samu trgovinu, kao i iz nje.

image
GIONATTA XERRA STUDIO
image

Riječ je o keramičkoj izvedbi koju su arhitekti povjerili poznatom nizozemskom proizvođaču

GIONATTA XERRA STUDIO
image
GIONATTA XERRA STUDIO
image
GIONATTA XERRA STUDIO

"Svaki je ovaj umjetni dijamant izliven ručno metodom "kliznog lijevanja", a zatim glaziran u jednoj od devet boja koje čine prijelaz od Tiffanyjeve prepoznatljive nijanse plave do netaknute bijele. Ovaj prijelaz boja pomaže Tiffanyju da privuče pozornost kupaca, a istovremeno omogućuje trgovini da se svaki kupac u njoj osjeća kao kod kuće među neutralnim bojama." stoji u priopćenju MVRDV studija.

Da bi dobili željenu strukturu, dizajneri su proizvodnju ovih keramičkih "dijamanata" povjerili je tvrtki Koninklijke Tichelaar koja je inače najstariji proizvođač keramike u Nizozemskoj i slove za velike stručnjake za izradu specijaliziranih glazura. Zato su za potrebe ovog projekta osmislili poseban završni preljev kojim su postigli meku dinamičnu završnicu koja se mijenja ovisno o rasvjeti, vremenu, ali i samom kutu gledanja.

Kako bi dobili taj efekt koristili su namjerne varijacije u mineralnom sastavu i temperaturi glazure na površini "dijamanta" pomoću kojeg se stvorio suptilan, prirodan sjaj. “U našem dizajnu fasade za dućan u Stuttgartu, pokušali smo uhvatiti osjećaj čuda i čarolije koji karakteriziraju svijet Tiffany & Co. od njegovog početka” rekao je partner osnivač MVRDV-a Jacob van Rijs. "Budući da smo okruženi naizgled plutajućim dijamantima, sa svojim svjetlucavim preljevima, nadamo se da ćemo opravdati ovu povijest." dodao je u objavi.

image
GIONATTA XERRA STUDIO
image

Dok je vani prepoznatljiva nijansa Tiffany plave, u unutrašnjosti dominira neutralna bež boja

GIONATTA XERRA STUDIO
image
GIONATTA XERRA STUDIO

Jacob van Rijs je, inače, skupa s Nathalie de Vries i Winy Maas arhitektonski ured MVRDV osnovao još 1993. godine u Rotterdamu, a svoje su poslove verlo brzo proširili izvan granica Nizozemske. Danas njihov tim broji više od 300 članova i četiri ureda u svjetskim metropolama Šangaju, Parizu, Berlinu i New Yorku. Multidisciplinarni pristup i angažiranje stručnjaka iz raznih područja kako bi se postiglo najbolje rješenje njihov je stalni i dobro provjereni recept kojim postižu rezultate zapažene diljem svijeta.

Takav efekt stvorili su i ovom jedinstvenom fasadom o kojoj se ne prestaje pričati, a koja se zaista ističe na donjem dijelu pročelja modernog zdanja u središtu Stuttgarta. Ne čudi stoga da prolaznici zastajkuju pa čak i dodiruju ove gigantske "dijamante" koji prepoznatljivom i jedinstvenom nijansom plave već iz daleka daju do znanja što se iza njih skriva.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
15. prosinac 2024 13:27