KAKO PREŽIVJETI 2020.

GLOBUS ANALIZIRA KOLIKO DUGO HRVATSKA MOŽE OVO IZDRŽATI Sa svih strana stižu upozorenja da ni nakon krize ne treba računati na brzi povratak na staro

 
 Zeljko Hajdinjak / Ilustracija / CROPIX

Mrežama kruži poziv za streljanu. Virtualnu. Tko se odazove, može pucati. Mete su ponuđene, virtualne su, pa je i paleta široka. U stresnom vremenu to će vam pružiti željeno olakšanje, piše u pozivnici.

“Nije li čudno da ekonomija propada jer ljudi kupuju samo ono što im je potrebno?”, još jedan komentar s mreža koji pogađa bliže realnosti. Da, bilo bi čudno da je točno, a zapravo nije. Ljudima treba daleko više toga nego što im je danas ponuđeno. Značajno više nego što se, prestrašeni prijetnjom neizvjesne budućnosti, usude kupiti. Jer tko zna hoće li sljedeći mjesec dobiti plaću i tko zna kad će, ako izgube tu, dobiti prvu iza nje. Dok se svi ustežemo od šopinga, ruše se na potražnji izgrađene strategije proizvođača. Kome prodati? Treba li promijeniti poslovni model? Treba li promijeniti osnovni proizvod?

Oni čiji su proizvodni sustavi relativno jednostavni prilagodili su se. Varteks danas proizvodi pamučne zaštitne maske koje štite okruženje u kojemu se kreće njihov nositelj. Dobri restorani pretvorili su se u servise za pripremu i dostavu hrane ili jednostavno, male špeceraje koji svojim donedavnim gostima isporučuju kvalitetne namirnice od svojih dobavljača. Dostavne službe poput Glova i Wolta su procvjetale. Tko god može, radi od kuće. Treba preživjeti 2020.

- Iako je situacija apsolutno izvanredna, nastojimo se ponašati maksimalno smireno, organizirajući život i poslovanje u novim okolnostima na način koji će na sve nas imati najmanje negativan utjecaj. Prije svega smo fokusirani na prevenciju zaraze i očuvanje zdravlja naših zaposlenika i svih naših partnera te održavanje lanca opskrbe - objašnjava nove uvjete rada u Atlantic grupi, koja ima distribuciju i proizvodnju u Hrvatskoj, Srbiji i Sloveniji, njezin šef i većinski vlasnik Emil Tedeschi. Često ga, kaže, posljednjih dana pitaju što se promijenilo u modelu rada. Odgovor se čini očitim, iako različiti sustavi imaju različite reperkusije ove krize. “Sve se promijenilo. I sve to u samo dva tjedna ili gotovo preko noći”. Atlantic je pritom u relativno povoljnom položaju jer njegova paleta proizvoda obuhvaća prehranu i farmaciju, dva sektora koji nisu zaustavljeni mjerama protiv pandemije.

U Hrvatskoj je fleksibilni pristup Ministarstva rada i mirovinskog sustava u interpretaciji zakonskih odredaba olakšao uvođenje rada od kuće.

Velike kompanije još nisu pribjegle otpuštanju zaposlenih, ali mekane mjere, poput korištenja starih godišnjih odmora ili skraćivanja radnog tjedna, na snazi su svagdje.

Budućnost je, međutim, neizvjesna. Godina je tek ušla u svoje drugo tromjesečje, s pandemijom koja još nije dosegnula vrhunac treba preživjeti još devet mjeseci da bi godišnji račun dobiti i gubitka postao jasniji. Sa svih strana stižu i upozorenja kako ni nakon krize ne treba računati na brzi povratak na staro.

Ministar financija Zdravko Marić već je, u svojstvu potpredsjednika Vlade, najavio zaokret u postkriznoj strategiji gospodarskog razvoja. Iz Vlade poručuju da će ”napraviti određene rezove”, ali i da će neki od tih rezova biti napravljeni da ostanu.

Cijeli članak možete pročitati u tiskanome izdanju novoga broja Globusa

Pretplatite se, donosimo Globus sigurno do vašeg doma!

01/22 55 374

Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. prosinac 2024 01:09