Adriatic Capital Partners

Domaći i američki ulagači dogovorili prvu investiciju u Hrvatskoj i spasili splitsku obiteljsku tvrtku od stečaja

Adriatic Capital Partners žele uložiti u male i srednje obiteljske tvrtke u Hrvatskoj
Denis Fudurić
 Sandra Šimunović / HANZA MEDIA

U klasičnoj triler završnici, zahvaljujući uplati grupe domaćih i američkih investitora povezanih u Adriatic Capital Partners, od stečaja je spašena splitska Obalna plovidba. Naime, ročište za pokretanje stečaja bilo je sazvano za 9. veljače, a u popodnevnim satima 8. veljače Adriatic Capital Partners skinuo je blokadu tvrtke u iznosu od približno milijun eura.

Ovo je prva investicija Adriatic Capital Partnersa koji duže vrijeme ciljaju potencijalne tvrtke u Hrvatskoj iz domene malog i srednjeg poduzetništva. Dosad su iz SAD-a uglavnom bili aktivni veliki fondovi koje su zanimale velike tvrtke.

“Na ovaj način su se otvorila vrata za ulazak u segment malog i srednjeg poduzetništva u Hrvatskoj”, kaže Denis Fudurić, partner u Adriatic Capital Partners.

Denis Fudurić, inače osnivač Interfinance, InterConsult, InterHolding i InterInvesta, jedan je od utjecajnijih financijskih savjetnika u Hrvatskoj. Prema dostupnim podacima, investitori zajednički povezani u Adriatic Capital Partners dosad su od 1994. godine na ovamo uložili oko 3,6 milijardi američkih dolara u razne projekte širom svijeta.

Slijedi restrukturiranje

Adriatic Capital Partners, prema Fudurićevim riječima, planiraju ulagati u Hrvatsku na dulji rok, i to u obiteljske tvrtke iz segmenta malog i srednjeg poduzetništva. “Radimo korak po korak”, kaže Fudurić.

Obalna plovidba je obiteljska tvrtka koja u vlasništvu ima dva višenamjenska ro-ro broda za dužobalni prijevoz. Pojednostavljeno rečeno, specijalizirani su za prijevoz svih roba koje se ne mogu prevoziti trajektom.

“Brodovi su stari desetak godina, što znači da su relativno novi. Tvrtka je zbog niza okolnosti zapala u poslovne probleme. Dijelom je za probleme razlog preinvestiranje, dijelom nelojalna konkurencija starijih i isluženih brodova koji su rušili cijene. Dakle, imali su perspektivan posao jer tako mladih brodova takve tonaže na hrvatskoj strani baš i nema puno. To znači da im je mala konkurencija, a kako se radi o uskoj tržišnoj niši taj posao nije interesantan za inozemne tvrtke. Radi se o poslu koji je prilagođen obiteljskim tvrtkama”, pojašnjava Fudurić.

Denis Fudurić kaže da su oba broda bila pod zalogom. Kako Fudurić ima dugogodišnje iskustvo rada na tržištu kapitala vezanim uz financije i dokapitalizaciju, kaže da je inicijativa ulaska kapitala ACP-a, u kojem je partner, u Obalnu plovidbu došla od financijskog savjetnika Obalne plovidbe kako bi se tvrtka spasila od stečaja.

“Otkupili smo potraživanja od najvećih vjerovnika koji su u slučaju Obalne plovidbe HETA Asset Resolution, Allianz osiguranje i Croatia osiguranje. Iznosila su oko osam milijuna kuna. Ostali vjerovnici bit će isplaćeni iz tekuće likvidnosti Obalne plovidbe, koja će u prvom redu proći proces financijskog restrukturiranja”, pojašnjava Fudurić.

Preuzeto upravljanje

Obalna plovidba će tako dobiti novi nadzorni odbor i doći će do pojačavanja menadžerskog kadra. U nadzorni odbor je tako uz Denisa Fudurića ušao Milan Miletić dok je u upravu ušao Silvio Galić iskusan menadžer koji je, između ostalog, iskustvo stjecao na menadžerskim pozicijama u Lura grupi i Raiffeisen banci.

“Naš je plan da se u razdoblju od četiri godine napravi kompletno restrukturiranje tvrtke i proširenje posla. Vlasništvo je u ovom trenutku i dalje kod dosadašnjih vlasnika, obitelji Mladineo. U ovom trenutku nismo bili zainteresirani za ulazak u vlasničku strukturu jer smo procijenili da se radi o kvalitetnoj obiteljskoj tvrtki kojoj je bio potreban kvalitetniji financijski aranžman. Mi smo preuzeli upravljanje. Iz obitelji je u nadzornom odboru ostala Natalija Mladineo. Da pojednostavim, obitelj će se baviti brodovima, a mi financijama”, otkriva Fudurić.

Planovi i ciljevi

Nakon sređivanja niza pravnih stvari, prema Fudurićevim riječima, slijedi rješavanje duga prema ostalim vjerovnicima, a postoji čak i mogućnost kupnje još jednog broda. Ipak, primarni je cilj, kaže, dodatno zapošljavanje postojeća dva broda, dok je kratkoročni cilj uprave stabilizacija trenutačnog poslovanja.

Obalna plovidba prevozila je gorivo za Inine crpke na otocima, građevinski materijal, asfalt, mobilne kućice za kampove, građevinske strojeve, specijalne terete, eksploziv, otpad… Dakle, sve ono što ne može biti prevezeno trajektom. “Upravo je stigla ponuda za prijevoz specijalnih dizalica u Italiju. Računamo da ćemo dosta posla dobiti prilikom prijevoza otpada s otoka. Očekujemo dosta posla jer će se pojačati gospodarska aktivnost na otocima, ali i duž obale. Ne vidimo da će nam stranci biti konkurencija. Imamo nešto konkurencije na domaćem tržištu. Tu se u najvećem dijelu radi o starijim brodovima koji povremeno rade i koji imaju stalan problem dobivanja certifikata. A zahtjevi su sve stroži. Postoji nekoliko ozbiljnih obiteljski tvrtki, ali mi smatramo da su brodovi Obalne plovidbe među najboljima”, optimističan je Denis Fudurić.

Sljednici tvrtke Zora

Brodovi Obalne plovidbe građeni su tijekom 2005. godine pod nadzorom Germanischer Lloyda, tako da imaju najvišu klasu brodova u svojoj kategoriji po IMO standardima te ostalim standardima EU. Namijenjeni su prijevozu vode u tankovima, automobila, opasnih tereta i teških tereta te kontejnera na palubi. Dužina broda je 34,5, širina 8,20, gaz nakrcanog broda 2,8 metara. Pokreću ih dva AIFO IVECO motora ukupne snage 900 HP ekonomičnom brzinom od 12,5 NM.

Pogon i upravljanje te sve sigurnosne zaštite rađeni su po strogim svjetskim i europskim standardima i sve u dvojnoj izvedbi radi zadovoljavanja najviših sigurnosnih standarda. Također, posjeduju CO2 uređaj za automatsku dojavu i gašenje požara po prostorijama i palubi. Obalna plovidba sljednica je tvrtke Zora - brodarska zadruga.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. prosinac 2024 17:14