ZAGREB - U Hrvatskoj je u veljači prodano 353 automobila više nego u siječnju, pokazuju podaci agencije Promocija plus, koji se temelje na broju registriranih vozila.
Po tim podacima, u veljači je prodano 2954 vozila, ili 13,6 posto više nego u siječnju, kada je u Hrvatskoj prodano samo 2601 automobila. Ne čudi stoga što prodaju automobila u siječnju mnogi uspoređuju s pravim potopom, nadajući se da rast prodaje u veljači najavljuje početak oporavka hrvatskoga gospodarstva.
Manja prodaja nego lani
No, ekonomisti upozoravaju da je još prerano za takve zaključke. Naime, prodaja automobila u Hrvatskoj u prva dva ovogodišnja mjeseca, kada je na našem tržištu prodano ukupno 5555 vozila, za trećinu je manja nego u istom lanjskom razdoblju, u kojem su Hrvati kupili 8394 automobila. I usporedba veljače ove godine s istim lanjskim mjesecom, kada je prodano 4231 vozilo, pokazuje pad od 30,2 posto.
- Pad prodaje u siječnju bio je veći od očekivanja. Morat ćemo pričekati puno više podataka da bismo zaključili kako je počeo oporavak - upozorava Goran Šaravanja, glavni ekonomist Zabe.
Opel slabiji
Na rast prodaje u veljači, kaže Hrvoje Stojić, analitičar Hypo-banke, utjecalo je i to što su mnogi lani odgađali kupnju automobila, pa je moguće da su je tek sada realizirali. Na to su utjecale i akcije auto-kuća.
Gledano po markama, u nas se i ove godine najbolje prodaje Opel, iako on bilježi pad prodaje za trećinu u odnosu na prva dva lanjska mjeseca. Na drugom je mjestu Volkswagen, kod kojeg je pad prodaje 10 posto.
Najviše novih auta u Zagrebu
Najviše automobila u prva dva ovogodišnja mjeseca prodano je u na području Zagreba, čak 2059, ili preko 37 posto. Slijede Primorsko-goranska, Splitsko-dalmatinska i Istarska županija. Najmanje automobila, samo 42, prodano je u Lici.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....