ZAGREB - Zanima me isključivo promišljena fotografija, koja je otišla puno dalje od toga da prizor koji si vidio uspješno zabilježiš, kaže Sandra Vitaljić, jedna od najboljih hrvatskih fotografkinja čiji nas ciklus “Neplodna tla”, prizori snimljeni na nekadašnjim stratištima, ne prestaju oduševljavati.
Možda bi to trebalo biti i samorazumljivo, no kod nas je pristup fotografiji uglavnom doslovno i intuitivno preslikavanje stvarnosti.
Sandra Vitaljić, inače profesorica na Akademiji dramske umjetnosti, ovaj put nije u funkciji izlagača nego selektorice za nadolazeće Photodayse u Rovinju. Nije dugo razmišljala, kaže, da prihvati poziv jer je ipak riječ o jedinom profesionalnom festivalu u Hrvatskoj koji se bavi fotografijom.
A ona je odabrala i ostale članove žirija, Anu Opalić i Borisa Cvjetanovića, jer smatra da je za sve selekcije bitno da žiri bude ujednačen u ukusu. Tu su se uklopili i talijanski članovi žirija Massimo Sordi i Stefania Rössl, koji u Rovinj dovode i svoju izložbu Global Photography. Jedanaest je kategorija na Photodaysima, a otkriće ovog izbora imena su jedanaeste kategorije, one nove generacije. Nova imena dobro su prošla i u ostalim kategorijama.
Generacija studenata, koji su pred krajem studija na Akademiji dramske umjetnosti, uz puno talenta za fotografiju pomiču granice u ovoj umjetničkoj grani u neviđene visine.
Sandri Vitaljić, kao profesorici, to je bilo poznato već otprije. Ipak, neka su je imena, koja nije poznavala, ugodno iznenadila, poput Sare Perović, pulske fotografkinje s adresom u Trstu i specifičnom likovnom poetikom, koja je bila na rubu da uđe u nekoliko od jedanaest kategorija, ili fotografi koji su se obrazovali u Americi Hrvoje Slovenc, Maša Bajc i Barbara Šarić. Zanimljiva su i imena poput Tomislava Možea koji je već afirmiran u modnoj fotografiji ili već nagrađivanog Srđana Kovačeva.
U kategoriji mladih nada do 28. godine života natjecat će se tri jaka imena. Borko Vukosav, čiji je rad trenutno izložen u MSU, na izložbi Essl nagrade, u crno-bijeloj tehnici snima portrete ljudi golih do struka i pokraj njih izlaže fotografiju u boji mjesta na kojemu spavaju.
Jelenu Blagović upoznali smo preko ciklusa “Prije mene”, nježnih fotografija ljubavnih pisama njezine majke, ali iz vremena prije nego je upoznala njezinog oca, izloženim trenutno i na Zagrebačkom salonu. Na natječaju Photodaysa je, pak, odabrana da izlaže fotografije iz ciklusa “Obiteljsko srebro”. Petra Mrša snima svog nećaka, preispitujući metode današnjeg odgoja.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....