IZLOŽBA

Grand Prix katamaranu koji će ploviti Temzom u Londonu

- U Hrvatskoj je dizajn šminkersko, a u Americi šljakersko zanimanje, ništa bitno drugačije nego zanimanje, recimo, vodoinstalatera.

Međutim, u Hrvatskoj su dizajneri bolje obrazovani, znaju više o svojoj povijesti, povijesti umjetnosti. Imamo i tradiciju, autore poput Ivana Picelja, Mihajla Arsovskog i Borisa Ljubičića - kaže Mirko Ilić, dizajner koji djeluje na dvije adrese, američkoj i hrvatskoj.

Studentska kategorija

Ilić je jedan od članova žirija zaduženih za odabir radova za izložbu koja je presjek hrvatskog dizajna u posljednje dvije godine, a koja je krajem prošlog tjedna otvorena u Muzeju za umjetnost i obrt.

Uvjeren je da logo kakav su imale ovogodišnje Olimpijske igre u Londonu nikada ne bi prošao u Hrvatskoj jer su ovdje “ljudi malo obrazovaniji”.

Obrazovani su hrvatski dizajneri zato uspješno oblikovali jedan drugi proizvod za London, a riječ je o projektu koji je osvojio i Grand Prix Hrvatskog društva dizajnera. Naime, putnički katamaran Millenium Diamond, koji će svakodnevno ploviti Temzom, potpisuju naši autori: Brodarski institut na čelu s Ivanom Peko, koautorom Mislavom Bezovnikom i nizom stručnih suradnika.

Ilić nadalje daje prednost grafičkom nad produkt dizajnom, a hvali i studentsku kategoriju. Tu je kategoriju pohvalio i drugi član žirija, tipograf svjetskoga glasa Nikola Đurek, koji joj odmah ističe i manu: nedostaje angažiranog dizajna. Doduše, to da nedostaje angažiranog dizajna može se primijeniti i na ostale kategorije.

U Đurekovoj klasi

Od predloženih radova studenata, ove bismo voljeli vidjeti u budućnosti: “Majstor i Margarita za obožavatelje”, neobičnu interpretaciju kultnog romana dizajnerice Dore Bilandžić, stolicu Pegula Ozane Ursić, časopis Hrelle koji podsjeća na modne magazine, no zapravo govori o onima koji odlaze na Hrelić, Tesa Bachrach Krištović oblikovala je tipografiju slova koja se temelji na izdanjima Poleta, a Zrinka Buljubašić tipografiju slova Latinovicz koja je rezultat reinterpretacije jednog od prvih tiskanih izdanja Krležina romana (obje su dizajnerice u klasi Nikole Đureka).

U kategoriji modnog dizajna pobjedu odnosi Matija Čop čija tekstilna struktura opisuje gradske ulice i ceste, a rad se zove “City Lace”.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 21:55